"Billig" guldstatus? 4X HØJERE STATUSOPTJENING

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Niclas, 1/10/21.

1. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    734
    Point:
    93
    Er spændt på om der også falder noget af til os der har statusperiode fra 1/11 til 31/10. Indtil videre er vi blevet forbigået når der er delt gaver ud…

Henry "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    949
    2,818
    Point:
    93
    Euroatc og Henry "Synes godt om" dette.
  3. flyvendeFF

flyvendeFF Medlem

Beskeder:
    38
    82
    Point:
    18
    skal det læses at man som Gold får tilskrevet 9k point/ 9 flyvninger?
    el at threshold for renewal er 9k el 9 flyvninger?

Jeg læser det som det første, hvormed Guld re-kvalificering bliver 36k point

Clementos og Henry "Synes godt om" dette.
  4. AMJ

AMJ VIP medlem

Beskeder:
    182
    446
    Point:
    63
    Så blev jeg diamant uden at røre en finger - jeg havde allerede optjent 85000 statuspoints i år og forventede derfor at blive diamant i næste måned til Houston.

Men ved log in var de 85K justeret til 94K.

Mir år slutter 31/10 og er optjent på Plus ferie til Chicago i januar (som så via bud blev opgraderet til Biz) + Master Tier henover året.

Houston bliver min første forretningsrejse siden 11. Februar 2020 - sikke en tørke der bliver brudt, nu som diamant, 2 år til LTG .

Clementos, jespersm, henrik.kristiansen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    193
    734
    Point:
    93
  6. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,617
    13,245
    Point:
    113
    Jeg har hørt fra andre, at disse flyvninger og segmenter ikke vises som transaktioner på din konto - men blot tilskrives saldoen. Mit forslag er: Tjek saldoen for at se, om du har fået denne "statushjælp" fra SAS.

Euroatc "Synes godt om" dette.
  7. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    193
    734
    Point:
    93
    Jeg har siddet og talt sammen. Det “eneste” jeg har fået er 4x flyvninger under kampagnen i vinter. Men der står selvfølgelig sidst i august. Så de kan jo nå det endnu

8. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    193
    734
    Point:
    93
    Hvordan læser I andre teksten på sas hjemmeside ang. de her ekstra/gratis point/segmenter?

https://www.flysas.com/en/help-and-...t-because-of-the-current-situation-i-couldnt/

Jeg har ikke fået tilskrevet point/segmenter selvom min optjeningsperiode udløber 31/10. Jeg har skrevet til guldmailen og spurgt, og jeg synes, at jeg har fået et lidt mærkeligt svar. Linda skriver til mig, at jeg ikke har fået point/flyvninger, da min tier level expiry er 31/1-2024 - fordi jeg allerede har optjent guld i år. Endvidere mener hun, at jeg ikke skal have noget fordi jeg har optjent guldet pga. deres 4x point kampagne i vinter. Men jeg havde altså nået guld uden kampagnen alligevel.

Skal jeg bare acceptere det, eller skal Linda have en mail tilbage? :D

9. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,617
    13,245
    Point:
    113
    Når jeg nærlæser teksten i dit link, så står der: "SAS has decided to continue to offer EuroBonus members some help on the way to be able to keep the EuroBonus tier".

Det kan selvfølgelig tolkes som, at man kun bliver godskrevet, hvis det er nødvendigt for at beholde den nuværende status. Den anden del af svaret (4x kampagnen) virker noget kryptisk.

10. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    949
    2,818
    Point:
    93
    Jeg fik tilskrevet segmenter/point, selvom jeg allerede var guld - og jeg havde også fløjet under 4x kampagnen i vinter.. Så det er ikke et argument for, at du ikke får tilskrevet. Men - uden at kunne huske præcis - tror jeg, at jeg fik tilskrevet point/segmenter i den sidste eller næstsidste måned inden udløb. Så der har du lidt tid at løbe på, så måske vent til 1/10 og se om de ikke er kommet ind der?

AMJ, Euroatc og Henry "Synes godt om dette"
  11. Clementos

Clementos Medlem

Beskeder:
    12
    50
    Point:
    13
    Jeg har også udløb 31/10 og har for et par uger siden fået tilskrevet de 9 segmenter og en række point. Jeg havde allerede optjent mit guldniveau igen, så det virker ikke til at være det der skulle være forskellen. Jeg har dog ikke haft nogen flyvninger under 4X-bonus perioden.

Euroatc og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    193
    734
    Point:
    93
    Det er lige præcis også det jeg har indtryk af. Jeg har skrevet til guldmailen og spurgt igen, og de svarer, at fordi jeg allerede har optjent guld og dermed først har tier level expiry 31/1-24, så er jeg ikke berettiget til "status-hjælp". Det giver i og for sig god mening, men jeg har flere kollegaer, der som dig har fået tilskrevet point/segmenter, selvom de allerede havde genoptjent guld. Så nu har jeg skrevet til guldmailen igen :D De skriver specifikt at det ikke har nogen indflydelse om jeg har fløjet under 4x point kampagnen.
    Fortsættelse følger...... God weekend!

AMJ og Henry "Synes godt om" dette.
  13. frank060574

frank060574 Nyt medlem

Beskeder:
    4
    10
    Point:
    3
    Jeg har også fået pointene til trods for, at jeg allerede havde optjent guld og ligeledes optjent dem under 4x point kampagnen. Dog er det kun status point, du ville få og derfor ikke point, som kan bruges til noget udover at nå en højere status, så tænker ikke, det giver nogen mening, at kræve pointene.

14. frankbrix

frankbrix Priority member

Beskeder:
    577
    1,488
    Point:
    93
    jeg fik flere "status" point selvom jeg allerede var langt over diamant, min nye periode starter d 1. oktober.

15. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,617
    13,245
    Point:
    113
    Men kan måske bruges til at få diamant status. Og så er det naturligvis gode statuspoint.

16. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    193
    734
    Point:
    93
    Det er kun fordi jeg ville nå diamant status med de ekstra point/segmenter. Men SAS er benhårde - de siger jeg ikke er berettiget til at få dem, og de vil ikke diskutere om andre evt. har fået point/segmenter. Det er hvad det er - kunne være sjovt at have diamant et års tid, men jeg klarer mig nok uden de gratis drikkevarer. Synes bare det er underligt, at nogen får point/segmenter, mens andre ikke gør.

PENSIONISTEN, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  17. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,624
    6,912
    Point:
    113
    Jeg ville ikke acceptere diamant mailens besynderlige forklaring.Personligt har jeg fået medhold i flere forhold ved at kontakte chefen for EB på hovedkontoret i Stockholm : aron.backstrom@sas.se
    - Det er ikke nødvendigt at sammenligne med andre kunder overfor chefen, men blot sætte sin egen case op skematisk ud fra alle de forklaringer, som du har fundet frem til via andres indlæg.

Nielspg, henrik.kristiansen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    193
    734
    Point:
    93
    Tak for tippet... det prøver jeg.

Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Magnus

Magnus VIP medlem

Beskeder:
    106
    324
    Point:
    63
    Min kvalificeringsperiode er nov-okt. Sommeren 21 modtager jeg et guldmedlemskab som gælder til Jan 23. Jeg har i min nuværende kvalifikationsperiode optjent guldstatus selv. Som jeg har tænkt det måtte det gælde nuværende + kommende periode + 3 måneder, altså januar 24. Nu læsere jeg dog dette på SAS's hjemmeside:

"Når du er blevet opgraderet til EuroBonus Guld eller Diamant, er dit medlemskort gyldigt i hele din nuværende resterende kvalificeringsperiode, den næste kvalificeringsperiode og en henstandsperiode på tre måneder.

Hvis din EuroBonus Guld- eller Diamant-status er blevet fornyet, er dit medlemskort gyldigt i hele din kvalificeringsperiode og en henstandsperiode på tre måneder."

Jeg læser dette som om, at jeg egentlig ikke havde behøvet at optjene guldstatus, da mit kort jo uanset hvad vil udløbe Jan 23 nu. Men i så fald vil min status jo slet ikke være blevet fornyet og jeg vil så kun have tre måneder til at optjene status igen:eek:

Nogen der kan hjælpe med at afklare?o_O

20. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,617
    13,245
    Point:
    113
    Jeg forstår din situation sådan:
    • Din optjeningsperiode løber fra november til oktober
    • Du modtager guldstatus fra et diamant medlem i optjeningsåret 21-22. Dette løber til januar 23
    • I optjeningsåret 21-22 har du point / flyvninger nok til at genoptjene guld status.
    Jeg er ret sikker på, at den guldstatus, du har optjent i 21-22 gælder resten af optjeningsåret + det følgende optjeningsår + 3 måneder. Altså til januar 2024.

Del denne side