CPH-LAX-ASIEN-NYC-CPH (Island hopper?)

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 2/11/15.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @Sebastian011 Hvis det er samme PNR så bliver du ikke ladt i stikken hvis du ikke når igennem immigration.. så kommer du nok bare med næste flyver, men ved ikke om du kan forvente kompensation :)
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  2. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Ville egentlig bare gerne have en overnatning hvis det skete, men det tror jeg måske heller ikke (medmindre flyet er forsinket, så når jeg bestemt ikke min forbindelse). Tænk at SFO-SBA koster 1500 som enkelt billet >.< Ellers ville SAS have været nemt
     
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Kan du ikke bare køre fra SFO til SBA? Synes det er en fed tur og har taget den selv mange gange. Tager ca 5 timer. Ca 2 timer fra LAX.
     
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jo det kunne jeg godt, det koster bare lidt ekstra for sådan en tur når man er under 24 pga ekstra forsikring
     
  5. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg har fundet frem til et par billetter nu, men hvis de skal bookes direkte hos United koster det mig 4401 kr, mens Tripmonster kan gøre det til 4028 kr. Efter at have læst Trustpilot reviews er jeg lidt betænkelig ved at booke gennem Tripmonster, men hvad er egentlig forskellen ved at booke der og direkte hos United? Der er sku da underligt at United ikke kan matche priser
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Tripmonster, og rigtigt mange af de andre OTA's du kan finde på Momondo, lever af gebyrer. Og så håber de på at du også booker hotel, lejebil, rejseforsikring etc gennem dem, og så har de som regel også en eller anden semi-hoax "servicepakke". Gebyrerne er et betalingsgebyr, hvis du ikke lige betaler med deres foretrukne betalingskort, og så bliver du flået ved ændringer. Hvis du skal ændre billetten, så tager United måske $100, men OTA tager så 995 kroner eller noget i den stil (oven i hatten).

    Hvis du googler reviews om ligegyldigt hvilket OTA vil du finde horrorstories. Det gælder også "good guys" som Expedia, Orbitz, Priceline etc. For når noget går galt (typisk ved ændringer), og flyselskabet ikke vil kendes ved dem fordi de ikke har booket igennem dem, og det så går op for dem, at OTA har en timelang telefonkø, og derefter kræver gebyr på gebyr, så raver folk og giver 0 stjerner på Trustpilot. Derudover er det her en branche hvor folk ikke har for vane at reviewe når det går godt. Dvs kun dårlige oplevelser ryger på Trustpilot.

    Når alt det er sagt, så har jeg ikke noget issue med at booke hos OTA's, hvis jeg er 100% sikker på, at min billet ikke skal ændres. Men hvis billetten koster næsten det samme, så foretrækker jeg at booke direkte med flyselskabet, selvom det koster en smuuule mere.
     
    THammer, Sebastian011, PeterA og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hvordan hvis flyet er forsinket eller aflyst så der må ombookes, er det så et problem?
    Umiddelbart har jeg aldrig haft brug for at ændre min billet eller lignende, og det får jeg heller ikke i tilfældet her da jeg SKAL være hjemme omkring den dato alligevel.

    Hos united hedder billetten 4400 og hos Tripmonster 4028 kr, så det er da en lille besparelse
     
  8. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg har brugt alle de svenske OTAER med danske filialer - you name them i used them. Ingen er værre eller bedre end andre. Servicen er ikke eksisterende men priserne lave og i det øjeblik du har dit PNR behøver du ikke bekymre dig mere om noget andet end ombookninger som er næsten umulige. Mht til Tripmonster/Flygstolen kender jeg ikke deres CC gebyrer lige pt.
     
    Senest redigeret: 11/11/15
    Sebastian011, THammer og jefi99 "Synes godt om dette"
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg skulle engang flyve HKG-PEK-CPH med CA/SK, men aftenen før opdagede jeg at HKG-PEK var cancelled, og connection var så tight, at jeg ikke kunne nå det, hvis jeg tog et senere fly. CA ombookede mig stupidt nok til en senere afgang, så jeg ville misse PEK-CPH. De ville ikke rebooke mig til en tidligere afgang.
    Billetten var booket hos Kilroy.dk (ikke studenterbillet eller noget), så jeg ringede til dem, og de ombookede mig til en afgang 30 minutter før med KA.

    I den situation ville jeg ikke have haft det rart med at have booket hos en svensk no-name OTA.
     
    Sebastian011, THammer og CHA211 "Synes godt om dette"
  10. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Har du kigget her?:
    http://travels.kilroy.dk/transport/billeje/billeje-usa-canada

    Ca. 500kr for een dags envejsbilleje i Californien, hvis du bare er fyldt 21. Og det er alt inklusive.
    Smag og behag er selvfølgelig forskellig, men for mig, så er det en fast del af en USA tur at få trillet nogle kilometer :)
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  11. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg skal ned og fejre min 21 års fødselsdag d. 28, så det er ikke når jeg lander desværre. Men jeg har én overnatning på Hawaii, så jeg tænker måske bare et leje en bil og sove i den :)
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  12. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Nå, nu endte jeg med at booke det hele igennem United, for en sikkerheds skyld!
    CPH(SAS)->LHR->LAX->SBA(UA)
    SBA->SFO->HNL(UA)
    HNL->NRT->GUM(UA)
    GUM->MNL(UA)
    CGK(ANA)->NRT->EWR(UA)
    LGA->YYZ->LHR(AC)->CPH(SAS)

    Lige over 30.000 miles men i booking class K. Hvad hedder den hjemmeside der blev linket til, hvor man kan se en sammenligning af FF programmer ud fra booking class?

    Jeg har sådan set til at blive silver hos United med den tur, men det er nok mere fornuftigt at kreditere til SAS hvor jeg har 36k EB og forhåbentlig også når sølv?
     
    jefi99, tbh, Nicki Lolk Sørensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jeg ville ikke kreditere til UA. Du ville få sølvstatus, men nærmest ingen miles pga deres revenue-chart. Alternativt var der så KrisFlyer som giver 100 %, men ved ikke hvor nemt det er at indløse. Fordel er det kan bruges på Upgrades som er nærmest umulige med andre *A medlemsskaber
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  15. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Det bliver nok bare til SAS så. Men det er da godt nok noget af et shit-show at booke med United! I stedet for 40 kr har de trukket $40 (279 kr) i booking fee, og det tog mig 40 minutter i telefonen og tre mennesker før de fandt ud af at det er et problem alle danske kunder har i øjeblikket...

    Jeg kan ikke ændre FF-program via deres hjemmeside, og heller ikke vælge sæder hos SAS eller Air Canada hos dem eller hvis jeg kontakter selskaberne. Så nu har jeg ringet til United, der sendte mig til domestic flights (som ikke kan hjælpe mig åbenbart), og nu er der 25 minutters kø... Suk suk suk altså. Forhåbentlig bliver flyveturen mindre besværlig :)
     
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det med de 40 USD har vist været et problem længe. Jeg har tidligere anført herinde et sted, at de ofte blander USD/DKK sammen, og det var et problem længe før, at de lavede deres berømte error-fare stunt, hvor de annullerede alle bookings med henvisning til, at der var fejl hos 3.part med valutaomregningen. Men de har altså haft rigelig tid til at fikse dette her. Nogen burde sende en class action lawsuit afsted mod dem!
     
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  18. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Skrev ind til dem, og jeg fik 5000 UA miles som trøst. Desværre kan jeg ikke rigtig bruge dem til noget (kan man overhovedet får noget for dem?) da jeg krediterer til EB.

    Lige nu sidder jeg og kigger på hoteller i New York. Priserne er lidt pebret for en ung dyr med 8 nætter - har I nogle gode foreslag?
     
  19. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,517
    Point:
    113
    Prøv airbnb.com - man kan være heldig. Du har vel også selv en bolig du kan leje ud, for at modregne lidt.
     
    Ulrik og Kristian "Synes godt om" dette.
  20. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Prøv denne her: http://www.hotelscombined.com/Hotel...Out=false&HotelID=1505580&mapState=expanded=0
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.

Del denne side