Hej
@Beaglen
Jeg må lige høre dig, hvad du tænker om følgende ift. forordningerne m.m.
SAS har nu blankt afvist mit krav om erstatning med henvisning til "omstændigheder uden for selskabets kontrol" og mere specifikt Covid-situationen. Dertil kan lægges, at afgangen ikke bare blev aflyst, men snarere taget helt af programmet.
Hvad tænker du om det? For mig giver det ikke nogen mening at sige, at ændringen skyldes "omstændigheder uden for selskabets kontrol" og Covid, da det ikke vedrører en afgang, der eks. har været påvirkets af Udenrigsministeriets rejsevejledninger eller lignende (da det er en indenrigsflyvning), og der f.eks. heller ikke har været forekomst af et større og pludseligt udbrud af Covid, der kunne skabe undtagelsestilstand eller lignende. Den specifikke afgang har også under de seneste måneder været fløjet dagligt, hvad jeg kan se i hvert fald, og kun under en periode på et par uger i løbet af september var antallet af flyvninger med denne flight indskrænket.
Har Covid-situationen givet selskaberne generelt carte blanche til at ændre i deres trafikprogram uden at skulle yde erstatning til deres kunder, eller hvordan ser det ud med det?
Håber du vil give dit syn på sagen
Click to expand...