Jeg har også haft et par underlige oplevelser med Optiontown-systemet, hvor vi netop fik afvist vores Optiontown, men der var MASSER af frie pladser, da vi kom op i flyet. Det giver da ingen mening, at de ikke skrabede nogle penge ind for disse. Til gengæld fik vi lov at upgrade med point ved check-in, så det blev en positiv slutning for os, men ja det var underligt...
Ikke unormalt at OT ikke går igennem når der er god plads på flyet. Såvidt jeg ved, så handler det mere om hvor mange som er booket i din oprindelige klasse og ikke i klassen man vil opgradere til. Hørte du nogen pris for opgradering fra Plus til Business? Ser ud til at jeg havner mellem to stole på onsdagens afgang til LAX. OT gælder ikke efter 26/4 og SAS IT har ikke sat den nye auktion live endnu. Jeg har nu 49 timer til afrejse og bud skal være lagt ind senest 48 timer før. Så må nok gå efter cash eller point i gaten - eller blive i Plus...
Jeg synes også det er lidt ominøst at der absolut intet står om auktionsmuligheden nu på http://www.sas.dk/alt-om-rejsen/for-rejsen/kob-opgradering/ Man kan nok frygte der går lidt længere tid endnu, inden det kommer til at funke.
SAS figurerer heller ikke på www.plusgrade.com som eftersigende skulle være det system de ville bruge i stedet for optiontown.
Fik samme svar. Hjælper bare ikke meget når der nu er under 48 timer til afrejse og OT ikke længere er i spil
Ja, heldigvis er der jo lang tid til fredag, til min hjemtur fra Hong Kong.. - - men 48 timers reglen, dvs. onsdag skal det være fikset.. kom nu SAS, i har sku vidst det i lang tid, så lad være med at opsige aftaler og ikke have styr på det..
Har en booking til den 6/5 så de må da godt lige se at få SKIT ud af røret. Men der kommer sikkert en god løsning... i morgen
Interessant! Fra et forretningsmæssigt synspunkt forstår jeg det dog stadigvæk ikke, det havde givet cool cash i lommen Nå, men det er jo også en saga blot nu...
Så er følgende besked tilføjet til flysas.com/upgrade: NOTE! Monday April 25 - 17:30 Due to technical problems we must unfortunately postpone the launch, we're working on a solution and will hopefully be up and running in a couple of days. Please accept our apologies and come back soon! - Ganske enkelt pinligt, at de udsender pressemeddelse og får pressen til at skrive om deres nye auktionsmulighed, for så ikke at have styr på teknikken på lanceringsdagen. Vi må nok bare væbne os med tålmodighed, for SKIT virker til ikke helt, at have styr på det endnu (kan det overhovedet komme som en overraskelse for nogen!).
Har en OT lagt ind i januar allerede. Men den virker også som om der er noget galt. OT spørger om jeg vil overflytte min OT pga ændring i booking (SAS udstedte pludseligt billetten igen og gav mig nyt billetnummer). Men når jeg siger ja til at overflytte får jeg bare besked på at der "ingen ændringer er". Kan dog stadig ikke se status for den hos OT. Har skrevet til OT, men de har værre service end SAS Chat så der er hidtil ingen svar. Så tror bare jeg giver mig til at banke hovedet ind i væggen - det giver mere mening end at skrive med SAS og OT
Hvad er vores/jeres erfaringer med PlusGrade systemet? http://www.check-in.dk/sas-upgrade-er-blevet-forsinket/
Så man kunne byde NZD 400-2000 AKL HNL på et familie medlems billet, hvor 400 skulle givet meget ringe chance eller noget i den stil. Har aldrig prøvet selv, men jeg et umiddelbart ikke begejstret for idéen, tror kun jeg ville prøve med minimum bud for mig selv hvis det skulle være...
http://www.flysas.com/en/travel-info/before-travel/purchase-upgrade/ og vi er live, men ikke på den danske version... Det mindste jeg kan byde i cash er 220€ plus->business I bunden står der: Earn even more EuroBonus points under hvad man får med business. Spændende om det gælder når man byder med point.