Jeg har haft brugt flyforsinkelse.dk da jeg engang ikke kunne få penge ud af BA. Det kunne de til gengæld og jeg fik mine knap 3.000 kr.
Ping @Beaglen Jeg ringede til DY i dag for at høre nærmere om disse "ekstraordinære omstændigheder". I deres første afslag har de skrevet at: Dette gælder altså den første flyvning BLL-OSL hvilket så forårsagede mistet forbindelse til OSL.-ARN flyet og derfor ombooking til et senere fly. Slutresultatet var en forsinkelse på 3 timer 5 minutter. Giver det grundlag for at afslå EC261/04 kompensation?
NEJ! Flyselskabet må IKKE udstrække tidligere hændelser på dagen, sådan at de får indflydelse på resten af dagens flyvninger. Dette er blevet afklaret i retspraksis, mener jeg og derfor skal de udbetale kompensation jf. forordningen eftersom den endelige forsinkelse er 3 timer og 5 minutter. Selvfølgelig vil de prøve at spise dig af med undskyldninger for vejret som en "ekstraordinær omstændighed", men så let slipper de altså ikke. Et simpelt regnvejr / tordenvejr eller hvad det nu kan være er ikke en ekstraordinær omstændighed. Vi skal snakke om force-majeur begivenheder som askeskyer, tornadoer og den slags, før det begynder at blive ekstraordinært. Her prøver flyselskabet klart at snige sig udenom, så der er grundlag for at tage sagen videre efter min vurdering. Et godt firma vil være Flyhjælp.dk, men ellers vil jeg også gerne give mig i kast med dem på vegne af dig. Send mig evt. lige en privat besked
Hej Jeg havde en tilsvarende oplevelse med DY for nogle måneder siden (sygdom blandt personale tidligere på dagen for et relateret fly). Jeg sendt en klage til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Efter 4-6 uger (behandlingstiden var oplyst til 6 mdr) havde DY erkendte deres ansvar og sendte mig pengene. En sådan klage er gratis, så måske et forsøg værd. Sune
Hejsa, med risiko for at virke selvpromoverende, vil jeg lige slå et slag for mit nye website flyjura.dk, her kan du se en sammenligning af "no cure no pay" selskaberne. I dette tilfælde vil jeg helt klart sende den ind til Trafikstyrelsen. En generel henvisning til ekstraordinære omstændigheder, virker som et forsøg fra Norwegians side på, at minimere antallet af erstatningskrav. Jeg vil mene, at du fortsat har krav på erstatning, og jeg vil også forvente at du får den udbetalt, efter trafikstyrelsen har behandlet din sag. Jeg har lavet en gør-det-selv guide på sitet hvor du er på step 4
Velkommen til InsideFlyer. Dejligt at der er flere end mig, der har interesse for flyjuraen og elsker at nørde i denne omfangsrige del. Rigtig fin hjemmeside du har fået, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad du bygger din argumentation på ift. at du skriver at det hører til sjældenhederne at passagererne selv får udbetalt kompensation direkte fra flyselskabet? Flyselskaberne ved godt de er ansvarlige ift. lovgivningen og det er min opfattelse, at de rent faktisk også udbetaler kompensationen i langt de fleste tilfælde generelt set. Dog er der også en del sager, der går i hårdknude og som ikke behandles korrekt mellem passageren og flyselskabet (ellers ville no cure, no pay selskaberne ikke eksistere og det gør de jo), men den alt overvejende hovedregel er netop, at passageren skal tage sagen direkte med flyselskabet først. At flyselskaberne så står med et moralsk problem ift. at behandle sagen korrekt overfor passageren er så en helt anden snak.
Efter genlæsning har jeg også fjernet sætningen fra sitet - man kan jo netop godt selv tage fat i flyselskabet, hvad jo sådan set også var idéen bag gør-det-selv guiden. Tak for din feedback .