Erfaringer med Hyatt

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Flemming Poulsen, 27/1/14.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,091
    "Synes godt om" modtaget:
    4,650
    Point:
    113
    Hyatt Regency Scottsdale Resort & Spa at Gainey Ranch
    Status: Globalist
    Booket: King Bed
    Upgrade: Palm Suite, men ikke uden kamp...

    Til conference i Phoenix i slutningen af november. Man skal komme sig over 8 timers tidsforskel. Skal man så ikke komme nogle dage før og køre rundt på en golfbuggy i golfparadiset Scottsdale? Ja, hvorfor ikke!

    Jeg må indrømme at jeg faktisk blev ret imponeret over området, både Scottsdale og endda downtown Phoenix. Der var meget pænt, nydeligt og rent alle vejene og der var næsten ingen hjemløse i gaderne som man kender det fra Californien. Hvordan forebygger man biltyverier? Måske er dette vejen frem :D:
    IMG-0026.jpg

    Hvilket hotel skal man så bo på? Jeg havde stadigvæk brug for nogle Hyatt nætter for at bibeholde min Globalist status til næste år og jeg havde nogle ubrugte suite upgrade certifikater i min account. Så jeg koncentrerede min research på det ret store udvalg af Hyatt hoteller. De lidt finere kostede alle sammen omkring 550$-650$ per nat, plus tax selvfølgelig. :eek: Det er helt vildt hvad der er sket med hotelpriser på det sidste og jeg synes det er svært at forstå hvordan så mange mennesker åbenbart har råd til at betale de her skyhøje rater hele tiden. Heldigvis fandt jeg tilgængelighed for bonusnætter på Hyatt Regency Scottsdale til 20.000 point per nat. Jeg følte mig meget heldig. Ovenikøbet lykkedes det at bruge et af mine suite upgrade certifikater for at sikre en Palm suite for de 5 nætter jeg havde booket. Det fik jeg i hvert fald bekræftet af Hyatt Twitter Concierge, meeeeen.....

    2 dage inden opholdet fik jeg en email fra Hyatt Customer Service at hotellet var fuldstændig udsolgt og desværre var der ikke nogen suite til mig. I stedet for tilbød de mig to værelser med forbindelsesdør. Hvad skulle jeg bruge to værelser til og hvordan havde de to værelser når der var udsolgt....? Jeg sendte en mail til My Hyatt Concierge og bad hende om at tage hånd om situationen. 24 timer senere havde jeg min suite tilbage. Fint, men trods alt irriterende.

    Hvordan var nu denne suite? Døm selv:
    IMG-0010.jpg

    Vi fik en fin lille velkomstgave. Jeg ved ikke om det er normalt eller om det var en undskyldning for alt det bøvl.
    IMG-0015.jpg

    Selve hotelanlægget var meget flot:
    IMG-0020.jpg

    Poollandskabet er enormt stort med en vandrutsjebane og et ekstra bassin til boldspil. Her er afdelingen kun til voksne:
    IMG-0021.jpg

    Det var helt fantastisk at spise morgenmad udenfor i den kølige Arizona morgen ved en af de her firepits:
    IMG-0018.jpg

    Som Globalist er morgenmaden gratis og på dette hotel fik man lov at vælge fra et stort kort (i weekenden bød de også på en buffet, som bestemt ikke var noget særlig):
    IMG-0019.jpg

    Min favorit var Papas Con "Chorizo", virkelig lækker!
    IMG-0025.jpg

    Jeg kunne også virkelig godt lide Spanish Frittata
    IMG-0031.jpg

    og Guacamoletoast
    IMG-0030.jpg

    Jeg oplevede ikke nogen speciel service på hotellet og hele tiden havde jeg fornemmelsen at der var blevet skåret så meget væk som overhovedet muligt. Ved check-out blev jeg ikke en gang spurgt hvordan opholdet havde været. Det afholdte mig ikke fra at sige at det havde være lidt skuffende, at deres Executive lounge stadigvæk var lukket. Jeg spurgte om den nogensinde kommer til at åbne igen. Det er ikke afgjort endnu, var svaret. Hvorfor er den egentlig stadigvæk lukket? På grund af corona. Hvordan på grund af corona, spurgte jeg undrende. Der bliver jo serveret åben mad på buffet i loungen og det er vanskelig at håndtere med virus osv. Men I tilbyder da også buffet på jeres restaurant? Jo, men medarbejderne kan godt håndtere det der. Så jeres restaurantmedarbejdere kan godt håndtere åben mad, men jeres loungemedarbejdere kan ikke? Vi har bare ikke medarbejdere nok til at klare det hele. Så loungen er lukket fordi I ikke har medarbejdere nok, ikke på grund af corona? En lang tøven og så, ja det er nok rigtig. Virkelig utrolig hvordan de overalt i USA stadigvæk bruger corona som undskyldning for alle servicenedskæringerne.
     
    Senest redigeret: 22/12/22
    Nielspg, isolCBflyer, PENSIONISTEN og 10 andre "Synes godt om" dette.
  2. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    180
    "Synes godt om" modtaget:
    540
    Point:
    93
    Vedr. de to ting (sorry for OT):
    Amerikanerne er helt specielle mht. penge forbrug. Efter at have boet her i knap 4 år, er jeg stadig forbløffet over deres holdning til penge. ALT købes på kredit; da vi skulle have ny sofa stod der ikke priser, men månedlige afdrag ($29, $49, $89 osv). På vores månedlige el-regning (som er på omkring $100), står der også at man kan afbetale med $35 pr mdr, uanfægtet at der om endnu en mdr kommer en regning på $100... For slet ikke at snakke om at optage lån, og kreditkort..

    Mht. personale-mangel, så er alle service-fag (tjenere osv) super hårdt ramt, og i mine øjne primært pga. drikkepenge (tips) systemet i USA. Tjenere har under $3 i timen, helt lovligt, da deres minimumsløn bliver fratrukket drikkepengene de tjener, og på en helt alm dag kan de sagtens hive $30-40 timen, noget som en arbejdsgiver aldrig vil give dem. Da hoteller og restaurenter så var tomme i 6-12 mdr under corona, fandt disse folk andre jobs, og vil ikke vende tilbage med mindre de kan tjene det samme igen, men det kan ingen garantere.
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, Kenneth K og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Jeps, også noget jeg oplever når jer er derovre på businesstur. Hotelpriserne er gået helt grasat og generelt syntes jeg ikke de er pengene værd i USA, deres hoteller især dem på vestkysten er slet ikke af samme kvalitet som østen eller for den sags skyld europa.
    Holder juleferie på solkysten på et af Hyatts nyeste hoteller, anmeldelse af den kommer i denne tråd i løbet af et par dage.
    Glædelig jul til jer alle.
     
    Nielspg, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,819
    Point:
    113
    Ja, de er da gået helt over gevind. Jeg har booked 10 nætter (ikke Hyatt) SFO+HNL slam dkr 26.800 !!!
     
    Erwin Lansing, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  5. Lush

    Lush Medlem

    Beskeder:
    18
    "Synes godt om" modtaget:
    36
    Point:
    13
    Det er helt vildt!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Hotel La Zambra, Hyatt Unbound Collection
    Status: Globalist
    Booket: Junior Suite
    Upgrade: Signature suite

    Som med T4L så var jeg også på jagt efter en deal så status som globalist kunne bibeholdes til næste år. Jeg vidste at jeg ikke kunne nå det med nætter så det skulle være en med cool cash.
    I starten af dec. var vi en weekend i Budapest på Parisi Udvar, det hjalp lidt på kontoen men ikke nok, så en uge i Spanien på Hyatts nye La Zambra so er total nyrenoveret og åbnet op i september blev valgt.
    Åbningstilbuddet lød på €460 per nat for en suite som vi var nød til at booke pga. en teenagedatter vi ikke kulle "slippe" af med ;-) normalprisen var €600 oplyste hotellet.
    Lidt hurtig regning på maskinen blev at valgte vi den kunne jeg lige knibe mig over de 100.000 basispoints der er kravet.
    4 dage før afgang tjekkede jeg siden igen og nu var prisen på vores væresel faldet til €270 per nat, men sår ville jeg ikke nå de magiske 100K så i stedet for blev den ombooke til 7 nætter med dobbeltpoints stedet for til samme oprindelige pris. Kan jo ligeså godt tage de ekstra points med gratis.

    Lad mig sige det kort, hotellet er absolut et af de bedste Hyatt hoteller jeg har boet på! alt spillede, service, mad, rengøring, spa, værelset, beliggenhed - alt.

    La Zambra er det tidligere hotel Byblos som har haft adskillige berømtheder boende og det ligger absolut idylliske 5 kilometer fra Fuengirola klods op ad et stort golfområde som vist også er ret berømt.

    Ingen slinger i valsen på hotellet, man bliver modtaget med de største smil, valet parkering hvis man ønsker det, receptionisterne venlige og hjælpsomme.

    På et tidspunkt kom min søster og mand for at besøge os, og sikkerhed tager de ret seriøst på hotellet, der blev ringet til os på værelset om vi ventede besøg og fra hvem, og de blev fulgt op til vores værelse af personalet, det er ret betryggende.

    IMG_7090.jpeg IMG_7098.jpeg IMG_7060.jpeg IMG_7061.jpeg IMG_7063.jpeg IMG_7065.jpeg IMG_7078.jpeg IMG_7052.jpeg IMG_7081.jpeg IMG_7092.jpeg
     
    Nielspg, asf, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,091
    "Synes godt om" modtaget:
    4,650
    Point:
    113
    Fedt! Vi har en uge i februar booket der og nu glæder jeg mig ekstra meget til det! Det lyder fantastisk. Jeg fik i øvrigt en Best Rate Guarantee claim igennem der, så prisen kom ned på 180 Eur om natten. Med en suite upgrade certifikat som udløber sidst i februar oveni bliver det også til en signature suite.

    Kenneth, fik du tilfældigvis lejlighed til at se på nogen af Alua hotellerne i området som for nyligt er kommet med i Hyatt programmet? Tillykke med fornyelsen af din globalist status! Lad os håbe at Hyatt ikke konverterer programmet til dynamiske pointpriser som de fleste andre programmer har gjort!
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113

    Glæd dig til La Zambra, eneste minus som jeg glemte at nævne i artiklen er deres morgenmad, eller rettere ham der laver deres æg. Egg Benedict fejlede de på, og når man beder om at få spejlæg der kun er stegt på den ene side, ja så kommer de 3 gange io streg med æg stegt på begge sider...
    Jeg nåede ikke at tjekke de andre hoteller ud denne gang, familien var med, så det var ren afslapning.
    Fedt med de €180 det er en skarp pris!
     
    Nielspg, T4L, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Fandt du den på en anden side billigere?

    Og dynamiske pointpriser?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,091
    "Synes godt om" modtaget:
    4,650
    Point:
    113
    Ja. Der var en billigere pris på Priceline som blev godkendt med 20% nedslag.

    Hvad jeg ville sige var at Hyatt er det eneste stor loyalitetsprogram tilbage som stadigvæk har faste pointpriser, som man kan tjekke ca. 1 år i forvejen. Det er fedt, fordi man som medlem kan få rigtig god værdi for sine point. Alle de andre programmer er gået over til dynamiske priser, hvor pointprisen stiger og falder med med cashraten.
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    På det seneste ophold på et Hyatt hotel (La Zambra) i Malaga ja så var der rengøring og tjek af værelset 2 gange dagligt.
    I næste uge skal jeg bo 2 nætter på Regency i Boston og der kommer der kun en forbi hver 4 dag. Servicen er simpelthen for ringe i USA, ser det ofte på hotellerne både under og efter Corona at de tager pandemien som indtægt for at kunne spare.

    Skærmbillede 2023-01-11 kl. 07.26.30.png
     
    asf, Erwin Lansing, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,629
    "Synes godt om" modtaget:
    26,751
    Point:
    113
    Det er super træls med den udvikling. Det er skidt for servicen, men der er vel bare generelt mangel på arbejdskraft fordi folk nu laver noget andet?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Jeg skal ikke kunne sige hvorfor de vælger at sælge en vare med en mangel, hvilket jo må siges at være når rengøringen ikke er tilstede som tidligere, men prisen fastholdes (formoder jeg). For hotelpriserne er bestemt ikke faldet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Aha, gravede lidt på Hyatts egen side:
    https://www.hyatt.com/info/housekeeping

    After Every 3rd Night
    Full housekeeping service available after every 3rd night*

    Americas, Europe, Africa, the Middle East, and Southwest Asia
    • Andaz
    • Destination by Hyatt
    • Caption by Hyatt
    • Grand Hyatt
    • Hyatt
    • Hyatt Centric
    • Hyatt Place
    • Hyatt House
    • Hyatt Regency
    • Hyatt Residence Club
    • Hyatt Zilara
    • Hyatt Ziva
    • JdV by Hyatt
    • Thompson Hotels
    • The Unbound Collection by Hyatt
    Daily Service
    Full housekeeping service or light daily cleaning after each night of your stay

    Americas, Europe, Africa, the Middle East, and Southwest Asia
    • Alila
    • Miraval
    • Park Hyatt
    Asia Pacific
    • All hotels and resorts**

    World of Hyatt Discoverist, Explorist and Globalist tier members:

    Full or light housekeeping service will be provided daily at Hyatt hotels and resorts** worldwide.
     
    T4L, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  15. Tonny

    Tonny Nyt medlem

    Beskeder:
    15
    "Synes godt om" modtaget:
    23
    Point:
    3
    Muligvis ikke det rette sted at spørge men har i et kreditkort fra World og Hyatt når i booker? Kan man få der når man bor i Danmark?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Nej, du skal have adresse og et social security nummer i USA for at få et kreditkort udstedt i samarbejde med Hyatt.
     
    Tonny og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Hyatt Regency Boston
    Status: Globalist
    Booket: King Bed
    Upgrade: Til et hjørneværelse

    Centralt beliggende standard US hotel bygget og indrettet som var det et på samlebånd. Mangler sjæl, mangler klasse, mangler stil. Kort sagt en hotel hvor man kun er hvis du som Hyatt medlem ønsker et hotel centralt beliggende i Boston.
    Morgenmad var egentligt ok, og da jeg skulle tjekke ud tidlig næste morgen for at tage toget til New York fik jeg en bøtte frugt med.
     
    T4L, isolCBflyer, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,091
    "Synes godt om" modtaget:
    4,650
    Point:
    113
    Det ligner meget min egen erfaring. Vi boede der to nætter i juli. Ankom sent om aftenen og gik lidt rundt i området for at købe noget vand og måske få en bid at spise. Det var for mig en forfærdelig oplevelse, sådan ret apokalyptisk. Det har jeg ingen lyst til at tage tilbage til.
     
    Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  19. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Hotel Grayson, New York
    Status: Globalist
    Booket: King Bed
    Upgrade: Til et værelse på 25 sal med udsigt til Empire State Building

    Nyt hotel der har været i drift i 2 måneder nu, centralt beliggende tæt på Bryant Park og 200 meter til 5th Avenue.
    Lækkert designet og selvom værelser i New York som i London er notoriske små så var det vel indrettet og det føltes ikke klemt på nogen måder.
    Kaffemaskine skulle man bede om og vand måtte jeg også ringe efter et par gange og så var det KUN 1 fl. af gangen.
    Morgenmad var inkluderet og der var frit valg fra menuen, ingen buffet og inden bestilling blev jeg spurgt om jeg var Global.
    På toppen af hotellet - 29 sal har de en rooftopbar med speciale i Tequila & Mezcal, pragtfuld udsigt med drinks og øl er i den pebrede ende af prisskalaen.
    Beklagerne billederne af værelset, fik ikke lige taget inden jeg flyttede ind :)
    IMG_7187.jpeg IMG_7188.jpeg IMG_7192.jpeg IMG_7194.jpeg IMG_7202.jpeg IMG_7203.jpeg
     
    Erwin Lansing, THammer, HenrikM og 5 andre "Synes godt om" dette.
  20. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,136
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Hyatt har lige nu en auktion kørende hvor man kan byde på 2 oplevelser, de starter på 20.000 points, men den ene i Paris er pt. oppe i 3.500.00 point eller $50.000,00!
    https://experiences.hyatt.com/detai...87000001669A000071508ENG_527473826R_000049050

    MEN, du må ikke være i bad standing ;-)
    "Auction item is available for World of Hyatt members whose membership is in good standing"

    Men absurd bud, $50.000 for 4 nætter med lidt perks og en 6 retters med michelinkok.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side