Jeg har lige boet en nat på Park Hyatt i Shanghai efterfulgt med 2 nætter på Andaz Xintiandi. For mig var det den helt perfekte kombination. En dag er nok til at gå rundt og beundre de sindssygt høje futuristiske skyskrabere rundt omkring PH. Det er godt nok et imponerende syn, specielt om natten.
Der var endda tid nok til at tage færgen over til den anden side af floden til den sølle pris af 2 RMB og nyde en lille søndags-spadseretur langs vandet sammen med en masse kinesiske småbørnsfamilier.
Xintiandi er et helt andet område og mere efter min smag. Man kan bare gå og gå og gå og blive en del af det kinesiske liv. Der er gammel tradition blandet med nye udviklinger og fremtiden, små butikker der driver deres forretning, såsom at reparere cykler f. eks., ud på fortovet lige ved siden af supermoderne shopping malls. Hver gang man drejer om hjørnet venter der noget nyt, det bliver aldrig kedeligt.
Begge hoteller var booket gennem Hyatt Privé programmet, så der fulgte en 100$ FB credit med. Ved check-out konverterede PH 100$ til 600 RMB. Siden dagskursen var 671 RMB protesterede jeg. Det tog lidt tid, men jeg blev ved med at smile indtil manageren til sidst gav op og rettede beløbet til 671 RMB. Man lærer noget i Asien. Altså det med at smile.
Andaz derimod oplyste ved check-in at de 100$ vil blive konverteret til ca. 645 RMB. Det syntes jeg var meget mere rimeligt og protesterede ikke.
Jeg havde booket den billigeste værelsestype på begge hoteller. PH opgraderede os lige efter booking til et større værelse og det var superlækkert!
I strid med Privé reglerne nægtede Andaz at bekræfte en opgradering ved booking. Men ved check-in fik vi alligevel en opgradering til et hjørneværelse, som vi bestemt var meget tilfredse med.
PH poolen var superlækker med en fantastisk hot tub. Man kunne sagtens få tiden til at gå der.
Andaz poolen ser spændende ud på billedet, men den var faktisk ikke særlig inviterende. Jeg havde i hvert fald ikke lyst til at opholde mig der ret længe.
Morgenmadsbuffeten på PH var rigtig god. Morgenmadsbuffeten på Andaz var sublim. Det ville være svært at gøre det meget bedre.
På Andaz får man fri minibar på værelset (kun de ikke-alkoholiske drikkevarer) og der er happy hour i lobbyen hver dag med vin, øl og snacks. Det er kanonhyggeligt og en god måde at komme i kontakt på med andre hotelgæster eller personalet.
Alt i alt var jeg meget tilfreds med begge hoteller.
Senest redigeret: 19/4/19