Erfaringer med Hilton/DoubleTree/Hampton/Hilton Garden Inn/Conrad

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kristian, 7/1/14.

1. AMJ

AMJ VIP medlem

Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Hilton Berlin
    Booket: 1 king std. room
    Status: Gold
    Upgrade: ja, Executive Studio med adgang til executive lounge
    Andet: velkomstgave chokolade, refill på de komplimentære Evian på værelsset. Hotellet er blevet moderniseret siden vi prøvede det sidst og fremstår moderne.

jefi99, Kristian og tbh "Synes godt om dette"
  2. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Henrik Olsen, clager og tbh "Synes godt om dette"
  3. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,717
    5,866
    Point:
    113
    Ser ud til at være int hotel og også min foretrukne beliggenhed
    nær al-riqqa metrostationen bliver spændende at høre om det er at anbefale.
    Jeg boede sidst her
    http://www.ravizhotels.com/ - på den anden side af creeken.
    Lokal kæde så ingen point men OK til nogenlunde samme pris som du fik HGI til.

4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    @clager - har dit Ravihotel alkoholbevilling eller var det bare Mango/Kokosjuice?

5. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,717
    5,866
    Point:
    113
    Hotellet havde alt godt til ganen og var ikke "tørt"

Kristian "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Sådan som jeg læser T&C med Hilton, så gælder ens status kun et kalenderår:

Earning Tier Status

Members can earn and maintain Elite tier status based on stays, nights, or Base Points earned in any calendar year. A "calendar year" is understood to mean January 1st through - December 31st of each year. Members must re-qualify for Elite status each calendar year. Bonus Points earned on Base Points do not count toward Elite tier qualification.

Jeg har desværre "kun" 21 overnatninger i år og kommer op på 26 overnatninger samt 10 stays og kommer op på 13 Stays, så hverken fugl eller fisk...

Så hvis man laver en "Mattress run" med Hilton i Januar, så gælder det alligevel kun i kalenderåret eller hvorledes? Tænker jeg vil finde en challenge med 4 stays indenfor 90 dage i januar så!

Den status jeg har, den var også på en challenge, må man gerne lave endnu en Challenge eller hvordan+ nogen der kender regler eller har rekvalificeret med challenge igen?

7. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Jeg tror du har ret i at du ikke får noget ud af nætter i januar. Det kan være at de er til at snakke med? det er jo ikke langt fra, og guld giver de jo væk som var det ingenting...
    Jeg genneførte deres promotion med FlyingBlue for at opretholde guld, men min account siger at jeg baseret på mine ophold i år kun bliver sølv næste år hvilket er lidt underligt. Jeg ville gerne have skrevet til dem, men det virker som om man kun kan ringe så det er lidt besværligt. Man skal i hvert fald gide...

8. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    390
    791
    Point:
    93
    @Kristian
    Er du langt fra at nå status via basis-point?

Så skal du bare holde en stor familie-fest på Hilton CPH, hvor du brænder masser af penge af i restauranten, køber nogle dyre vine og charger det hele på værelsesregningen. Kombiner det med noget massage og spa, et par room-service bestillinger, rens noget tøj etc. Kun fantastien sætter grænser :cool::p

9. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,282
    4,782
    Point:
    113
    Det behøver ikke kun at være familie. Jeg skal nok også dukke op, hvis han inviterer...:D:eek::p

*flyer, Peter Krogh Frausing, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Booket King Executive Harbour View på Conrad Hong Kong. Blev ikke opgraderet til suite ved check ind (HHonors Guld).

Lækkert hotel og super velkomst - det kan de altså her i Asien...

image.jpeg

Udsigten fejler ikke noget fra øverste etage:

image.jpeg

*flyer, AMJ, alexanderln og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    @Henrik Olsen Er du tilmeldt de 3 Conrad Kampagner (2000 pr nat, 5.000 for 2-night stay, og op til 10.000 for 3 stays).. så er der mange point at hente for sådan en 2 dages overnatning :)

12. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,647
    26,800
    Point:
    113
    Korrekt, men skylder måske at fortælle det revet Award Stay. Bruger sjældent 3000,- per nat på hotel :)

alexanderln "Synes godt om" dette.
  13. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    dog er det positivt at HHonors også giver kampagne-point på award-stay.. så du får stadig en stor sjat retur efter check-out :)

14. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Hilton Salalah Resort, Oman
    Bookede: 3 x King Deluxe partial-seaview på points (cat 1) (se her)
    Status: Guld
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Stod noget vand og frugt på værelserne.
    Kommentar: Fine store værelser med altan og delvis havudsigt og rigtige dyner. Internettet fungerer også fint og virker sågar nogenlunde ved poolen. Det er et relativt lille resort så hvis man ikke elsker de kæmpe steder er det her et godt valg. Der er pool, strand, vandrutsjebane og tennisbaner så man kan sagtens blive underholdt og børn ligeså -- ihvertfald hvis de også er typen der kan ligge i en strandstol og slikke lidt sol. Perfekt efterårs- eller påskeferie destination; 5-6 dage er nok for de fleste det her sted vil jeg tro. Morgenmaden er glimrende; stort udvalg og omelet bar med kok. Ingen svine bacon eller pølser men det er nok meget normalt på disse kanter.

Der var begrænsninger på hvornår på dagen de udskænker alkohol, så drukferie er det ikke velegnet til. Bemærk iøvrigt at det er et af de få steder man kan få alkohol så lørdag blev stedet lettere invaderet af amerikanske marines for at gå i poolbaren. De opførte sig nu pænt nok, men søn-fre er nok bedst.

Mad og drikke er ikke billigt. Det er ikke svinedyrt, men vi taler mere priser som i sydeuropa end som i Thailand. Er billigt nok uden for resortet. Personale er der massere af og de var både hjælpsomme og effektive (I know... ikke til at tro!)

Fantastisk værdi for et cat 1 hotel!

P.S. Og jeg optjente 36,778 points på opholdet :)

Senest redigeret: 28/10/15
    asf, clager, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Schlandy

Schlandy VIP medlem

Beskeder:
    587
    1,673
    Point:
    93
    Oman lyder godt nok eksotisk :) er på jagt efter et sted at rejse med familien i juleferien. Indtil videre er vi kommet frem til at Thailand er for langt ( min kone hader at flyve....) og Dubai er for dyrt. Men Oman kan anbefales til en 5-6 dages tur ?? ser umiddelbart ud til at både fly og hotel er til at komme i nærheden af for menneske penge i julen.

16. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Ja absolut. Især hvis man har Hilton Guld status, points nok til at booke det og er med på vi snakker kat 1 hotel. Så hvis det ikke skal være for fancy og man bare vil ned og have lidt sol og varme nogle dage så er det absolut en god ide. Og altså 5 nætter for 20.000 points er jo røveri ved højlys dag. Vi valgte det til dels fordi der ikke er specielt meget tidsforskel heller. http://www.holiday-weather.com/salalah/averages/december/

Flyturen (vi fløj med Qatar via Doha -- eneste realistiske mulighed hvis du spørger mig) gik fint alt fløj til tiden og intet spændende at berette; purseren kom fint og hilste på mig personligt på alle flyvninger for at byde Mr. Jakob velkommen ombord og om der var noget de kunne gøre for mig. Fik også ektra sæder så børnene havde deres eget fremfor at skulle sidde på skødet. Visum kan ordnes på nettet hjemmefra. Jeg synes deres 787'er er fin med ok benplads, godt med stewardesser og intet at sætte en finger på. Og turen til Doha er under 6 timer så ikke voldsomt lang heller. Flytiderne var fine i og med det var kort mellemlanding (1 times tidsforskel mellem Doha og Salalah):
    • Afgang CPH kl 15.55 - Ankomst Doha kl 22.55
    • Afgang Doha kl 00.50 - Ankomst Salalah kl 04.05
    • Afgang Salalah kl 05.15 - Ankomst Doha kl 06.15
    • Afgang Doha kl 08.20 - Ankomst CPH kl 12.55
    Der er vist også andre tider men man ender altid med at rejse om natten nede i mellemøsten synes jeg... og vi var ikke til lange layovers i Doha.

Senest redigeret: 26/10/15
    jefi99, Kristian og Schlandy "Synes godt om dette"
  17. lionshield

lionshield VIP medlem

Beskeder:
    315
    512
    Point:
    93
    Vi har overvejet længe i år, at holde jul i Dubai/Emiraterne og mæske os fredagsbrunch. Vi har bare ikke kunnet finde nogle fornuftige flypriser ifht andre tidspunkter.

18. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Qatar har tit "sale" og deriblandt også til Salalah.. Overvejer selv påsken...

19. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Hilton Garden Inn Dubai Al Muraqabat
    Booket: 1 king std. room
    Status: Gold
    Upgrade: Næppe, men "High Floor and away from lift"
    Andet: velkomstgave 5 styk lokum samt et lille frugtfad. Indcheckning gik fint og værelset var parat. Sjovt nok havde de skrevet til mig 3 dage før om min ankomsttid og konfirmere den.
    Der er en fin lille morgenmadsrestaurant og den russiske pige viste mig hen til et bord og forklarede hvordan morgenmaden foregik, kom med El Khalej Times og kom hen og spurgte om mine æg var gode. Der var næsten for meget service...
    Fint hotel, tæt på det jeg skal og lufthavnen samt en fin pris. Dog er der nok for meget trafik, så næste gang skal der tilføjes backside også. Så vil da ikke bo på anden etage...

jefi99, clager og tbh "Synes godt om dette"
  20. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Hilton Vienna Am Stadtpark
    Bookede: King på grupperate
    Status: Guld
    Upgrade: Ingen
    Velkomstgave: Ingen
    Kommentar: Var booket ind på gruppe booking til et event og mit medlemsnummer kom først på da jeg checkede ind ud på aftenen så umiddelbart ingen special treatment eller (verbal) anerkendelse. Restauranten var fin nok, hotellets placering er sublim så det kan såmænd godt anbefales men på alle måder meget gennemsnitligt Hilton hotel.

Del denne side