Nå, så må vi i gang. Her er de første indlæg omkring årets flyvninger:
Flyvning nummer: 1
MIA – CPH med SAS på Go
--------------------------
Hen over julen var pointene fra min flyvning AAR – MIA tikket ind på kontoen, hvilket for en kort stund formildede DSGM’s sind, idet dette også betød at jeg var tilbage i ”Diamant klubben” Nuvel, nu er tanken jo med denne rejse log, at fokusere på det DSGM er bedst til, nemlig at sidde ovre i et hjørne og brokker sig over tingenes tilstand i al almindelighed, og få de der fortjener en tur i vride maskinen frem i lyset. På baggrund af anmeldelser anden steds, var jeg allerede på vej til lufthavnen, oppe i mit hoved, ved at forfatte et harcelerende indlæg om den forfærdelige *A Avianca lounge i MIA hvor horder af vilde mexicanere i frådende vildskab fortærede alt spiseligt i buffeten før DSGM kunne nå at få noget.
Allerede ved ankomst til check in begynder DSGMs plan at smuldre – BIIIIIP – 3 pax op-upp’ed til Plus. Tja – det er jo lidt svært at brokke sig over – tak til tanten. Nå – så måtte det blive loungen. Velankommet og klar til at tackle en sydamerikaner eller to, måtte jeg konstatere at det ikke lige var DSGM's dag i dag, eller rettere det VAR det jo, alt spillede, ikke mange gæster i loungen, og et dejligt varieret udvalg i buffet’en. I sandhed en strålende dag! EBD i 7 dage og allerede en opgraderings hitrate der burde sende
@Kristian ikke bare op i det røde felt, men langt over. (FORZA FREMAD)
Flyvning nummer: 2
CPH – AAR med SAS/Jettime på Go
Sikkert ikke meget at berette om, men ud over at være en ”sur gammel mand” er jeg også sælger med stort S, og sælgere er kendt for at være konkurrence mennesker, grænsende til det sygelige, så hvis jeg skal nå at få flest flyvninger i min rejselog på IF, så skal de med, og 25 minutter ER jo også en flyvning. Så dem vil den tilbagevendende læser møde nogle stykker af.
Flyvning nummer: 3
HAM – BRU med Brussel på Economy
Efter at have været hjemme og på job et par uger blev DSGM rastløs, på forunderlig vis havde hans bedre halvdel og den håbefulde arving, formået at bruge væsentligt mindre på turen til Florida end frygtet. Gode råd var dyre, så i samråd med fruen blev det besluttet at realisere en gammel drøm, og investere en del af pensionen i en lejlighed på Solkysten. (ja ja, måske ikke helt forløbet, men det LYDER bedre) Så hurtig scanning af priser af billigste routing til Malaga, for en 4 dages tur, bestilt søndag med afgang torsdag. 1450,- med det varsel og en perfekt forbindelse ud og hjem – tja så skuffer det til den gode side! At jeg så sidenhen fandt ud at BN giver nul point til EB, ja DET er jo så en anden historie.
Flyvning nummer: 4
BRU – AGP med Brussel på Economy
Placeret umiddelbart bag gardinet i SN MAGRITTE (en af Brussels special dekorerede A320’ere) var dette også en tur uden det store at skrive om, bortset fra måske en lille opsang til SAS. Selv på SN der er udset til at indgå i lavpris konceptet Eurowings får man serveret en (tør) sandwich samt drikkevarer på Economy, stop nu ræset mod FR & DY niveau og kig på jeres nærmeste konkurrenter.
View attachment 11286
Flyvning nummer: 5
AGP – ZRH med Swiss på Economy
Frygtelig dårlig kontrakt lounge i Malaga, måske blev DSGM heller ikke formildet af at han havde krydset klinge med (hvad der MÅ have været) en sprit stiv russer. Efter at have fundet en dejlig lejlighed og rent faktisk have givet et bud på den, endte det med at han HÆVEDE prisen da vi faktisk var enige. Alle der kender DSGM bliver nok ikke overraskede over at han i arrigskab SÆNKEDE sit bud. Behøver jeg sige det? Den handel blev ikke til noget, og DSGM måtte tage til lufthavnen med uforrettet sag. En lounge med så sølle et udvalg af ”mad” og drikke fortjener kun skulende blikke fra DSGM.
Flyvning nummer: 6
ZRH – HAM med Swiss på Economy
Dejlig lounge i Zürich, ellers ikke noget at berette.
Groundede mig selv i Februar, ikke nogen grund til at smide yderlige point på kontoen før nyt optjenings år, og ingen nødvendige arbejdsrelaterede rejser.
Click to expand...