DSGM - en (slags) rejselog

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Schwert, 23/6/17.

  1. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Tror ikke det har meget med held at gøre. Tror mere at FR så lidt på passager listerne og kom frem til at der var INGEN der havde modet til at aflyse nogen af de to afgange....
     
    Daniel K, mhsalv, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Aaaaaaah - snedigt :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
     
    mhsalv, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Blot for at imødegå eventuelle og ganske urimelige formodninger blandt dette ellers udmærkede forums medlemmer - NEJ DENNE HISTORIE ER IKKE OM DSGM (selvom den har sit udspring i AGP)

    Udklip.PNG


    Man bliver jo helt nostalgisk når de bruger et billede af en MD'er o_Oo_Oo_O
     
    Senest redigeret: 28/9/17
    SophieHendriksen, Flyvefisken, flyvendeFF og 8 andre "Synes godt om" dette.
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Flyvning nummer: 53 & 54

    Med SAS/Nordica på Plus AAR-CPH
    Med SAS/Nordica på Plus CPH-AAR

    Jeg har valgt at slå disse 2 sammen, da mere er målet end midlet jeg vil berette om. IF havde inviteret til en ”behind the scenes” for en mindre gruppe EBD medlemmer i CPH.

    DSGM valgte at smide 10K eurobonus point efter projektet, efter at have konstateret at Tanten ville lænse DSGMs konto for 3200,- for en go billet denne fredag, hvilket absolut ikke faldt i god jord hos DSGM. For den pris forventede DSGM at blive transporteret blot LIDT længere end de 148 KM der er i luftlinje mellem AAR og CPH. (sammenholdt med den tur han havde fra AAR til NRT til samme pris, kan dette i bedste fald betragtes som optrækkeri 10,81 kr/km kontra 0,18 kr/km) urimelig sammenligning – javist – men har DSGM nogensinde ladet det faktum komme i vejen for en god historie?

    Tidligt op og på kontoret, og så ellers afsted til AAR til afgangen kl. 10:55. Vel ankommet til AAR satte DSGM sig med en kop kaffe og begyndte at forfatte sin ”attack plan” for dette var dagen hvor Tante SAS skulle stå til ansvar for alle de lidelser hun i tidens løb havde udsat DSGM for – hvorledes dette? Jo, et af dagens punkter var en ”1 to 12” med SAS COO Lars Sandahl, DSGM kunne næsten ikke være i sin krop af bare lykke (og tro mig der er ellers plads nok).
    Rettidig afgang med ”SAS”:

    Nordica.JPG

    21 minutter senere ”touch down” i CPH, vel ankommet i god tid før resten af de ærede Diamant medlemmer fra IF, besluttede DSGM at gøre et ”fuel stop” (KAFFE!!!) alene stedet i Terminal 2 hvor han satte sig, burde have givet et vink med en vognstang om, at mørke skyer var ved at trække sig sammen, og dagen var ved at tage en drejning til det værre.

    olearys.JPG

    Stadig uvidende om dette, satte DSGM sig til at finpudse sin efterhånden temmelig lange liste af spørgsmål til Lars, klar til at sømme denne personificering af ”alt det onde” op på væggen. (I et deja-vu så DSGM sin nydelige skjorte oversprøjtet med dressing snask) og føjede fluks et par arrigheder mere til listen.

    ”BING” – Whatsapp meddelelse fra chefredaktøren der var ankommet.

    Det syn der mødte DSGM burde have fortalt ham at noget var HELT galt, en chefredaktør der valsede rundt om sig selv og ikke vidste hvilket ben han skulle stå på.

    Chefredaktøren: ”Aaaahhh – øhhhhhh – joooooo – ser du, jeg er jo blevet ringet op af pressechefen for SAS der havde fået morgen kaffen galt i halsen, da hun havde set de spørgsmål IF’s medlemmer havde fremsendt, hun mente der var tale om en misforståelse, da mange af de stillede spørgsmål jo INTET havde med operationen at gøre, hvilket Lars jo er ansvarlig for……… Så KÆRE SCHWERT - KUNNE vi nedtone spørgsmålene omkring ”Enhancements” lidt???”

    - STILHED-

    DSGM: ”REALLY???”

    Nu er DSGM jo i bund og grund et venligt og meget omgængeligt væsen, og da han kunne se at den ”storsvedende” chefredaktør var lidt beklemt ved hele situationen, klappede han ham på hånden, og forsikrede ham om, at DSGM nok skulle opføre sig pænt, det var jo trods alt et arrangement for det ypperligste af det ypperligste han var blevet inviteret med til, med deltagelse af de absolut mest SAS rejsende medlemmer i vores lille forum – eliten. Oven på det første chok, hvor DSGM nu havde streget rundt regnet 99,7% af sin attackplan, var det derfor ikke et mindre chok at konstatere at den næste personage der mødte frem ”blot var en af pøblen” et simpelt guldmedlem, på dette tidspunkt fortrød DSGM bitterligt at havde drukket kaffe på O’Learys This name is what makes bad things happen!!!”

    Efter et lidt kaotisk sikkerhedstjek, blev den lille flok lukket airside. Først til et møde med SAS basens chefpilot, fra hvem det lyste at flyvning er en passion, der er ingen tvivl om at der stadig langt hen af vejen er den gamle ”Jeg er SAS ansat, og det er jeg stolt af” holdning i hvert fald ”på flight decket”. Her fra gik turen under jorden, for en gang for alle ved selvsyn at se hvor vores bagage forsvinder hen, når det ikke er kommet med til destinationen. Flere medlemmer af delegationen, var faktisk forundrede over hvor lidt larm der egentlig er i en bagagehal i fuld operation. Sidste punkt på denne del af programmet var en tur på rampen for at se modtagelsen af maskinen fra ARN. Forunderligt hvor smidigt det går, når en SAS maskine skal vendes på 35-40 minutter.

    Dagens seance sluttede med det annoncerede 1 times møde med Lars Sandahl, Lars kender tydeligvis ikke DSGM, for da han ”pludseligt” begyndte at prise Eurobonus, de 5 mill. medlemmer og alle dets fortræffeligheder vågnede DSGM op til dåd – Nå da da Lars, nu byder du sat’me selv op til dans, og med et triumferende blik i øjet foldede han sin alenlange seddel ud og startede fra en ende af……………………..

    OK – det sidste afsnit indeholdt måske lige lidt ”kunstneriske friheder” fra forfatterens side, men det lykkedes mig da at få fremført problematikken fra min sidste IF tråd omkring frigivelse af bonusrejser til diamant medlemmer, som jeg ser som en af de bedste perks i nyere tid, med langt højere værdi end et glas cola når man rejser på go. Sandahl lovede at tage dette med til HQ, lige som alle andre input der denne fredag kom fra SAS’ eftersigende bedste/vigtigste kunder, nu tilbagestår det så blot at se om man kan stole på det (læs: om han har noget som helst at skulle have sagt i Stockholm)

    Mødet sluttede med at DSGM og den anden fremmødte Aarhusianer blev lovet ”guld og grønne skove” i næste uge – jo jo – hvad gør man ikke for at formilde en sur gammel mand.

    Efter en hyggelig aften med et par venner fra hovedstaden satte DSGM sig veltilfreds til rette i SK1269 kl. 22 og satte kursen mod den jyske hovedstad, og en velfortjent weekend.

    Alt i alt en dag ”der skuffede til den gode side”
     
    MK1, DanielBahn, obs og 12 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Som forventet god læsning, dog med enkelte overraskende elementer :)
     
    MK1, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nu har DSGM jo for vane at "peppe en god historie op" meeeeen essensen i indlægget kan du jo ikke løbe fra :D:D:D:D:p:p:p:p
     
    Senest redigeret: 2/10/17
    Ulrik, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja, det er jo derfor vi alle sammen gider følge dine rejsebeskrivelser :D:D
     
    Henry, Schwert og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Flyvning nummer 55

    AAR – CPH med SAS/Nordica i plus

    Gud fredsens - året er næsten gået, og jeg har da ikke fået opdateret denne log i umindelig tider, så tid til (næsten) at runde året af. Der udestår på nuværende kun en point rejse (AAR-CPH-ARN-AGP) næste fredag. Jo nærmere vi kommer denne dag, jo flere vederstyggeligheder må DSGM lægge øre til på hjemmefronten over routingen ----- DER ER SÅ MEGET KVINDER IKKE FORSTÅR!!!

    Nå tilbage til ovenstående flyvning, der på alle måder var ganske begivenhedsløs, og blot en "shuttle" af mange......


    Flyvning nummer 56

    CPH - CDG med SAS i Plus

    Årets sidste besøg hos min franske distributør, det var ikke uden en hvis bæven i kroppen, at DSGM satte sig til rette i 1C. Inden han sænkede sig ned i sædet strammede han lige bæltet et enkelt hul, "just in case", og han nøjedes med at spise brød til morgenmaden, blot så yoghurten ikke skulle eksplodere ud over hans nydelige skjorte. Til den flittige læser skal det siges at efter sin gruopvækkende rejse til byernes by sidste gang, er DSGM gået på intensiv kur, og har tabt --------- 2.4 kg.

    Travl dag, og ikke mindre end 4 cirkler nord for CDG - :mad::mad::mad: - det starter godt.

    Nå, intet er så så velsignet som at tilbringe 36 timer i selskab med "sin smukkeste distributør" mæt af synsindtryk, og tung sensuel fransk parfume, gjorde DSGM sig klar til at returnere til Danmark.....



    Flyvning nummer 57

    CDG - CPH med SAS i Plus

    Allerede da vi taxiede ud i køen for take off blundede DSGM så:

    "NEJ TAK, jeg skal ikke have noget, lad mig dog have mine søde drømme i fred"

    Tror faktisk aldrig en SAS purser har vækket mig før, jeg troede det var forbeholdt Ryan Air kabinepersonale, der skal nå dagens salgs mål. Pokkers LYS vågen nu - nå:

    "Halloooo lille de, kom tilbage igen NU skal jeg have noget"


    Og sådan er der jo så meget.



    Flyvning nummer 58

    CPH - AAR med SAS/Nordica på plus

    Hjem til sin egen "franske skønhed" DSGK, og alt i alt, så har DSGM jo ikke noget at brokke sig over, faktisk siger vi jo her ovre - Det skuffer til den gode side!!!



     
    Beaglen, Henrik Olsen, klausbm og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Flyvning nummer 58

    AAR - CPH med SAS på plus

    Første step på vejen mod Baltimore, og årets største messe for PCO branchen, var lidt bekymret over at være nede på MCT, med alle de rygter der havde været omkring paskontrollen i CPH


    Flyvning nummer 59

    CPH - IAD med SAS i Plus

    Nå, denne frygt var ganske ubegrundet, dels kom Aarhus maskinen ind på D2 i god tid, og dels var der vel ca. 3 passagerer foran mig i paskøen. Alt i alt en dejlig start på den videre færd.
    Nu er en dejlig start jo sjældent lig med et dejligt resultat, hvilket den flittige læser jo så udemærket ved........ *beeeeeeeeep* (nej ikke gate upgrade) og ind til det store sikkerhedstjek, dette bliver ved gud i himlen ikke mindre af at man har en demokuffert fuld af elektroniske dimser med som håndbagage....
    NOTE TO SELF: Overvej hvad der er bedst i fremtiden at tjekke udstyret ind i kufferten med den risiko at de ¤%&%#!)&%!! portører smider det væk (mere herom senere) eller tage det med som håndbagage med de "små bump" det giver...

    Kom iøvrigt her til at tænke på min oplevelse i BRU i det sene forår sidste år, hvor jeg MEGET mod sædvane ikke skulle fortælle i security hvad jeg rejste med - og dette kun få måneder efter terror angrebet samme sted - jo jo man undres af og til!

    Nå prioritets boarding og ombord for at finde mit sæde i Plus kabinen, min sidemand på denne flyvning var en "ærke amerikaner" når de er værst, faktisk undre det mig at han med en kampvægt på ikke under 225 kg. ikke blev bon'et for to sæder, da han jo nærmest sad halvvejs ovre på mit på det meste af turen, og det endda i et plus sæde.... GUD FRI MIG VEL - det gjorde ikke noget godt for hverken DSGM's humør eller blodtryk.

    Med lemmer der værkede efter at have siddet ganske akavet på det meste af turen, for ikke at blive halvvejs fladmast - jo jo overdrivelse fremmer forståelsen - kom jeg til IAD, og en immigration der gik forholdsvis smertefrit, ned til bagagebåndet og *DOH* ingen kuffert :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: Det er muligt at DSGM mente han havde haft masser af tid i CPH, men det mente de dovne bagagefolk i CPH åbenbart ikke, for hans kuffert stod ihvertfald fortsat i CPH (og der stod den jo for så vidt godt)

    Well well - nu er der jo ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget, slet ikke for en jyde, så på vej mod Baltimore stoppede DSGM i Arrundel Mall og indkøbte jakkesæt og div. på forsikringens regning - livet er dejligt - bestemt!


    Flyvning nummer 60

    IAD - CPH med SAS i Plus (Business)

    Efter en forrygende messe, og 1½ dag som turist i Washington var det tid til at tjekke ind til hjemturen - men hvad er nu det?? Er det ikke??? Jo jeg tror bestemt det er!!!! Næææææææ - i APP'en står der nu pludselig 4F, så er det da umådeligt svært af være DSGM, men for renomméets skyld opretholdt jeg en passende facade udadtil - og sagde til mig selv:

    "Det manglede da bare"

    Da jeg var rigtigt tidligt i lufthavnen, fik jeg derudover tiltusket mig 2H i stedet, so whats not to like.....

    Efter et besøg i Senator lounge og 2 runder i rygerummet var det tid til at sige "See you" mæt og fornøjet over sit sæde må DSGM næsten have boblet af godt humør, da purseren kom og sagde velkommen ombord, var svaret jo derfor:

    "Whats not to like, når i nu har rykket mig frem foran gardinet"


    Hvortil purseren svarede:

    "Det manglede da bare, som EB Diamant er du jo næsten mere sammen med os end med din familie, så nyd turen hjem..........."

    Kan man næsten have en bedre natflyvning? Jeg tror det ikke, så må jeg bare finde noget andet at være DSGM over - LET - f.eks Københavns lufthavn.......

    Efter den lange tur hjem er det første DSGM altid gør at gå til B fingeren og rygekabinerne....... WTF!!! :mad::mad::mad: Nu har de flyttet dem ud i nærheden af Dragør.......

    Efter 8½ times flyvning må DSGM vandre hele vejen over til den gamle indenrigsterminal, hvor man nu har valgt at stille dem op. "De pisser på os" (som Johanne ville have formuleret det o_Oo_O)

    Derefter vandre hele vejen tilbage til Guldstuen, blot for at blive mødt af engangs service og kedelig laks - i sandheden ikke underligt at man bliver #DSGM

    Med dette statement vil jeg afslutte årets blog, og lade andre kræfter komme til. Der var et par små begivenhedsløse rejser i november og en enkelt der runder året af, til Malaga på næste fredag.

    I og jeres familier ønskes en god jul og et lykkebringende nytår.


    /Henrik Schwert aka DSGM

    grumpy-old-man2.jpg
     
    Senest redigeret: 15/12/17
    Henrik Olsen, DanielBahn, Beaglen og 16 andre "Synes godt om" dette.
  10. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Tak for god underholding og også god jul og en ønske om et godt nytår til dig og resten SGF (sur gammel familie) .
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Schwert og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Herlig finale. - Tak for den! :)

    (+ et håb om, at du får lyst til at slå dig løs i det nye år også). ;)
     
    DanielBahn, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hahahahaha hvorfor ser jeg først den her nu :D:D:D:D jeg er ikke helt sikker på, at jeg tror på det ikke var dig.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Glædelig jul til DSGM. Jeg håber meget på at vi får mere fra samme skuffe i 2018 :)


    /DSGM #2
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  14. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    NÅ – BACK TO THE OLD DRAWING BOARD!!!

    Epilog: (Ja ja, men dette er skrevet som det sidste) Det blev lidt langt, men kunne slet ikke finde stopknappen da jeg først kom i gang – sorry)

    Der er efterhånden gået en rum tid siden DSGM sidst har opdateret sin rejse-log. Ikke at den fremover blive fast opdateret (jeg rejser simpelthen for lidt til at det bliver interessant, efter jeg er flyttet til Spanien) men et drypvis indlæg ved særlige lejligheder, det skal der da til!

    En særlig lejlighed er dette i særhed - hvornår har en sur gammel mand ellers muligheden for at rejse et smut til guds eget land, i selskab med den allesteds nærværende chefredaktør på dette udmærkede medie. NEJ VEL – absolutlig en tur der gør sig fortjent til en blog opdatering!!

    Turen startede for DSGMs vedkommende onsdag, hvor turen gik fra AGP til Aarhus (ja ja – nærmeste omvej, men denne rejse er bestilt for SÅ længe siden at jeg endnu ikke havde taget den endelige beslutning om at emigrere til varmere himmelstrøg.)

    48 timer før afgang gik DSGM’s bud igennem fra Go til Plus, men mon ikke turen kan byde på et eller andet at harcelerer over alligevel? Selvfølgelig gjorde den det, det begyndte som vanligt for DSGM - op ad bakke- afgangen fra CPH til ARN var pænt forsinket denne morgen, hvilket resulterede i at DSGM måtte bevæge sit korpus fra gate 8 til gate F63 i et for ham uvant tempo, med deraf tilhørende udskillelse af kropsvæsker. Ikke den mest optimale optakt på en 10,5 times flyrejse.

    Nu er det jo sjældent at DSGM trækker det længste strå, men som den flittige læser i dette udemærkede forum allerede nu vil vide, valgte redaktøren på sin flyvning dagen efter at bestille fisken til frokost, en fisk der var både tør og kedelig. DSGM valgte oksegryden, og den var direkte delikat, tilpas krydret og kødet var dejligt mørt. At man så valgte at servere en direkte underligt udseende kage (blå) til dessert, kan undre (til tantens forsvar skal de siges at den smagte væsentligt bedre end den så ud) Jeg er af den overbevisning at kagen er designet til at matche SAS farverne, men geniet i design afdelingen er sluppet nogen lunde lige så heldigt fra dette som med KUBEN – måske det er den samme person?

    Vel ankommet til LAX og igennem hele immigrationshalløjet på bare 10 min., tjekkede DSGM ind på Curia Collection by Hilton i lufthavnen, et dejligt og relativt nyt hotel, 5 minutters kørsel fra terminal 5. Aftenen blev tilbragt på Manhattan Beach Pier, med en gang fish & chips.

    image3 (1).jpeg

    Stadig på europæisk tid vågnede DSGM selvfølgelig kl. 02:30, lå og roterede lidt, og besluttede sig så for at se lidt nyheder, nu viser vorherre sig så endnu engang ikke at være på DSGMs side, han kan konstatere at efter ikke at have været i Californien i 10 år, står det hele i flammer mindre end 5 timer efter hans ankomst, et vink med en vognstang? Normalt prøver jeg at give min blog en humoristisk twist, men lad mig med det samme understrege at der absolut ikke er noget humoristisk i det vi herefter var vidner til. Ikke at vi ud over abc News, og det faktum at der lørdag lå en tyk røg over LA, mærkede meget til hvor galt det var fat. Faktisk var det først efter hjemkomsten til Spanien, at det gik op for mig hvor mange ofre der var længe oppe nord på.

    image6.jpeg

    På toppen af hotellet var der en rigtig ”fly spotter terrasse” der vendte direkte ud til 2 af LAX-banerne (7 R&L). Så bevæbnet med sit ”Æble skrog” begav DSGM op for at forevige redaktørens ankomst. Intet her i verden skal være let, så ATC besluttede sig for at genere DSGM mest muligt, og henviste SK939 til 6R i stedet, hvilket i den grad ikke var optimalt når man kun er udstyret med en iPhone. Et 1200mm teleobjektiv ville have været på sin plads. Nå – hurtigt pakke sammen og afsted til ankomsthallen, vi kan jo ikke lade redaktøren vente – det gjorde vi heller ikke!!!! Nu KUNNE DSGM jo have været lidt mere vågen (hvilket jo til stadighed kan undskyldes med fortsat at være på CET) men endnu engang var ATC efter DSGM, på short final tillod de et drag-race mellem en KLM 747 og SK939, den flyvende hollænder vandt, hvilket betød at DSGM kunne gro et skæg af ikke ubetydelig længde mens han ventede på at TSA lukkede den suspekte redaktør ind i landet………………..

    image2 (1).jpeg

    Nå pyt – redaktøren havde jo lovet at bestille det ypperligste af en udlejningsbil, så det var med barnlig glæde at DSGM endelig fik øje på føromtalte redaktør, og i hast fik ham gelejdet ud til Enterprise shuttle bussen, så vi kunne komme over og tage vidunderet i øjesyn. Hele vejen over til udlejningsfirmaet priste DSGM i malende vendinger sine forventninger til vores automobil. Det var en meget varm fredag i LA, så DSGM forvekslede helt klart den koldsved der efterhånden piblede frem på redaktørens pande, med sveddråber opstået pga de 28 grader. Da redaktøren kom ud fra kontoret, stilede DSGM direkte over mod den første åbne Mustang han kunne få øje på, intet mindre.

    Redaktøren: ”Ahmmmm – det er altså ikke den der ”
    DSGM: ”Undskyld ikke - den VW Beetle cabriolet der ved siden af er også meget mere praktisk i storbytrafikken”


    På dette tidspunkt burde DSGM måske have lugtet lunten, vi blev trukket afsted over til det fjerneste hjørne af parkeringspladsen, hvor de opbevarer de biler der nærmest kan betegnes som ”Lej et Lig” DSGM er ikke kendt for at være stille, men der var MEGET stille i bilen på den første del af vores roadtrip. Heldigvis varede denne del af turen rundt regnet 5 min. Den ”blacklistede” redaktør fandt umiddelbart en vej til DSGMs hjerte igen, da der kom en historielektion omkring SAS catering. Første stop var hos Randys Donuts, hvor redaktøren indviede DSGM i hvorledes SAS fik friske donuts her fra til business passagernes hjemrejse. Således i totalt sukkershock havde DSGM nærmest glemt alt om det køretøj der var stillet til vores rådighed.

    image7.jpeg

    Resten af dagen gik med shopping i Citadell Outlet Mall samt en nærdødsoplevelse på den amerikanske highway.

    image4 (1).jpeg


    To be continued…………………(indlæg for langt til IF )
     
    Henrik Olsen, Baadsgaard, asf og 8 andre "Synes godt om" dette.
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Anden del………..


    Dag 2 stod fra morgenstunden på ”fly spotting”. DSGM blev af redaktøren indført i denne forunderlige verden, og lad mig sige med det samme, DSGMs iPhone blegnede noget ved siden af redaktørens linse (der trods alt var påmonteret et kamera i den ene ende) som tidligere beskrevet var Curio Collection by Hilton et udsøgt sted til denne syssel.



    DSGM og redaktøren var ”de (relativt) normale på tagterrassen denne morgen, de øvrige spottere havde indlogeret sig på hotellet UDELUKKENDE for at benytte tagterrassen. En af dem var tæt på et nervesammenbrud. Da DSGM, empatisk som han er, tænkte at det var passende at hjælpe denne person så han ikke valgte at gøre en ende på sine lidelser i DSGMs nærvær, udspandt sig denne dialog.

    DSGM: ”Good morning, looking a little pale – anything I can do for you?”
    Spotter guy: “I missed her………………….” (med tåre fyldte øjne)
    DSGM: “Well well my good man don’t worry I bet she wasn’t worth it, as we sing in Denmark – There always comes a tram and a girl again……… - please stay on the roof, the other possibility is a bloody mess.


    På dette tidspunkt kigger spotter fyren med lige dele vantro og fascination på DSGM

    Spotter guy: ”What the f….. you mean? Girl??? It was “Hello Kitty from EVA Air” she landed this morning and I overslept, DID YOU GET HER?????”

    Nu var det DSGM der stirrede vantro på fyren, mumlede ”no no” og satte sig over til sin café latte.

    Anden lektion i formiddagens spotter lektion foregik på In ’n Out Grill et stenkast fra hotellet, et yderst velbesøgt etablissement der serverede fantastiske burgere og hjemmelavede pommes frites, til en sand symfoni af landende fly, som DSGM med barnlig iver forevigede på sin tro lille følgesvend. Tja – stedet kan vel i bund og grund betegnes som ”Flyvergrillen på steroider” (tak for oplevelsen hr. redaktør)

    image5.jpeg

    Lørdag eftermiddag bød på 3 højdepunkter (oplistet i HELT tilfældig rækkefølge):

    1) Mail fra SAS – opgraderings tilbud fra Go til Biz accepteret på hjemturen

    2) Udforskning af ”Hollywood skiltet” helt tæt på

    3) Spadseretur ”Down Town Hollywood”

    Igen viste redaktøren sig at kunne nogle små tricks, sidst DSGM var i LA (for en menneskealder siden) var det tætteste han kom på skiltet nede i området omkring ”walk of fame” men æææh nej, nu skulle Gøg & Gokke (jeg vil lade læseren om at beslutte hvem der er hvem, men måske det skulle have været Gokke & Gokke, men det giver sgu sådan nogle underlige billeder på nethinden) ”behind the scenes ala Hollywood” det sølle skrog af en udlejningsbil blev startet op, og med en næse for denne slags satte redaktøren kursen mod området der ellers er forbeholdt de rige og de smukke (helt privat) hvor alle andre drejede til venstre drejede redaktøren til højre, alt imens DSGM sad og spekulerede på hvornår vi ville blive angrebet af en flok skydegale private sikkerhedsfolk, der lever ”Verden ifølge Trump” helt ud til kanten……

    image4.jpeg

    Det skete selvfølgelig ikke, og efter at have forceret diverse stigninger, hække og afspærringer (ja ja redaktionel frihed der øger spændingen mod klimaks) åbnede sig en lille natur rasteplads sig få hundrede meter under den famøse samling bogstaver, der i daglig tale kaldes ”The Hollywood Sign” - BUM! Se det er sightseeing for feinschmeckere.

    Lørdag aften var (indtil middagen var overstået) en begivenhedsløs affære, dog krydret med en DELIKAT steak, i ægte amerikansk herre størrelse.

    DSGM har hidtil været stor tilhænger af Uber konceptet, og har brugt denne service utallige gange med stor succes, så efter middagen sagde han fornøjet til redaktøren: ”Den fikser jeg…..” – well in your dreams!! DSGM fik bestilt en tur til Radisson Midtown, på app’en stod der ”Morton bag døren” så DSGM skyndte sig i bestillingen at sende en besked til chaufføren: ”Vi er ved hovedindgangen, foran PWC bygningen” hvortil der kom svar ”OK” Nu skulle DSGM måske have bidt ekstra mærke i at chaufførens navn var 彼得·馬德森
    Så kunne han måske efterfølgende have sparet en enkelt af de blodtrykssænkende tabletter, men alting ses jo klarere i bagklogskabens ulideligt klare lys.

    I første omgang stirrede DSGM olmt på sin telefon, hvor ikonet for 彼得·馬德森s bil roterede rundt i området, som ”Packman” på dope. Det ene øjeblik var han tæt på, og DSGM fik en besked ”bilen ankommer” med den smarte feature at skærmen blev KRAFTIGT lilla, og der stod ”Hold telefonen op så chaufføren kan se dig”

    AHA – smart tænkte DSGM , hvorefter han roterede med armene så selv Dybbøl Mølle ville være kollapset af ren misundelse. Således stående med roterende kropsdele til fare for alt i en radius af 1,5 meter kunne DSGM konstatere at dette lysinferno blot ikke førte til at 彼得·馬德森 trak ind til kantstenen for at hente DSGM og redaktøren, i stedet ringede hans telefon…….

    彼得·馬德森: ”Tik tik tik tik tik”
    DSGM: ”Say WHAT???”

    彼得·馬德森: ”Tik tik tik tik tik”
    DSGM: (meget langsomt og pædagogisk) ”NO – as I wrote the F R O N T entreance – waving with my purple phone”

    彼得·馬德森:
    ”Tik tik tik tik tik”

    På nuværende tidspunkt begyndte redaktøren at komme med forsigtige forslag til blot at annullere turen, og claime en refound af afbestillings gebyret – FNYS – siden hvornår er DSGM begyndt at stige af hesten midt i vadestedet? Tja det er han så en sen lørdag aften i LA, mod dette fænomen endte DSGM med at kæmpe forgæves, og rød i hovedet som en fuldmoden tomat måtte han annullere turen, og bestille en ny. Da denne så også ringede med et:

    ”Where are you?

    Var det tæt på at blive for meget for en sur gammel mand, til alt held blev sætningen umiddelbart efterfulgt af et:

    ”Aha – I see you”


    Og på et splitsekund, var alle DSGM’s kvaler blot et sløret fortidsminde. Vel tilbage i sin seng kunne DSGM jo trods alt se tilbage på en dag der alt i alt ”Havde skuffet til den gode side” særligt det faktum at redaktøren skulle henslænge sin hjemrejse længere tilbage i bussen end DSGM gjorde jo aftenens disputs med ”Uberchaufføren fra helvede” til en oplevelse der var til at leve med.

    Søndag stod i sportens navn, en rigtig ”drengerøvs søndag” bestående af rigelig morgenmad, F1 grandprix fra Brasilien, og herefter havde redaktøren skaffet billetter til det der er DSGMs kun andet live møde med amerikansk fodbold, og al virakken omkring dette. Interessant oplevelse, særligt oplevelsen af de hardcore fans der holdt ”Tailgating” ude foran stadion, noget DSGM nærmest vil betegne som ”Distortion x10” DSGM overvejede et kort øjeblik at kaste sig ind i festlighederne og demonstrere en ægte dansk helikopter, heldigvis for redaktøren blev dette ved et øjebliks overvejelse.

    image3.jpeg

    Efter at have indtaget et særdeles velbrygget glas humle i selskab med vores nye venner fra Seattle (og Mumbai) var det tid til at begive sig ind på stadion.
    Du fredsens – der var selvfølgelig scannere ved indgangene, og mængden af folk der skulle igennem security, fik CPH mandag morgen til at minde om trinbrættet i Skjern onsdag kl. 23. NOTE TO SELF: Kald aldrig tingenes tilstand i CPH kaotiske mere – nu har du oplevet ægte kaos! Nå, ved at være fremme ved scanneren spottede DSGM at folk i stor stil donerede deres lightere til velgørenhed, ved at kaste dem i en stor sort sæk, det var dog ret tydeligt at her ikke var tale om frivillige donationer. Hmm nå skidt, en mistet lighter skulle ikke ødelægge DSGMs humør på denne solbeskinnede søndag, han havde heldigvis en ekstra hjemme på hotellet. Så gemmen scanneren og – korrekt – BIIIIIIIIIIP.

    Security MaMa: ”Please empty your pockets”
    Efter at have tømt lommerne
    DSGM: “This is all I have”
    Security MaMa: “Cigarets are NOT allowed inside the stadium”

    DSGM kigger bestyrtet på sin sidste, just åbnede, pakke Grønne Prince fra Danmark
    DSGM: ”But…”
    Security MaMa: ”No BUTS here, cigarets are NOT allowed”
    DSGM: ”But…”

    På dette tidspunkt syntes DSGM at han så Security MaMa række mod hoften, og da han samtidig huskede på at vi jo trods alt er i ”Trump land” hvor man oftest siger skyd først og spørg bagefter tænkte han, at det trods alt nok ikke var værd at lade livet for en pakke cigaretter (før tidligst om 20 år) så han afleverede cigaretterne i den sorte sæk, som en lille knægt der var blevet taget i at ryge ude bag laden, og tænkte:

    California – One small step for man, one giant leap for mankind

    Kampen mellem LA Rams og Seattle Sea Hawks var en spændende affære, der endte med sejer til Rams i de døende minutter. Alt i alt (og med alt taget i betragtning) en yderst vellykket dag, hvor den tålmodige redaktør efter bedste evne forsøgte at sætte DSGM ind i reglerne – uden det store held.

    image1.jpeg

    Vel tilbage på hotellet – der i mellemtiden i stort tal var blevet indtaget af tilrejsende Sea Hawks fans, fik DSGM, der i løbet af eftermiddagen var blevet GLØDENDE Rams fan, et kort øjeblik den ellers fattede redaktør til at blegne. Efter at have kørt op i elevatoren med 3 hærde brede Sea Hawks fans, forlod DSGM elevatoren med et:

    ”Loosers”

    Den blegnende redaktør syntes herefter at elevatordøren var EVIGHEDER om at lukke - KYLLING – enten er man fan eller også er man ikke fan. DSGM er fan……………………..!!!

    Mandag sluttede denne udmærkede tur med lidt ”Lounge surfing” før DSGM lagde sig til rette på 6A og drømte søde drømme om redaktøren der ikke rigtig kunne finde en komfortabel sovestilling nede på 23A.

    Med udsigt til Hoover dæmningen ved takeoff LAX

    image2.jpeg

    Tak for denne gang Olsen (håber du trods alt har mod på en gentagelse)
     
    Senest redigeret: 24/11/18
    obs, Beaglen, jespersm og 20 andre "Synes godt om" dette.
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det' godt du har fået gang i skriveriet igen, jeg har trængt til et godt grin :D
     
    Beaglen, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Som sagt en “drypvis genoptagelse” overvejer at det næste ikke bliver et aviation indlæg, men DSGM på roadtrip - “AGP til AAR Murphys lov om 3K km på fire hjul, til jul”
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Det vil jeg glæde mig til! :p Spændt på at læse om, hvem der så kan få DSGM's blodtryk op på max., når nu der ikke kan være security/FA's/gate-personale som hindringer på din vej...:D:eek::eek::D
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Sikkert ikke så få ting :D:D:D
     
    Peter F., PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side