Flyvning nummer 58
AAR - CPH med SAS på plus
Første step på vejen mod Baltimore, og årets største messe for PCO branchen, var lidt bekymret over at være nede på MCT, med alle de rygter der havde været omkring paskontrollen i CPH
Flyvning nummer 59
CPH - IAD med SAS i Plus
Nå, denne frygt var ganske ubegrundet, dels kom Aarhus maskinen ind på D2 i god tid, og dels var der vel ca. 3 passagerer foran mig i paskøen. Alt i alt en dejlig start på den videre færd.
Nu er en dejlig start jo sjældent lig med et dejligt resultat, hvilket den flittige læser jo så udemærket ved........ *beeeeeeeeep* (nej ikke gate upgrade) og ind til det store sikkerhedstjek, dette bliver ved gud i himlen ikke mindre af at man har en demokuffert fuld af elektroniske dimser med som håndbagage....
NOTE TO SELF: Overvej hvad der er bedst i fremtiden at tjekke udstyret ind i kufferten med den risiko at de
¤%&%#!)&%!! portører smider det væk (mere herom senere) eller tage det med som håndbagage med de "små bump" det giver...
Kom iøvrigt her til at tænke på min oplevelse i BRU i det sene forår sidste år, hvor jeg MEGET mod sædvane ikke skulle fortælle i security hvad jeg rejste med - og dette kun få måneder efter terror angrebet samme sted - jo jo man undres af og til!
Nå prioritets boarding og ombord for at finde mit sæde i Plus kabinen, min sidemand på denne flyvning var en "ærke amerikaner" når de er værst, faktisk undre det mig at han med en kampvægt på ikke under 225 kg. ikke blev bon'et for to sæder, da han jo nærmest sad halvvejs ovre på mit på det meste af turen, og det endda i et plus sæde.... GUD FRI MIG VEL - det gjorde ikke noget godt for hverken DSGM's humør eller blodtryk.
Med lemmer der værkede efter at have siddet ganske akavet på det meste af turen, for ikke at blive halvvejs fladmast - jo jo overdrivelse fremmer forståelsen - kom jeg til IAD, og en immigration der gik forholdsvis smertefrit, ned til bagagebåndet og *DOH* ingen kuffert
Det er muligt at DSGM mente han havde haft masser af tid i CPH, men det mente de dovne bagagefolk i CPH åbenbart ikke, for hans kuffert stod ihvertfald fortsat i CPH (og der stod den jo for så vidt godt)
Well well - nu er der jo ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget, slet ikke for en jyde, så på vej mod Baltimore stoppede DSGM i Arrundel Mall og indkøbte jakkesæt og div. på forsikringens regning - livet er dejligt - bestemt!
Flyvning nummer 60
IAD - CPH med SAS i Plus (Business)
Efter en forrygende messe, og 1½ dag som turist i Washington var det tid til at tjekke ind til hjemturen - men hvad er nu det?? Er det ikke??? Jo jeg tror bestemt det er!!!!
Næææææææ - i APP'en står der nu pludselig 4F, så er det da umådeligt svært af være DSGM, men for renomméets skyld opretholdt jeg en passende facade udadtil - og sagde til mig selv:
"Det manglede da bare"
Da jeg var rigtigt tidligt i lufthavnen, fik jeg derudover tiltusket mig 2H i stedet, so whats not to like.....
Efter et besøg i Senator lounge og 2 runder i rygerummet var det tid til at sige "See you" mæt og fornøjet over sit sæde må DSGM næsten have boblet af godt humør, da purseren kom og sagde velkommen ombord, var svaret jo derfor:
"Whats not to like, når i nu har rykket mig frem foran gardinet"
Hvortil purseren svarede:
"Det manglede da bare, som EB Diamant er du jo næsten mere sammen med os end med din familie, så nyd turen hjem..........."
Kan man næsten have en bedre natflyvning? Jeg tror det ikke, så må jeg bare finde noget andet at være DSGM over - LET - f.eks Københavns lufthavn.......
Efter den lange tur hjem er det første DSGM altid gør at gå til B fingeren og rygekabinerne....... WTF!!!
Nu har de flyttet dem ud i nærheden af Dragør.......
Efter 8½ times flyvning må DSGM vandre hele vejen over til den gamle indenrigsterminal, hvor man nu har valgt at stille dem op. "De pisser på os" (som Johanne ville have formuleret det
)
Derefter vandre hele vejen tilbage til Guldstuen, blot for at blive mødt af engangs service og kedelig laks - i sandheden ikke underligt at man bliver
#DSGM
Med dette statement vil jeg afslutte årets blog, og lade andre kræfter komme til. Der var et par små begivenhedsløse rejser i november og en enkelt der runder året af, til Malaga på næste fredag.
I og jeres familier ønskes en god jul og et lykkebringende nytår.
/Henrik Schwert aka DSGM
View attachment 13357
Click to expand...