Ik for noget.....men kan vi ikke også blive enige om, at nogle i større eller mindre grad har benyttet/udnyttet optiontown som en genvej til status hos SAS, og ihvertfald for nogles vedkommende på trods af status ikke er de kunder, SAS tjener mange penge på?
Det er meget muligt. Og som SAS-kunde, kan jeg da godt være godt misundelig over, at andre kommer lettere til deres status hos SAS. Men jeg har grundlæggende den holdning, at SAS som virksomhed selv vælger, hvilke produkter de udbyder - og til hvilken pris (samt hvilke fordele, der følger med). Og når kunderne takker ja, så kan SAS ikke være utilfreds. Jeg kom lige til at tænke på en episode, jeg engang havde i en taxa. Det var tydeligt skiltet, hvilke kort vi kunne betale med - bl.a. Diners. Så da jeg ville betale med Diners, blev det klart for mig, at jeg kørte med vognmanden - som begyndte at beklage sig over de gebyrer han skulle betale Diners samt at der ville gå lang tid, før han fik pengene for turen. Jeg blev lidt stødt over den lange klage og fik sagt: Hvis det er et problem, så må du jo fjerne den betalingsmulighed. Men du skal ikke skilte med hvordan, jeg kan betale - for derefter at beklage dig over, at jeg vælger en af de muligheder, du reklamerer med.
Ah ja hiver fat i chatten selvfølgelig - tak God pointe med T&C. Jeg mistænker stadig lidt at det er løgn at man ikke får point for opgraderingen, gætter på det kommer til at ske helt automatisk ud fra bookingklassen. Hvis en af opgraderingerne går igennem skal jeg under alle omstændigheder sørge for at kreditere til A3 og opklare hvad der i praksis sker
@Henry hvordan det? Familiekonto kræver da mig bevidst samme hjem adresse? Jeg skal rejse med min bror og mor i maj og august. Men har mig bekendt ikke mulighed for at få deres point selvom de ikke har samlet point før nu
Skal selv afsted til Island her om et par uger - og har lagt en OT ind for længe siden til Plus. Men intet hørt siden. Bør man lægge et bud ind på SAS også - og hvornår kan man forvente at få since penge retur fra OT? Og nogen erfaringer med minimums accepterede bud på Europa ture?
Jeg kender ikke reglerne i detaljer, men min kærestes point er indtil nu blevet overført til min konto (som ekstra point). Hun har adresse i Moskva. Jeg har i Århus. Så jeg kan ikke tro, at det er et krav. man skal have samme adresse. Men, nu bliver reglerne for at overføre point jo lavet om, så jeg ved ikke, om en familie-konto stadig er attraktiv.
Har lige været inde og tjekke - det ser ud til, at man ikke længere kan oprette en familie-konto. Men du kan naturligvis stadig overveje, at give dem en konto (og måske kan du forære et guldkort til en af dem? Så får denne person jo stadig +25% på SAS rejser, adgang til lounge etc.). Og så må du se, hvordan reglerne bliver sidst på året. I værste fald kan deres point ikke bruges, måske kan du få dem overført til din konto (Som reglerne er nu, koster det 5 euro for 1000 point - ikke helt billigt, så du må overveje, om det er pengene værd)
@Henry har oprettet konti til dem begge, så vi i det mindste for pointene. Guld kort kan jeg desværre ikke forære til dem da det eneste jeg selv har er BA sølv. Leder faktisk selv efter om nogen herinde måske havde et guld eller sølv kort i "overskud" til at forære væk således at min nye optjeningsperiode fra 1/8 som inkluderer en USA tur allerede i august kunne give lidt flere point. Hvis nogen har det må I da gerne lige sende en PB
Det ser ud til, at man ikke længere får flere eurobonus-point på sølv-status (så vidt jeg husker, fik man tidligere 10-15% ekstra). Tjek selv her, før du "køber" et sølvkort. https://www.sas.dk/eurobonus/om-eurobonus/Medlemsniveauer/
Hmmm, lidt skuffende at vågne op hertil morgen og ikke have modtaget nogen email, om hvorvidt mit bud på morgendagens flyvning til HKG, er gået igennem. De har ikke trukket pengene og på sas.dk/upgrade står der stadig bare "pending". Lader til jeg nok skal indstille mig på, at det bare bliver i oprindelig rejseklasse (Plus)!
@rasmus.emil - kender følelsen ALT for godt... - får vi en lille rejsebeskrivelse fra dig? og god tur
Tak. Det er da ikke usandsynligt, at der kommer en lille rejsebeskrivelse til forsiden... Ringede iøvrigt til SAS hertil morgen. De var meget sikre på at der var tale om en teknisk fejl, fordi systemet stadig var helt nyt. Endnu engang skuffer SKIT fælt!!!
Prøvede lige at byde på min CPH-KEF tur her i maj. Har jo bestilt OT for 32EUR pr pers per vej... SAS vil have 55 EUR pr pers pr vej som minimumsbud...
Så har SAS da fået godt gang i markedsføringen! Har lige fået en e-mail, hvor SAS gør opmærksom på, at jeg kan opgradere min billet på tirsdag til PLUS (WAW-CPH-AAR). Skal bare lige give et bud på, hvad jeg vil betale. Jeg mente, jeg havde en billet på PLUS (godt nok en meget billig en). Så jeg blev lige nervøs - og måtte tjekke. Men heldigvis: Jeg har allerede en billet på PLUS. Og har EBD status. Hvad får jeg så ud af at betale for en opgradering? SAS siger fordelene er (klippet direkte fra mailen): Med en opgradering kan du checke ind ved Business-skranken og komme hurtigt gennem sikkerhedskontrollen med Fast Track. Er du kommet i god tid, kan du slappe af i loungen og nyde en bid mad og drikke og koble dig på WiFi. Ved boarding er du en af de første der bliver budt ombord, og du sidder i den forreste del af kabinen. Lige så snart du har opgraderet din rejse, kan du reservere sæde – helt uden beregning. Ombord på flyet byder vi på snacks/mad og drikke. Så mon jeg kan gå foran i køen ved check-in? Og får jeg 2 portioner mad på flyet?