Nobu Marbella
Status: Globalist
Booket: Deluxe room
Upgrade: Ja, men....
Nobu Marbella er et af de mange SLH hoteller i Europa som kan bookes gennem Hyatt. Det er et kategori 7 hotel (Hyatts næsthøjeste) og en bonusnat koster dermed 30.000 Hyatt point. I midten af januar måned i år var kontantprisen 220 EUR, en langt bedre deal. Hvis man vil booke samme datoer næste januar, så skal man af med 359 EUR. Lidt af en forskel!
Nobu hotellet er en lille del af den store Puente Romano resort som har mange time-share lejligheder. Ved check-in blev vi på grund af booking gennem Hyatt tilbudt en upgrade til en junior suite. Det bliver man normalt rigtig glad for. Men receptionisten foreslog at se på begge værelser først, inden vi traf en beslutning. Det har jeg egentlig aldrig oplevet før, så jeg blev med det samme lidt skeptisk. Først så vi på vores "normale" værelse som lå i selve Nobu bygningen og var virkeligt dejligt.
Terrassen var fantastisk i det varme klima i januar.
Jeg elskede de japansk inspirerede tøfler.
Det så altsammen meget lovende ud. Så vi var selvfølgelig meget spændte på hvordan junior suiten vil se ud. Den viste sig så slet ikke at ligge i samme bygning. Vi blev fragtet i en golfvogn og en hotelmedarbejder kørte os om flere hjørner til en bygning der lå dybere inde i Puente Romano resorten. Værelset vi fik vist der, var måske en smule større, men slet ikke på samme niveau som det første, både hvad angår indretning og vedligeholdelse. Det hele var lidt af en joke. Vi sagde pænt nej tak og tog tilbage til det første værelse.
Der var næsten ingen mennesker i januar i år på grund af pandemien. Så det hele var stille og roligt og man kunne gå nogle lange ture på stranden og virkelig nyde det.
Restauranterne var på det tispunkt kun åbne til kl.18, men hotelrestauranterne måtte godt servere for deres egne gæster. Der var Nobu restauranten virkelig godt at have, ikke helt billig men meget lækker!
Vi nød virkelig vores ophold på Nobu hotellet under de specielle omstændigheder. Nu hvor tingene er blevet lidt mere normale igen, skal man nok forvente meget mere af en party scene og ikke den fredfyldte oase den var i starten af året.
Senest redigeret: 29/9/21
Nielspg, clager, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.