Ved godt den er lige på kanten i denne tråd, men...... Sidder hjemme i sofaen og kunne høre noget stort fly langt væk og tjekkede lige på flightradar hvad det kunne være - og var åbenbart nogle Ukrainere på job. Iøvrigt sejt navn til et fragtflyfirma: Antonow Design Bureau....
Mens de knokler med et problem i cockpittet på SK925 får jeg øje på en Sukhoi Superjet 100 fra Aeroflot: En bette buttet fyr synes jeg nok!
Dejlig tråd, som jeg først nu har opdaget. Er ikke i nærheden af en lufthavn i denne måned, så smider et billede af en russer fra tidligere i år. Undskyld den dårlige kvalitet - må tage et bedre billede hvis der bliver en næste gang..
Anede ikke biler på jorden havde radar, men måske så alligevel, så ved "tårnet" hvor disse bilers positioner er... - på billedet hed de FLL står måske for Follow Me? MEDAMB står vel for Medical Ambulance?
De har nok ikke radar, men formentlig transponder (hvis den hedder sådan). Og det er vel meget smart, at kontroltårnet, der overvåger rullebaner og forplads, også kan se, hvis der flintrer en lille dyt rundt rundt og spiser kirsebær med de store.
Jeg har kørt rigtigt meget på platformen, og ja, man føler sig lillebitte, når man holder og venter, mens en 777 el. 747 krydser ens kørebane ude for enden af fingrene.
En lidt anderledes dag for Emirates i dag på turen til København. Da vinden var lidt skæv i dag var jeg taget ud forbi lufthavnen ifm. med et ærinde på Amager. Det var for at se Emirates A380 lande i cross wind. Der fik jeg så at vide at den var forsinket, da de havde en medical og måtte mellemlande i Kuwait og derfor hed ruren lige pludselig Kuwait City til København: Men de lande som venter med 17knobs cross wind men kunne ikke se det live desværre grundet forsinkelsen. Alle andre brugte bane 12 og kom ind over byen - selv SAS og deres A330/340.
Eurobonus flyet LN-RPM, skulle til OSL som SK1462 EI-DCZ som FR406 til CIA (Rome Ciampino) EI-EGC som FR200 til CRL (Brussels Charleroi) En af *mange* Ryanair fly, som har en lille ændring i bemalingen, som repræsentere en by, her med Krakow. Alle billeder er taget den 03-12-16.
ikke et særligt imponerende billede, men en formegentlig sidste flyvning med MD-80 familien, troede ellers at jeg havde haft min sidste for nogle år tilbage med Blue1 717 ARN-TXL. Men det skulle vise sig at jeg fik chancen med et af de mest ikoniske MD-80 liveries nemlig AA tak for turen i den gamle tidsmaskine ORD-DEN
Lidt fra Nordic Seaplanes i dag til/fra Aarhus. Alt i alt en super tur med fin lounge i København (behøver ikke meget mere end smoothie og Nespresso ). På vej hjem fik jeg/vi også nogle cocktails og jeg fik en snak med founderen af Nordic Seaplanes. I januar flyver han den åbentbart til Schweiz hvor flyet splittes ad og saltvand fjernes inden de starter op igen i februar Eneste downside er at afgangsområdet i Aarhus er LANGT væk fra byen og man bliver nødt til at tage taxa ind til byen medmindre man er utrolig glad for at gå!
Christian Valdemar Viking. Den eneste maskine med et dobbelt Viking-navn, så vidt jeg ved. Jeg kan nu godt lide dette originale/retro design