Er græsset grønnere og loyalitet...

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 14/10/18.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,540
    "Synes godt om" modtaget:
    13,079
    Point:
    113
    Jeg fik problemer med min opholdstilladelse i Tyrkiet - og måtte vende hjem i maj. Blev også tilmeldt det danske folkeregister igen (bla. for at være dækket af sygesikringen). En god måneds tid derefter fik jeg brev fra udlejer: De havde konstateret, at jeg ikke var tilmeldt folkeregisteret på min danske adresse, så lejemålet kunne anses for opsagt - med mindre, jeg kunne bevise, at jeg var tilmeldt. Det var jo rimeligt let.

    At jeg så igen opholder mig i Tyrkiet ændrer jo ikke så meget.
     
    SebastianBruun, Ulrik og DanielBahn "Synes godt om dette"
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    836
    "Synes godt om" modtaget:
    1,957
    Point:
    93
    Som @HenrikAmby skriver går det nemt og fint at booke *A awards online hos Aegean. Deres call-center er også rigtig effektivt og kompetent.

    Det går også nemt at genkvalificere status, men ikke nødvendigvis at optjene status i første omgang. Bemærk, at du ikke behøver nogen som helst A3/OA segmenter for at få status, men hvis du har nok, halverer det antallet af point der skal til.

    Deres awards har, som alle andre, et par fordele og ulemper. De korte highlights:
    • Max 2 segmenter pr. vej, og ingen stopovers (pr. award)
    • Evt. dårligere tilgængelighed på awards (f.eks. hos Miles&More er der markant bedre tilgængelighed "internt" på LH/LX/OS/LO, kan ikke huske hvordan det er hos SK?)
    • Opkræver fuldt brændstoftillæg ("YQ") i modsætning til Eurobonus (men SK opkræver ikke YQ, så ligemeget på SK-fly—værre i LH First :rolleyes:)
    • Et par sweet spots, f.eks. Europa-USA (undt. Hawaii) for 90.000 point retur
    • One-way awards for 50% point
    • Kun €20 gebyr for ændring/annullering, og annullering kan gøres op til 30 min. før afgang (telefonen er åben 24/7). Man kan faktisk endda også få refunderet eller ændret billetten efter no-show, for €30 oveni!
    Har som prisbevidst privatrejsende været rigtig glad for Miles+Bonus, og været guldmedlem i 5 år. Med kun 12.000 miles inkl. 4 A3/OA-flyvninger for genoptjening er det nemt at vedligeholde.

    SAS giver pt. rigtig god optjening til Miles+Bonus; 100% på alle økonomibilletter (min 600), og 200% på alle Plus-billetter (min 1200). Mange gange væsentligt flere point end man får til Eurobonus (men der går rygter om devaluering, så hvem ved).

    Miles+Bonus kører aldrig optjeningskampagner eller noget der ligner. Så regn ikke med at optjene point ud over røv-i-sædet (medmindre måske man bor/opholder sig i Grækenland).

    Edith: Glemte at kloge mig på "græsset er grønnere". Hvor grønt græsset er de forskellige steder, er utroligt individuelt. Det bedste man kan gøre er at sætte sig ind i de grove fordele og ulemper ved de enkelte programmer, og afgøre med sig selv hvad der giver mest mening i forhold til ens flyve- og forbrugs-profil :)
     
    Senest redigeret: 15/10/18
    Henrik Olsen, Ulrik, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Jeg vil dog sige, at hotelbooking via Rocketmiles —> Heathrow Rewards —> Aegean Miles&Bonus kan være en ret lukrativt omvej.

    Har et nyligt eksempel på 23.000 miles for 3 nætter.
     
    Henrik Olsen, jespersm, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    836
    "Synes godt om" modtaget:
    1,957
    Point:
    93
    Det er sgu et godt tip, tak for det! :)

    Jeg var slet ikke klar over at man kan overføre Heathrow Rewards -> Miles+Bonus
     
    Henrik Olsen, HenrikAmby og Henry "Synes godt om dette"
  5. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    237
    "Synes godt om" modtaget:
    970
    Point:
    93
    Tusinde tak for al indsigten.

    Netop SK-optjeningen har jeg set mig lun på, da det giver rigtig god value med SAS Ung-billetter. (CPH-HKG-CPH til 2.359kr. giver knap 11.000 point)
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,603
    "Synes godt om" modtaget:
    4,606
    Point:
    113
    Også efter d. 1/12?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    237
    "Synes godt om" modtaget:
    970
    Point:
    93
    SAS' devaluering har vel ikke noget med A3-optjeningen at gøre, tænker jeg
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    836
    "Synes godt om" modtaget:
    1,957
    Point:
    93
    Indtil videre. Som set med Eurobonus kan partner-optjeningsskemaet ændre sig fra dag til dag, måske der kommer en opdatering tættere på (eller efter) 1/12.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. jth

    jth Medlem

    Beskeder:
    33
    "Synes godt om" modtaget:
    93
    Point:
    18
    Men fritidssegmentet er vel generelt ligeglade med bonuspoint bortset fra hardcore medlemmer af dette forum?
     
    Henrik Olsen, Ulrik, MatthiasWagner og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Både og vil jeg mene. Min far og hans kone rejser til London i dag med SAS, og valgte dem over feks BA fordi de jo i forvejen har point hos sas, selvom BA var lidt billigere.. men ud fra Henriks eksempel, så går der dog nok 50 år før de kan veksle de point til nogle spændende distinationer..:rolleyes::eek:
     
    Henrik Olsen, Henry, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,405
    "Synes godt om" modtaget:
    5,890
    Point:
    113
    Det tror jeg faktisk ikke de er, for så ville eksempelvis Norwegian vel næppe bruge krudt på at lave et bonus program for netop det segment.
    Tror faktisk illusionen om "en gratis rejse" har en (måske lille) rolle at spille hos den 'almene' fritidsrejsende, som iøvrigt vokser og rejsere oftere end tidligere.
     
    Senest redigeret: 16/10/18
    Henrik Olsen, Henry, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Man kan i hvert fald sige, at muligheden for at engagere fritidsrejsende i EB er stærkt forringet. Sjov prioritering, at man kan tjene point alle steder med EB, undtagen når man flyver.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Nj4220 og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ja jeg forstår det altså heller ikke... Det virker som om at SAS længe har fokuseret på alt muligt andet end det at flyve rejsende fra A til B. Lounge med gym og barista, luksusoplevelser der virkelig koster boksen, optjening af point på både dit og dat, chatrobotter og hvad har vi. Alt muligt andet end at sælge billetter og flyve fly og dertil kundesupport.

    Jeg undrer mig virkelig...

    /DSGM #2
     
    Henrik Olsen, DanielBahn, danielstrandby og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    De kan dem med de røde næser vel klare for dig :D:D Eller EasyJet og Ryanair for den sags skyld
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,853
    Point:
    93
    Kundeservice = Ryanair ? :D:p:D:p
     
    Henrik Olsen, Flyvefisken og Henry "Synes godt om dette"
  16. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Sandt nok. Det er sikkert også under SAS' værdighed at have fokus på det som jeg i al min naivitet troede var deres kernevirksomhed.

    DY har i hvert fald længere åbent i deres kundeservice for almindelige dødelige, så det er én ting som Kjos & Co gør bedre end SAS. Hvilket igen får en til at tænke på, hvem det egentlig er at SAS vil være til for....

    Ja jeg ved ikke.... Måske skal jeg bare sige som min far plejede at sige: "Det er ikke sikkert at jeg forstår det, men nu er det heller ikke sikkert at man skal forstå alt i denne verden."

    /DSGM #2
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg tror sommetider at de i hvert fald ikke gør det dårligere end SAS. Når man ser på SAS' facebook side at en hel del kunder har stået i telefonkøen for at tale med kundeservice i både fem og seks timer, så tænker man at RyanAir næsten kun kan gøre det bedre.

    /DSGM #2
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Det lyder spændende.

    Kan du uddybe det lidt? Pft
     
    Henrik Olsen, LasseBauer og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side