Læste lige på FT at det var lykkedes for en at blive opgraderet GO->PLUS IAD-CPH for minimum bud på 110€ (y)
Hmm.. er godt nok meget i tvivl. Flyver ARN-HKG-ARN her om 2 uger. Billetter købt for 2000 kr pga NoN, og er samtidig min første Longhaul tur som EBD. Upgrade til Y er fra 110 € el. 15k pts Upgrade til C er fra 385 € el. 40k pts Har umiddelbart ikke lyst til at bruge penge, da billetten kun er købt pga den gode pris. Dog synes jeg at cash-prisen er væsenligt bedre end at bruge points.. Så skal jeg lade være med at byde og håbe på lidt diamond up? eller hvad havde I gjort?
Samme som dig - men om 4 uger. Jeg har budt 40k point på HKG-ARN for at prøve bizzen i vågen tilstand
cool. Har smidt 40.000 pts * 2 for ARN-HKG. Bedre "værdi" med cash, men føler ikke lige for at brænde 6000 kr af. Så har jeg i det mindste forsøgt mig med en upgrade...
Jeg havde nok lagt mindstebuddet hver vej på 110€ og håbet på det blev accepteret (eller lagt et tilsvarende bud i point!). Til den pris, får man den ekstra komfort der netop gør flyveturen udholdelig og samtidig lidt ekstra bonuspoint. - Så har du jo også chancen for en "courtesy upgrade", til Business Class den ene vej...
Har endnu ikke hørt historier om upgrade efterfulgt af Courtesy. Kunne være dejligt, hvis det kunne lade sig gøre.. men omvendt er det ikke 110*2 € værd, hvis man nu ikke kan Diamond-up'es
Se den her chart, det er faktisk interessant med hensyn til ens "vægt" i forhold til sit bud, den er taget fra PlusGrade hos Air New Zealand: http://www.airnewzealand.com.au/airpoints-upgrades Så hvis SAS har samme analogi, skulle der være 50% oven i Diamant bud, 30% oven i Guld bud og 10% oven i Sølvbud.. - det er da en ok "chance"!!
Hmm måske skulle man ændre kortet i sin booking så fra A3G til EBS bare for en sikkerheds skyld... i hvert fald indtil checkin Har nemlig 2x €110 liggende fra Go -> Plus i pinsen også, "samme" NoN-tilbud som @alexanderln (med +100% point til A3 og bedre komfort er €110 bestemt det værd synes jeg!) Edit: Nogen der ved om (hvordan?) man kan ændre bonusprogram i bookingen? Skal man forbi LOTs side eller noget??
Få chat'en til det. Der står i T&C at man ikke kan optjene partner-points ved upgrade.. så kan være at det er bedre de går til EBS, da jeg ikke er sikker på de vil kreditere hos A3.
I betingelserne står der skrevet, at man kun optjener point ved kreditering til Eurobonus. Så du skal nok ikke forvente en optjening på 200% til din A3 konto (eller overhovedet nogen point afhængig af hvordan man tolker reglerne). Følgende er taget fra betingelserne på SAS.dk/upgrade: Point optjent på en opgradering er EuroBonus-point. Når du opgraderes, kan du ikke optjene point fra andre bonusprogrammer, også selvom et medlemsnummer fra et andet loyalitetsprogram er tilknyttet din oprindelige reservation. EDIT: Der var @alexanderln lige lidt hurtigere med et svar...
Tvivler på at SAS har samme system, hvor statusmedlemmers bud vægter højere. I den forsideartikel der var at finde på Insideflyer.dk for et stykke tid siden, stod følgende skrevet: Gold og Diamond medlemmer i EuroBonus vil få højere prioritet når SAS bedømmer bud, som ligger på samme niveau. SAS har desuden nu efterfølgende, tilføjet Sølv-medlemmer til listen også. Det lader altså til at det kun er bud af samme størrelse, hvor man har en fordel som rejsende Eurobonus medlem med status. Hvordan det så fungerer i praksis er svært at gøre sig klog på, når de bl.a. benytter flere forskellige valutaer. Mon et bud fra et statusmedlem på eksempelvis 130€, så vil blive prioriteret over en almindelig rejsendes bud på 1200SEK? - En ting er ihvertfald sikkert; Denne nye opgraderingsmulighed virker til at være præget af mindst lige så meget mystik, som Optiontown...
@rasmus.emil - ok, spændende feedback, men jeg tænkte på, at hvis de specifikt nævnte, at ens status også influerede, kunne det jo være som med Air New Zealand, at man derved sikrede, at ens status betød noget også, hvis det er ren mammon, så er det sku skuffende.. og ja, der er masser af mystik omkring det, vi må have @Flemming Poulsen på banen og arrangere, at vi taler med cheferne igen
Jeg helt enig i din betragtning. Det optimale (for os rejsende med status!) havde naturligvis været en model som den Air New Zealand benytter. Men herved risikerer SAS selvfølgelig, at medlemmerne byder mindre, fordi deres status vægter helt op til 50% ekstra. Nu er tjenesten selvfølgelig kun lige startet op, men det bliver spændende at se hvordan SAS vil prioritere deres bedste kunder. Ellers kan "fordelen" hurtigt ende med at blive en skuffelse som du selv nævner. - Og dem synes jeg desværre SAS, er alt for gode til efterhånden!