Så har jeg fået snakket med SAS et par gange. De trækker ændringen tilbage, da det var en fejl at den kom ud uanmeldt. Jeg skriver en opdatering i en ny artikel nu på det.
Hvis jeg havde oplevet det, var jeg faret i det elektroniske blækhus og skrevet en lang klage til Johan Mägi (Head of Eurobonus) og ville nok også bruge ord som uanstændigt og mangel på information. Sidst der var lignende devalueringer (for et år siden) beklagede han det meget og at de internt skulle tale om, hvordan ændringer fremadrettet skal meldes ud, men den snak har de vist ikke haft endnu i Stockholm. Så er der da noget at nævne for ham ved næste SAS arrangement i September.......
Hermed info fra SAS som fortryder ændringen - lige nu: https://insideflyer.dk/breaking-sas-udskyder-aendring-af-eurobonus-programmet/
Henrik hva tror du? At ændringen droppes, eller at den bliver indført på et senere tidspunkt efter korrekt varsling? Det var en af de eneste knager man kunne hænge sin hat på - at opgraderingens reelle pris i point er lavere pga “cash back” af statuspoint
Hej allesammen, er der nogle der er bekendt med, når man ønsker at byde på både en Plus og en Business opgradering, i hvilken rækkefølge skal man så afgive sine bud? Håber kender et svar, søgning på nettet gav ikke umiddelbart noget resultat.
I har sikkert set det på forsiden af IF. Den frygtede ændring er nu kommet. Man optjener ikke længere point efter den nye klasse, hvis man har budt med point. Ordlyden: "If you have placed your bid with money, you will earn a fixed number of EuroBonus points if your upgrade is successful. If you have placed your bid with EuroBonus points, you will not earn EuroBonus points if your upgrade is successful." Nu er min første tanke: Hvad sker der så hvis man har købt en bonusbillet og haft succes med et bud på opgradering med penge? Nogen der tør gætte?
Har priserne/mindstebud ændret sig, for point hhv. penge? Hvor mange point optjener man så ved opgradering for penge? Hænger det sammen med beløbet man betaler? Det fremgik ikke lige af T&C.
Det er ikke nyt. Pointbilletter opgraderet (med point eller cash) har ikke givet point. Ej heller med gamle regler.
Jeg er enig i, at sådan har det været. Men jeg synes selv at de nye regler er formuleret på sådan en måde, at man kan forvente point i forhold til den nye klasse, bare man opgraderer med penge. Der siges ikke noget om hvordan den oprindelige billet skal være betalt. Måske har jeg overset noget og jeg kan egentlig heller ikke forestille mig at det er meningen, at billetter der oprindelig var bonusbilletter giver point. Men hvad siger juristerne?
Er på vej til SFO i dag. Er egentlig OK tilfreds med vores pladser på Plus - men Biz er bedre (vise ord - i må gerne citere ). Bud afgivet under de gamle regler, så lidt spændt på hvad der nu sker på denne tur. Før fik jeg typisk besked et (lille) døgns tid før afrejse. Det er nu blevet et meget lille døgn - og man må sige SAS lever op til deres nye retningslinjer: “HVAD SKER DER NU? Vi vil gennemgå dit bud, og du vil blive underrettet via e-mail om, hvorvidt dit opgraderingsbud blev accepteret eller ej, mellem 25 og 6 timer før afgang.” Først, nu mindre end 6 timer før afgang kan jeg så se at opgraderingen ikke gik igennem. Ævs
Mener det lå på ca 3300 fra Plus til Biz Men det så underligt ud - indtil ca 30 timer før afgang var der kun en C ledig. Så pludselig 6. Så ved ikke hvad der skete.
Jeg undrede mig også over denne reduktion i timer, da jeg lagde et bud ind sidste uge - Det begrænser muligheden for at vælge sæde(r) betragteligt, må man antage... I realiteten kan man vel nå at checke ind, inden man får besked om evt. upgrade?