Undrede mig over, der ikke var en tråd til Sixt. (Hvis der er en men jeg har overset må admin gerne slette den her) Generalt booker jeg altid hos Sixt. Har deres Platin status (guld hos Eurobonus givet platin hos Sixt) og syntes tit og ofte at de er billigere end de andre firmaer. Oslo Gardermoen Lufthavn' Dato 22-09-17 Bookede: CDMR (den billigste bil type) Status: Platin Booking periode: 3 dage Upgrade: Mercedes E350 hybrid Personale: Han spurgte et enkelt gang om ekstra forsikring. Og da jeg sagde nej tak fortsatte vi i teksten. Han var venlig og proffesionalt. Eneste minus var at han ikke selv tilbød opgradering. Kommentar: Jeg spurgte om jeg ikke blev opgraderet nu hvor jeg lå i den højeste gruppe i deres loyalitets program. Han smilede og sagde lad mig se hvad jeg kan gøre. Efter han tastede lidt sagde han: Hvad siger du til en Mercedes. Og jeg sagde pænt ja. Men da jeg kom ud til bilen var jeg ved at besvime. Den bil var simpelt hen så lækker. Fyldt med udstyr. Læder sæde. Panorama som kunne åbnes. Navigation, Smart fart pilot, Kunne parkere selv, varme og køling i sæderne. Luft affjedring osv osv. Der var ikke den bil ikke havde. (Havde lyst til at sige til konen at du kan sove på værelset og jeg kan sove i bilen)
Oslo Gardermoen Lufthavn Dato 29-09-17 Bookede: CDMR (den billigste bil type) Status: Platin Booking periode: 4 dage Upgrade: BMW 530E hybrid Personale: Hun spurgte et enkelt gang om ekstra forsikring. Og da jeg sagde nej tak fortsatte vi i teksten. Hun var venlig og proffesionalt. Eneste minus var at hun ikke selv tilbød opgradering. Kommentar: Jeg spurgte om hun hande en opgradering til mig. Hun sagde selvfølgelig, 2 sek. Hun fandt 3 kuverter, holdt dem op til mig og sagde vælg et kort. Kunne se på kuverterne der stå Mercedes (den havde jeg prøvet ugen før) BMW, WV (gættede på det var passaten) Så valget faldt på en BMW. Endnu en gang en bil som er fyldt med udstyr. Vildt lækker bil. Men må ærlig indrømme at jeg bedre kunne lige "stjernen".
Generelt er jeg også stor fan er Sixt priser på udlejning. Men er der virkelig ingen mulighed for gratis ekstra chauffør med enten status eller andet? Hos Avis er der både som status medlem og hvis man booker via Eurobonus portalen. Synes den billigere Sixt pris hurtigt bliver ædt op af gebyr for ekstra chauffør...
Athen Lufthavn Dato 15-12-17 Bookede: (den billigste bil type) Status: Platin Booking periode: 2 dage Upgrade: A3 men i sedan udgave Personale: Enormt dårlig service. Der var 3 medarbejder ved disken, Ingen andre kunder. Jeg følte at jeg generede dem. Jeg spurgte ham som jeg plejer at gøre om der er en opgradering. Han kikkede på mig som om han havde vildt lyst til at pande mig en. Efter ha tastet lidt sagde han; Du kan få en A3. Jeg sagde pænt ja tak og så startede forsikrings marridtet. Han blev ved og ved og ved. Jeg skulle erstatte hele bilen osv osv., Jeg blev ved med at smile og sige No thanks. Kommentar: A3 sedan version med automat gear. Har aldrig kørt i en udlejnings bil der var så skrabet. Hold da kæft den havde ingenting, Så ikke en go køre glæde her
Jeg ved det faktisk ikke. Har aldrig haft brug for ekstra chauffør. Men syntes jeg læste at som platin kan man få en ekstra chauffør, men er ikke sikker.
Berlin Tegel Lufthavn Dato 27-01-18 Bookede: CLMR (Golf klassen) Status: Platin Booking periode: 2 dage Upgrade: desværre nej Personale: Ved booking havde jeg standart kasko forsikring men med høj selvrisiko. Spurgte ikke til tillæg forsikring. Kommentar: Bookede via SAS portalen. Pgs kampagne som Vist nok kræver minimum Golf størrelse
Berlin Tegel Lufthavn Dato 23-02-18 Bookede: CLMR (Golf klassen) Status: Platin Booking periode: 2 dage Upgrade: Håber Personale: ??? Kommentar: Bookede via SAS portalen. Pgs kampagne som Vist nok kræver minimum Golf størrelse
http://partner.sixt.de/php/reservat...&utm_medium=banner&utm_campaign=cooperations& Man kan tjene 4000 point ekstra ved at booke 2 dage. Men i minimum klasse C- Hvad klasse c er kunne sixt medarejder ikke svare da de ikke en gang var klar over kampagnen. Men de mente Golf klassen og over. Så nu må vi se
Min næste billeje fra AVIS har flg. specification: Your quote includes: Local Tax (TAX) Vehicle Damage Cover* (CDW) - Vehicle Theft Cover* (TP) - Vehicle Registration Fee (VRF) Airport/city/other surcharge Unlimited Mileage Kan nogen fortælle, hvilken forsikring jeg mangler?
I mine AVIS lejer har der stået følgende: "3 day group C rental, including Damage Waiver, Theft Protection, Third Party Liability (**) and unlimited free mileage" Og så har der været nævnt en selvrisiko på €1300, som man kan tegne en særskilt forsikring imod - men som jeg aldrig gør da jeg har selvrisiko gennem min årsrejseforsikring. EDIT. Der står det samme i mine bookinger, som du har skrevet. Så det er kun den ekstra selvrisiko dækning, der mangler - hvis man altså ønsker en sådan.
Havde en Nissan fra AVIS i en måned det var nu meget sjovt når man ikke skulle længere end rundt på Sjælland, vi prøvede en tur til Mols, det var ikke så sjovt, der var ikke plads til at lade på færgen så måtte slat lade i Holbæk. Lejeperioden var afpasset så jeg kunne aflevere den i CPH og hoppe med BA til Chicago I Chicago fik vi en Cadillac XTS det var MEGET mere sjovt end Nissan
Hvor lang tid tog ladningen? Var det til at slatlade, eller er det for besværligt? Skal lidt over 200km, hvilket virker til at være Zoes rækkevidde
Du skal ikke regne med Zoe kan køre 200 km, mener at Nissan klarede 180 km og den har større rækkevide - nu er det ca. 3 år siden så det kan være de har opgraderet Zoe Nissan er i hvert fald. Hjemme på matriklen der ladede jeg med 230V 10 amp - jeg havde den kun en måned så gad ikke rulle 13 amp ud eller leje en 400V lader, så den ladede om natten eller bare når jeg kom hjem. Jeg fik mig et Clever kort så jeg kunne lade på alle deres stationer, de var MEGET flinke da det var omkring påske og uden et kort fra Clever ville vi ikke komme i sommerhus på mols, så efter bestilling ringede jeg til dem og klagede min nød, men intet problem kunne hente kortet dagen efter selvom de havde lukket for noget intern firmafest. Med Clever kan du jo lade på deres mega monster lade aggregater, der reklameres med fuld ladning på 45 min som er teorien under perfekte forhold, men når du køre bliver batteri jo varmt så når man lader på sådan en plads og man har kørt næsten batteri tørt så regn med 50% på 45 min og det stiger IKKE eksponentiel da batteri bliver meget varm ved den form for ladning. Jeg havde ikke noget i mod slat ladning - kæresten brød sig ikke om det, det var jo sjovt med sådan en "gadget" men er sikker på når glæden over at prøve sådan en gadget er ovre er det ikke sjovt
Blot til info, så kører GreenMobility / DinBybil lidt over 100km på en fuld opladning. Det er den gamle Zoe-version. De nye skulle såvidt jeg er informeret kunne køre det dobbelte.
Jeg fik gratis ekstra chauffør, upgrade og ekstra timer før aflevering i sommers da jeg lejede hos Sixt, platinum niveau.
Min bror lejede sådan en mellem jul og nytår. Tror den kørte mellem 120-130 pr opladning. Vi var ikke særlig imporneret.
Som standart er der fuld kasko på bilen bare med høj selvrisiko samt loft over personskade. Det de prøver er at for x antal kr kan man få lavere selvrisiko eller ingen selvrisiko. Men min rejseforsikring dækker selvrisiko op til 25.000 kr. Så det er helt fint de spørge, da det ikke er alle som har den dækning men syntes bare ikke deter ok at vi skal snakke om det 10 min mere efter jeg har sagt nej tak.