Godaften.. Jeg har netop optjent Eurobonus guld takket være SAS's 4xpoint kampagne. Min kvalifikationsperiode startede 1/11-21. Nu står der så på min Eurobonusside, at min status udløber 1/2-2023. Jeg troede at man har sin status fra man optjener den i kvalifikationsperioden samt hele den næste periode. Det er også det der står på sas.dk (https://www.sas.dk/hjaelp-og-kontak...bership/how-long-is-my-membership-card-valid/) Er det mig der tager fejl, eller burde min status ikke først udløbe 1/2-2024?
I sidste mail fra SAS skriver de til mig dette. Jeg havde hellere set roll over fint i mit tilfælde, da det for mig er ubrugeligt...
Mon det også gælder "tilsvarende" for Guld. Jeg har ikke fået nogen mail, men undrede mig over at jeg pludselig havde ca. 22k flere statuspoint end jeg burde...
Det gælder også guld https://www.sas.dk/hjaelp-og-kontakt/ofte-stillede-sporgsmal/?faq-category=corona-eurobonus Jeg har åbenbart også fået pointene i dag.
Radisson Gold via SAS Diamond har jeg brugt. (Ikke så meget fordi jeg ville have Radisson Guld, synes opsplitningen med World/US er besværlig) Men vil gerne have status ved Hilton og de har en status match kørende https://www.hiltonhonors.com/en_US/status-match/landing/ Så jeg har været den lange vej rundt SAS EBD -> Radisson Gold -> Best Western Diamond Select -> Hilton Gold. Ved 7 overnatninger indenfor 90 dage giver Hilton status match Gold til 31-03-2024, ved 12 overnatninger indenfor 90 dage giver det Diamond til 31-03-2024.
Jeg har heller ikke hørt om en kampagne. Min optjeningsperiode går fra 1. oktober - 30. september. Jeg har fået 18 ekstra flyvninger og 18.000 ekstra statuspoint.
Jeg føler mig snydt, jeg er gået fra 0 til 0 flyvninger Hvilket minder mig om, at jeg nok må køre en efterregistrering fra en tur i marts. Af en eller anden årsag, har de fint registreret at trække points for mit bud for. opgradering, men niks, nul, nada for at jeg var ombord den dag. Og så gik der ikke lang tid, før man kender SAS igen for det SAS er bedst til: "Der opstod en fejl, prøv igen senere." Suk, SKIT, spild af min tid, igen
Har et andet sted hørt, at SAS giver lidt hjælp til at beholde status, hvis optjeningsåret udløber i august, september eller oktober: Har du guldstatus, får du 9 segmenter og 9.000 statuspoint Har du diamant status, får du 18 segmenter og 18.000 status point Er det forklaringen?
Så fik jeg løst "fejlen". Den var bookingklasse N, som tilsyneladende må være SAS Go Extra Light for den giver ingen optjening i Eurobonus, trods at det er en af SAS' egne flyvninger. Det kunne den bare have sagt, men føj, hvor er EB skrabet som loyalitetsprogram! Jeg har kun oplevet, at man ikke optjener på de billigste bookingklasser hos alliancepartnere, men aldrig på egne flyvninger.
Du må kontakte SAS. Bookingklasse N hos SAS er udelukkende Non-rev og sælges ikke til betalende passagerer. Det er kun muligt at have N-klasse på en ID-billet enten som ansat i SAS eller et andet flyselskab. SAS giver EB-point på alle bookingklasser.
Det passer for mit vedkommende. Tak SAS for hjælpen forbi de 90 og nu gratis drikkevarer bagerst i bussen.