Byd på en opgradering på din SAS-rejse

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 13/4/16.

  1. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    SKIT
     
    Henry, Flemming Poulsen, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg kiggede på en booking i SAS PLUS (full flex PLUS) SFO-CPH, ca. samme intervaller som andre bookinger jeg har set på (220€/25.015 point-650€/65.000 point).
    Der står stadig at business giver flere point, hvilket vel ikke er sandt hvis man bliver opgraderet til business saver? eller har de styr på at så får man flere?
    Derudover irriterer det mig at intervallerne med point er så små så jeg kun engang kunne ramme 25.015 point, derefter var det 25.060, 25.045 eller hvad der lige passede.. Der er vist en del færre pixels end der ville være nødvendigt for at kunne køre med 15 som interval mellem 25 og 65k point uden at det overlapper.
     
  3. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Som nævnt tidligere i denne tråd, søgte jeg om en opgradering på min rejse fra ARN-HKG, men fik ikke nogen email om jeg var opgraderet eller ej. Efter at have rykket to gange for det, kom en bekræftelse sidst på dagen (prøvede forresten i stedet at opgradere i lufthavnen, men her forlangte de 4999SEK fra Plus-Business, så det blev et nej tak!).
    Nu afventer jeg så bare hjemturen, som har skiftet fra "Pending" til "Upgrade Unavailable", det selvom jeg kan se på expertflyer at der hertil morgen er omkring 8 der er blevet opgraderet på samme afgang.
    Jeg ved selvfølgelig godt, at hvis man vil være sikret at rejse i Business må man købe en billet i denne klasse til at starte med, men derfor vil jeg alligevel tillade mig at "brokke" mig lidt;
    Så få dog styr på jeres nye opgraderingssystem SAS, så kunderne ikke kommer i klemme. Det fungerer tilsyneladende ikke optimalt, alternativt er jeg bare utrolig uheldig at opleve alle disse problemer!!!
     
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Det vigtigste er vel, at systemet er vel, at systemet er gennemskueligt - så det er klart for alle, hvorfor man bliver opgraderet (eller ikke). Dermed sikrer SAS sig også mod at skabe falske forventninger hos kunderne.
     
  5. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Helt gennemskueligt skal det jo heller ikke være, så ville de jo ikke sælge nogen billetter på de dyre klasser... ;-) Jeg tror faktisk at de som udgangpunkt godtager alle bud, selv dem der blevet vurderet til at være "Poor", eftersom mindsteprisen er sat forholdsvist højt. Generelt synes jeg at have set på Expertflyer at de sælger alle tilbageværende pladser som opgraderinger i Business Class kabinen, med undtagelse af 4-5 sæder. Her må det så antages at de starter øverst på listen med bud og opgraderer indtil der ikke er flere ledige sæder, om man så bliver opgraderet afhænger af om de andre passagerers bud er højere eller lavere end det man selv har budt. :)

    Det jeg bliver irriteret over, er at de har introduceret en tjeneste som tilsyneladende er fuld af tekniske fejl, så mine bud aldrig når at blive vurderet. Dermed har jeg jo sådan set ikke en chance for at blive opgraderet, hvilket jeg synes er utrolig ærgerligt... :(
     
    Kenneth K, Kristian og Henry "Synes godt om dette"
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113
    Helt enig - så det afgørende for dig er jo også, om du bliver afvist fordi dit tilbud er for lavt - eller fordi systemet ikke virker. Det var det, jeg mente med gennemskuelighed.

    Nu skal SAS jo tjene penge - og vi vil gerne slippe billigst muligt. Men hvis SAS virkelig vil være offensive (og stadig hemmeligholde laveste accepterede bud), så kunne de eksempelvis sende mails ud til alle, der ikke får godtaget deres bud følgende indhold:

    Du er ikke kommet i betragtning til en opgradering, men vi kan oplyse at:
    xx passagerer er opgraderet fra go til plus - og deres gennemsnitlige bud er xxx
    xx passagerer er opgraderet fra go til business - og deres gennemsnitlige bud er xxx
    xx passagerer er opgraderet fra plus til business - og deres gennemsnitlige bud er xxx.


    Og jo, jeg ved, at det kræver noget af IT-systemet (bl.a. at kunne håndtere forskellige valutaer i beregningen af gennemsnittet).

    Som andre har skrevet i tråden: Hvis man virkelig ønsker at rejse på en af de gode klasser, så må man jo købe billet til den
     
    rasmus.emil og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @Henry
    Jeg tror næppe, at noget luftfartsselskab ønsker at oplyse passager tal i den ene eller den anden henseende (i dette tilfælde upgrading) af forretningsmæssige og konkurrencemæssige hensyn.
     
    Rikke Haugen Olsen, clager og *flyer "Synes godt om dette"
  8. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Har forsøgt mig med bud på 260 euro i september, OSL-EWR fra plus til business. Jeres tanker om det er nogenlunde, eller hvilket niveau skal jeg evt ændre til?
     
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Kasper "Synes godt om" dette.
  10. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Som en opdatering, for min oplevelse med Plusgrade, kan jeg oplyse følgende:
    48 timer inden afgang skiftede min status på mit opgraderingstilbud fra "Pending" til "Upgrade Unavailable", mystisk. Nogle timer senere kom en email, om at der var problemer med mit kreditkort, men jeg kunne vælge at Plusgrade, alligevel skulle fortsætte med mine allerede eksisterende oplysninger. Derfor tog jeg kontakt til SAS customer care og henviste til den email havde modtaget, hvad det nu skulle betyde. Nogle timer senere fik jeg svar, om at jeg desværre ikke var blevet opgraderet, da jeg ikke var på deres liste over nye rejsende i Business Class.
    - Men blot 3 timer derefter tikkede en ny mail i indbakken, med overskriften: Congratulations! You've been upgraded. Forvirringen er tilsyndeladende total, men har nu reserveret sæde 2H mellem HKG-ARN på mandag, så kan det næsten ikke blive bedre... :D
     
    tbh, isolCBflyer, Ulrik og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Fedt @rasmus.emil - opdaterer du vores side med erfaringer, mindes kun du skrev om nej den anden vej
     
    rasmus.emil, Ulrik, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Nogen der ved om det er muligt at byde på en opgradering ved køb af ungdomsbillet? Det er jo ikke slet ikke muligt at købe en plus-billet eller business-billet som ungdomsbillet, så har en idé om, at man så heller ikke vil kunne ansøge om opgradering?
     
  13. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Det kan man. Jeg har prøvet det.
     
    Ulrik og miri90 "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hvis man byder med point, så får man point for sin nye bookingklasse eller er pointbud, det samme som at købe upgrades for point, som I lufthavnen og man får kun point for sin gamle pointklasse?

    Hvad med bonusture, kan man bruge pointgrade?

    Vi burde måske lave en FAQ?
     
  15. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Du får point for den nye klasse på samme måde som du brugte cash, hvilket også er mere fair, da mindstebudet er 40k fra Go-->Buis
    Skærmbillede 2016-05-12 20.34.21.png
    Sådan ser min i hvertfald ud nu.

    Kan ikke forestille mig at bonusture er eligible. Selvom det ikke ligefrem står i T&C at de ikke er. Står kun at det ikke gælder folk med infants og pets.
     
  16. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Jeg har lige lavet et forsøg og prøvet at byde på en bonusrejse jeg har booket for min søn. Jeg fik denne besked: Unfortunately, you are not eligible for an upgrade with this booking. Please try again with your next booking.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  17. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    edit, det stod i T&C alligevel.
    Skærmbillede 2016-05-12 20.41.01.png
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Jeg har nu læst et andet sted at man som EBD får 30% bonus på sit bud og som EBP 40% bonus, ingen bonus for sølv eller guld.
     
  19. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Er det noget du har fra en "officiel" SAS kilde?
    På SAS.dk/upgrade står der, at både Diamant, Guld og Sølv medlemmer har bedre chance for at få en opgradering.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  20. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Jeg læste på et andet forum at det skulle være blevet sagt på et SAS diamant arrangement i Sverige. Måske deltagerne i SAS Meet&Greet i København har lyst til at spørge ind til det? Jeg er desværre ude at rejse på det tidspunkt.
     
    Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side