Et spørgsmål omkring opgradering af købte billetter til SAS: Hvis man opgraderer en billet fra Go til Plus, ved enten at byde kroner eller point, er det så korrekt forstået at man stadig optjener point og også for plus, skulle man vinde sit bud? Har et par korte economy ture, men kunne måske være stratetisk smart at byde for at få flere statusgivende point.
Yes. Hvis din billet er købt for menneskepenge, så får du point for en plus billet såfremt du opgraderes.
Det er vi klar over, det jeg siger er, at billetten skal være købt med kontanter. Hvad opgraderingen er købt for er ligegyldig.
Beklager min uvidenhed; anede ikke, at alle I andre var klar over det. Men nu er det så i hvert fald præciseret.
Jeg lærer også meget ved at få kommentarer til mine bemærkninger. Så det er vel meget normalt. Ikke noget at "undskylde".
Tak til jer alle tre. må lige regne på hvad der giver mening. Det afhænger af hvilken bookingklasse man ryger op i, hvis man vinder sit bud på plus. Er der noget system i det? Hvis man f.eks. kommer fra bookingklasse O i go, er der så et system for hvilken bookingklasse man lander i i Plus?
Kan fortælle at jeg på mine billetter til/fra London får 1875 i stedet for 625 (billet med et styk bagage) hvis jeg opgraderer og ryger på plus. Jeg er guldmedlem
Såvidt jeg ved ryger man op i laveste bookingklasse, uafhængig af ens oprindelige bookingklasse. Det passer også med de 1500 point for plus i Europa (+evt 25% guldbonus).
Korrekt. Ved opgradering ryger du altid op i lavest bookingklasse (og dermed pointoptjening) for den pågældende kabine. Så hvis du er booket på SAS Go Flex (E, M, H) og opgraderer til Plus får du således ikke flere point. Lige sådan hvis du er booket i Plus (ikke Saver) og opgrader til Biz, får du heller ikke flere point på den konto. Og så lige en obs'er: Hvis du opgraderer en bonusrejse - så får du ingen point overhovedet.
Godt set, sådan er det på short-haul! Post´en du refererer til er på long-haul, der er Go Flex og Plus Saver samt Plus og Biz Saver de samme satser
Så er SAS endnu engang kommet med en ny forringelse, som jeg ikke kan se har været omtalt før... For bud afgivet efter 10. juni 2019, optjenes der kun point efter den oprindelige bookingklasse, såfremt opgraderingen er betalt med point (selvom rejsen er betalt med kreditkort). Desuden evalueres buddene nu af to omgange, henholdsvis 25 timer og 18 timer før afgang.
Æv, godt spottet... Endnu en skjult devaluering, men det var måske forventeligt. Det var ellers en god måde at få folk tiil at bruge deres point, men nu er det mindre attraktivt og så bliver der vel endnu mere rift om awards. Du optjener altid EuroBonus-point baseret på din oprindelige bookingklasse. Du vil dog optjene point baseret på din opgraderede bookingklasse, hvis du flyver på en almindelig billet, og SAS Upgrade er betalt med et betalingskort. https://www.sas.dk/juridiske-oplysninger/tillaegstjenester/opgraderinger/
Det er uartigt... Ikke mindst at snige den ind på en side i en mørk afkrog. Jeg har en billet på Plus - købt i maj, men med afrejse i december, så PG bud lagde jeg først senere og efter d. 10/6. Kærlighed hænger sammen med tillid og jeg har ikke en dyt tillid til at SAS opfører sig ordentligt med deres Eurobonus program.
Jeg var tidligere på dagen i kontakt med SAS Customer Care, som tydeligvis var godt informeret, om de nye ændringer, der ifølge medarbejderen altså trådte i kraft 10. juni. Det virker altså til, at SAS på forhånd ved at en del kunder vil kontakte dem, omkring denne nye regel (som er gemt godt væk på informationssiden), når medarbejderen så hurtigt kunne give et svar! Jeg har selv netop fået krediteret 375 point, istedet for de 11.250 point for en opgradering til Business. Buddet havde jeg lagt for en måned siden, men valgte, at forhøje det, få dage før afgang - det kostede altså lige en del nye status point...