"Billig" guldstatus? 4X HØJERE STATUSOPTJENING

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Niclas, 1/10/21.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    I princippet ja. Men jeg har da oplevet, at man ikke bliver lukket direkte ind i afgangsområdet ved gaten - men i stedet for ledes gennem check / testområde. Både i København, men også i Oslo. Den tid er vist over - men kan vi være sikker på, at sådanne regler ikke bliver genindført?
     
    jespersm "Synes godt om" dette.
  2. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg er EB Basic og har optjeningsperiode dec.-nov., så kampagnen med 4x statusoptjening passer rigtig fint med mit optjeningsår, hvis ellers jeg har forstået reglerne korrekt..(?). Jeg overvejer derfor kraftigt at arrangere 3 x MR à 4 legs, f.eks. CPH-Tromsø el.lign. t/r, hvilket med kampagnen 4x skulle resultere i 48 legs = EB Guld.
    Er det rigtigt forstået, at jeg i givet fald vil være EB Guld (min.) frem til og med nov. 23, hvis jeg tager disse 3 MR i dec. 21 og jan. 22?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Du er et meget godt eksempel på fordelene i denne kampagne.
    • Du starter en ny optjeningsperiode 1. december 2021
    • Du laver et segment run i december og januar.
    • Du får guldstatus i januar, som gælder resten af optjeningsperioden + den følgende periode (d.v.s. frem til november 2023)
    Nåja, og så gælder status de første 3 måneder efter udløbet af optjeningsperioden, så reelt har du guldstatus til udløbet af februar 2024.

    Der er måske et par fælder, som du skal være opmærksom på:
    • Du kan få svært ved at komme op på diamant resten af optjeningsåret (du skal have 42 segmenter, hvilket er ret meget)
    • Du kan risikere, at corona eller andre forhold forhindre dig i at tage sidste tur - er pengene så spildt?
    • Såvidt jeg ved, gælder kampagnen kun få SAS flyvninger. Altså flyvninger med Viderøe tæller ikke med. Tjek det en ekstra gang
     
    HenrikM, Peter F., Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Tak for et godt svar, @Henry. Ja, jeg er også lidt bekymret for corona-risiko, som kan stikke en kæp i hjulet for planerne. Vi får se :)
     
    Henry, Ulrik og Nielspg "Synes godt om dette"
  5. frank060574

    frank060574 Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    10
    Point:
    3
    Fantastisk kampagne. En tur hjem til Danmark fra Shanghai og retur igen på business gav 105.000 point, så nu er mit diamantkort fornyet.

    De 14 dages central hotelkarantæne på et lille værelse uden udsigt, ved siden af lufthavnen i Shanghai, er dog ikke så spændende. Bare syv dage tilbage.........:(
     
    Nielspg, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det var da den positive ting på den rejse - det opvejer da bestemt de 14 dages hotel karantæne.

    Send mig gerne en besked om du kan, har lyst, og har lidt billeder til en artikel om det at rejse til Kina lige nu og hvordan det med karantænen virker. Det er noget jeg tænker mange gerne vil vide i praksis.
     
    Nielspg, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  7. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Tillykke.... så kan du igen nyde en gratis cola på udvalgte ruter. Joh, SAS forstår at forkæle sine diamantkunder!
     
    Offlyer, Molle, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    26
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    13
    Jeg overvejer også et mileage run for guld. Jeg kan finde billetter til ca 700 kr retur med 4 segmenter fra København, hvis jeg køber på f.eks ticket.dk. På SAS koster samme 1200 kr. Er det rigtigt forstået at jeg ikke behøver at købe billetterne hos SAS?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Der er ikke krav om, at billetten skal være købt hos SAS. Her har du helt ret.

    Om det er ligegyldigt, hvor du køber billetten? Her vil jeg svare måske:
    • Mileage run går ud på at optjene point. Så hvis du vil hente 4 gange point, skal du være sikker på, at billetten hos SAS og hos bureauet er i samme klasse (og dermed giver samme optjening)
    • Segment run gå ud på at optjene status ved at flyve det nødvendige antal segmenter. Den dyreste billet på business giver samme antal segmenter som den billigste billet på økonomi.
    Advarsel: Du har kun 4 gange optjeningen på rene SAS flyvninger. En SAS code-share med Lufthansa tæller slet ikke med i kampagnen. Og disse flyvninger tæller slet ikke med i beregningen af antal flyvninger. Her får du altså 0 segmenter. Så vær sikker på, hvem du flyver med. Mit umiddelbare gæt er, at den store prisforskel kunne tyde på, at nogle af flyvningerne er code-share.
     
    PENSIONISTEN og Nielspg "Synes godt om" dette.
  10. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    26
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    13
    Segment run er selvfølgelig den korrekte term og tak for svaret. Der er tale om rene SAS flyvninger, cph-oslo-london og tilbage igen
     
    PENSIONISTEN, mifira, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    God fornøjelse med turen.

    Og tillykke med den gode pris: 16 segmenter = 1/3 guldkort for 700 kroner er da en rigtig god pris.
     
    PENSIONISTEN, mifira og Nielspg "Synes godt om dette"
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Hvilken rute har du sammensat her?
     
    mifira og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Soren2402

    Soren2402 Medlem

    Beskeder:
    26
    "Synes godt om" modtaget:
    83
    Point:
    13
    Jeg havde en tur den 31/1 fra københavn kl 9.00 over oslo til London. Kostede 198 kr i går på travelis - hjem igen var 402 kr samme dag
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Har det nogen betydning at den er opereret af city jet?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Jeg havde et segment run BCN-OSL-AAL-CPH. Det var hhv. SAS Connect, Cityjet x 2, og alle er blevet krediteret x 4.
     
    Henrik Olsen, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Ikke, hvis det er en ren SAS afgang.

    Men du får naturligvis ikke 4 gange point / segmenter, hvis det eksempelvis er en Lufthansa flyvning, hvor der er SAS codeshare.
     
    Henrik Olsen, Ulrik, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Mangler 10.000 point inden 31/1 for at beholde guld næste år.
    Skulle egentlig have optjent dem på min TK rejse til Seychellerne, men fik corona 4 dage før afrejse, så den blev aflyst.

    Skal bruge en rejse som kan optjene mig 2.000 point (x 25% guldbonus x4 kampagne = 10.000 point)

    Nogen forslag.

    Har selv kigget på en retur til Barcelona på Plus smart til omkring 2.000kr, men kan det findes billigere...
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er svært at finde noget billigere i SAS Plus. Men Mallorca er også en mulighed:

    upload_2022-1-5_11-35-36.png

    Men er ikke klar over om det lige nu er muligt med en direkte turn around. Men er det muligt så er den også på godt 2K.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Før du ikke automatisk dit SAS Gold forlænget?
    Det mener jeg da klart blev kommunikeret sidste år - at alle med udløb indtil 31/3 - får deres guldstatus forlænget.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    KVALIFICERENDE PERIODE
    01.02.2021 – 31.01.2022

    UDLØBSDATO FOR MEDLEMSNIVEAU
    30.04.2022

    Falder vel udenfor..
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side