Læste lige betingelserne om optjeningen af point: Points earned on an upgrade are EuroBonus points. When you are upgraded, you cannot earn points from any other frequent flyer programs, even if another loyalty program membership number is assigned to your original reservation. https://www.flysas.com/upload/travel_info/plusgrade/plusgrade-tc-en.pdf
Fik samme besked, da jeg prøvede at opgradere på en tur i næste uge. Prøvede derefter at booke 9 billetter. Det kunne sagtens lade sig gøre i plus (så, der må være masser af pladser). Så min konklusion er, at teksten i meddelelsen er forkert.
Bleh det er jo en stor streg i regningen for os der krediterer til andre programmer... Mistænker lidt det godt kunne være løgn; men det afhænger nok af hvorvidt opgraderingen ændrer på bookingklassen.
Jeg fik samme problem med en booking (HNL-)SFO-CPH, men troede det måske var fordi der var kommet nyt ticket nr da united benet er blevet opgraderet til R. men måske ikke når i andre får samme fejl. Ret væsentligt ikke at kunne kreditere til andre programmer. Det er en tilbagegang, selvom jeg endnu ikke har ville bruge det... Udover det synes jeg værdien for pointene er lidt lav i forhold til reel værdi (hvis ellers mine beregninger er rigtige). 25.015 point / 220€ ~ 6 øre per point 65.000 point / 660€ ~ 7,6 øre per point Lidt bedre hvis man byder højt (måske meget tæt på reel værdi), men det ville jeg ikke gøre. Men så igen, hvis man alligevel ville bruge pointene i gaten, så er de jo bedre givet ud hvis man får flere point igen.
Nu er det lykkedes mig at finde en mulig opgradering indenfor Europa på ruten CPH-BIQ, minimum bid 55 eur eller 5000 EB point. Min reservation er for to personer. Der kan kun bydes for begge personer, ikke enkeltvis.
Nu ved jeg ikke hvad jeres andre erfaring er, men umiddelbart er jeg skuffet over den nye opsætning. Har booking på København - New York. Vil jeg opgradere fra eco til plus skal jeg minimum smide 15.000 point i puljen. Her kommer den så ud med POOR i beregning. Dvs chancen er ikke så stor for opgradering. Kontant er det billigste jeg kan byde 110 euro fra eco til plus. Igen med POOR. På mange af SAS langdistance flyvninger er differencen på eco til plus tit kun 1400 kr. Hvilke så garantere en den gode plads, så jeg kan ikke rigtig se at det skulle være blevet bedre for kunderne medmindre SAS acceptere 110 euro, men det må erfaringerne jo vise
Jeg har ikke nogen GO billetter bestilt, så kan ikke prøve om man kan bestille begge dele #1stwordproblems. 110€ GO->PLUS virker ellers rimelig biligt (svært at sige noget om chancer endnu), og derudover hvis jeg jeg ville flyve plus og prisen på billetten var 1400 kr mere end go, så ville det da ikke være værd at gamble? OT har da sjælendt kostet mindre end de 110€ og ofte mere end 1400 kr? og 55€ for intra EU er over mit budget. Så skal jeg da i hvert fald være meget tæt på næste status niveau.
Sjovt at SAS i deres pressemeddelelse her http://www.sasgroup.net/en/bid-to-upgrade-your-sas-flight/ skriver at man ikke ville kunne bruge point for opgradering til USA og Asien. Men det kan man nu alligevel.
Kan se prisforslagene på mine fremtidige rejser med SAS på europæiske GO - PLUS bud ligger mellem €45 og €110 og mellem 5k og 10k point og oversøisk GO - PLUS mellem €110 og €400 og 15k og 40k point og GO-BUSINESS €385 og €1100 og 40k og 100k point. Ser ud til at kunne blive dyrere end OT.
Har du tjekket Optiontown, om du stadigvæk kan købe der? Det kunne jeg med det fly, hvor jeg fik samme besked.
Men flere af dem er først til juni eller senere. Så der er OptionTown helt død. Så derfor har jeg ikke prøvet det. Tror SAS starter meget blidt ud og ikke åbner op for alle bookinger. Nogen der ved hvilke billetklasse der skal være tilgængelighed på for at det virker?
Nå, har prøvet min. bud på både business og plus på en ARN-LAX T/R. Lad os se hvad der sker. De var 110€ for Plus sæder og 40.200 point for Business sæder.