NÅ - så er det tid til at få opdateret rejseloggen, vi nærmer os "brake even" i forhold til tiden.........................................
Flyvning nummer 36
CPH – AAR med SAS/Jettime i Plus
Blot endnu en "flyt DSGM fra A til B" lad os komme til CPH "and let the games begin"
Flyvning nummer 37
CPH - MXP med SAS i Plus
Belært af tidligere tider bitre erfaring, gik DSGM til Cube'en med en forsigtighed og ydmyghed der på mange måder ligger usandsynligt langt fra hans sande natur, men det betalte sig "big time" DSGM fik mad, og kom frem uden at have fået fedtet den nyligt rensede habit ind i olie - succes!!! Faktisk ankom DSGM til Milano i usædvanligt højt humør efter den smukkeste tur hen over alperne:
View attachment 11800
Det skulle dog snart vise sig at dette skulle blive det eneste tidspunkt på denne tur at DSGM havde grund til at være i højt humør. Første "bump" på vejen var den meget L A N G E kø ved Avis skranken, jeg troede spanierne var ineffektive, men italienerne slår dette - by far! 55 minutter senere fik DSGM nøglerne til en sød lille Fiat 500. Således undervejs til et kundemøde 50 km syd for Milano fik DSGM et opkald på sin telefon.
Potentiel kundes sekretær: "Good morning Mr. Schwert, I am awfully sorry to tell you that my boss is sick today, and will not be in the office"
DSGM: "Ohhhh - thats i bummer, I have just travelled half way across Europe to see him, you expect to see him tomorrow?"
Potentiel kundes sekretær: "Not sure - properly not"
DGSM: "Well could you at least get him to call me?"
Potentiel kundes sekretær: "I could try..........."
DSGM: "THANK YOU!"
Ud af øjnkrogen så DSGM at han netop var ved at passerer en rasteplads, et hårdt ryk i rattet, op og stå på bremsen, og i ægte italiensk stil hen over spærrefladen og ind på rastepladsen...... Hvad var nu det??? En hvid Alfa præsterede en næsten tilsvarende manøvre, og blev bragt til standsning 10-15 meter bag DSGM...... UPS!
Ud af Alfaen steg en kvindelig betjent, som jeg nok bedst beskriver for det ældre publikum, som en tro klon af den betjent der i åbnings scenen på "The Cannonball Run" (Ud at køre med de skøre) fra en hedengangen tid stoppede en sort Lamborghini.
Hmmmmm SÅ må vi skrue op for den nordiske charme
- banke banke på - rulle rude ned......
Kvindelig betjent: "En masse italienske gloser........???"
DSGM: (gestikulerende med armene og på dengelsk) "Undskyld - taler no italian"
Nu TROEDE jeg at det var min måske lidt uoverlagte entre på denne norditalienske rasteplads der var årsagen til denne ufrivillige snak med en yndefuld italiensk skønhed, og jeg tænkte at hvis vi trækker sprog kortet, så går den måske nææææh nej, på et nærmest fejlfrit engelsk får jeg nu en lektion i hvor farligt det er at køre og tale i telefonsamtidigt (ikke at skønheden har uret, men det er jo en anden sag) Denne konversation munder ud i at DSGM får tre muligheder:
1) Betal 200EUR på kreditkort
2) Betal 100EUR kontant
3) Få konfiskeret den nuttede Fiat 500
DSGM valgte nummer 2, fik en behørig kvittering (selvom han er overbevist om at de penge aldrig kommer længere end til Alfaen) Og med et lidt for friskt: "Now make your phone calls before you move on" forsvandt den skønne, i en sky af billig italiensk parfume. Tilbage på den norditalienske rasteplads, sad der en sur gammel mand, der følte sig som en lille knægt der netop havde fået et dask over fingrene af Mama Rosa....
Behøver jeg at afslutte denne del med at berette at den potentielle kunde aldrig blev kunde i butikken?? Nej vel.
Heldigvis kunne jeg vende den lille nuttede fiat mod Bologna, fremskynde et møde med min Italienske distributør, tage en ordre med hjem "der skuffede til den gode side" og så ellers få en halv dag "fridag" i Milano efterfølgende......
View attachment 11801
Flyvning nummer 38
MXP - CPH med SAS i Plus
Oven på at være blevet brændt af, nærmest anholdt og alligevel tage hjem med et gran af succes, må hjemrejsen vel nærmest betegnes som decideret kedelig.
Flyvning nummer 39
CPH - AAR med SAS/JetTime i Plus
Endnu en totalt ligegyldig transport etape, der kun tjener det ene formål at slå
@Kristian i antal flyvninger i 2017
FORZA FREMAD!!!!
Flyvning nummer 40
AAR - CPH med SAS/JetTime i Plus
06:00 bussen til Kastrup
Flyvning nummer 41
CPH - PLQ med SAS/Cimber i Plus
Sidste arbejdstur før sommerferien, og anden gang på relativt kort tid jeg var nødt til at tage til Palanga, men hvad gør man ikke for sine mest loyale kunder!! Vores nye hardware har give nogle af de gode gamle kunder lidt udfordringer, da vi har fået en helt ny brugergrænseflade, der modsat det man har introduceret i andre velrenommerede virksomheder, rent faktisk virker. MEN når man ændre et system så radikalt ER der altså nogen der ikke lige formår at komme med på vognen i første hug, så derfor denne lille uforudsete tur.
Selve turen er der ikke meget at berette om, men fik da oplevet Palanga om sommeren, faktisk en lille perle af en badeby, under en times flyvning fra CPH, kan anbefales!!!
Flyvning nummer 42
PLQ - CPH med SAS/JetTime i Plus
Således opløftet af en, på alle måder perfekt afslutning på første halvårs arbejde, begiver DSGM sig ud til "lufthavnen" i Palanga/Kleipeda blot for at konstatere at han måske BURDE have tjekket FR24 inden.... Cimber CRJ'en er nemlig slet ikke afgået fra CPH endnu - HVORFOR HERRE - tænker DSGM med øjnene vendt mod himlen?? - Hvorfor HVER gang jeg er her ovre?? Værst af alt er at der tydeligvis ikke er nogen i PLQ der aner noget som helst. Her gribes DSGM af den tanke, at SAS service center jo er flyttet til Letland eller Lithauen, hvilket jo langt hen af vejen forklarer, hvorfor ingen kan give DSGM et fornuftigt svar på hans eller yderst rimelige forespørgsel: "Hvornår forventer De at Deres ellers ganske udemærkede luftfartøj sætter kursen mod København??"
Det gør vi så med flere timers forsinkelse pga EQP CHG - og ja - endnu engang kommer DSGM FRYGTELIGT sent hjem til "Det mørke Jylland"
Flyvning nummer 43
CPH - AAR med SAS/JetTime i Plus
Intet at berette ud over at DSGM var ekstra sur resten af dagen.............
End ikke det faktum at sommerferien var synlig inden for en overskuelig fremtid kunne lindre hans formørkede sind....................................
Click to expand...