Erfaringer med Hyatt

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Flemming Poulsen, 27/1/14.

  1. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Det er meget sandsynligt at de store kæder kan "nøjes" med at betale 5-10 % i provision til OTA, men et mindre hotel på Seychellerne får 230 euro pr nat fra hotels.com når de sælger et værelse videre til mig til 280 euro - så her er vi ude i en markup på 50 euro eller omkring 20 % o_O
     
    Senest redigeret: 6/4/21
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  3. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Pousada Palacio de Estoi
    Status: Globalist
    Booket: Standard
    Upgrade: Nej

    Portugal klarer sig i øjeblikket rigtig godt i coronakrisen med et incidenstal på 32,5 per 100.000 indbyggere over de sidste 7 dage. Det er langt bedre end de fleste andre europæiske lande. Kan Portugal ramme den magiske grænse på 20 per 100.000 indbyggere, så at landet bliver gult og danskerne ikke behøver at gå i karantæne efter en tur derned? Det bliver nok ikke nemt, men tendensen er stadigvæk nedadgående, så måske, måske.......

    Vi var afsted inden jul sidste år. Flybilletterne med TAP til Lissabon var ganske dyre. Men SAS havde sat nogle billetter til Faro til salg. Så hvorfor ikke tjekke den by ud og så leje en bil og køre op til Lissabon? Som sagt så gjort!

    Pousada Palacio de Estoi tilhører SLH og er det eneste hotel i Faro der kan bookes gennem Hyatt. Raten var 115 EUR per nat og inkluderede 50 USD on-property credit. Det kan man ikke rigtig klage over. Når man søger på destinationen Faro på Tripadvisor så dukker der som det første et billede op som ligner dette.
    149804019_215294350304133_9207984402782230785_n.jpg

    Det er hotellet Pousada Palacio de Estoi. Får man så indtryk af at hotellet ligger i Faro? Det gjorde jeg i hvert fald. Men det passer slet ikke. Hotellet ligger faktisk langt udenfor og det tager ca. en halv time at køre ind til Faro centrum.

    Har man sat næsen op til at slappe af i nogle dage og føle sig sendt tilbage i tiden i flere hundrede år, væk fra alt der larmer, så er dette hotel et rigtig godt valg. Prøv at se selv:
    149682914_242792523973815_5466519045800800205_n.jpg
    149380038_250257623235828_4195845434352271212_n.jpg
    149726568_763437427629217_1375942579413436056_n.jpg 150221126_1046259499117995_7290470059269189799_n.jpg
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Nielspg og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Park Hyatt Dubai
    Status: Discoverist
    Booket: King Bed billigeste rum
    Upgrade: Ja, til en helt ok king bed med city view.

    Anmeldelsen som jeg lavede tilbage i februar holder stadig, service er topnotch!
    En kort weekendtur hvor jeg udøver fragtmandsservice for to IF medlemmer (og mig selv) + så giver det nogle ekstra nætter til at nå globalistniveau.
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, T4L og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Hyatt Regency Malta
    Status: Globalist
    Booket: King
    Upgrade: Ja, til standard suite

    Hyatt åbnede sit første hotel på Malta i oktober sidste år. Nok ikke det bedste tidspunkt for en hotelåbning! Der var et rigtig godt åbningstilbud på 77 EUR for et standard king værelse og vi benyttede lejligheden til at booke en uge over nytår. På daværende tidspunkt var det pligt at bære mundbind også udendørs på Malta. Men restauranterne var åbne og det var rigtig skønt at bade sig i sol i nogle dage.
    Der var stadigvæk fin julestemning i hotellets lobby.
    IMG-7012.jpg

    Anerkendelsen af globalist status var fuldstændig i top på dette hotel med opgradering til standard suite uden at vi skulle bede om det. Når dette er sagt så var det ikke en rigtig suite i min verden, nærmere et lidt større værelse.
    IMG-7009.jpg
    Men velkomstboblerne fejlede ikke noget og det gjorde udsigten fra balkonen heller ikke.
    IMG-7011.jpg
    181406900_256582076156173_7711488895198364541_n.jpg
    Alt i alt synes jeg dog ikke at man skal bruge et suite upgrade certifikat på dette hotel, medmindre man ikke har andet at bruge det til.
    Hotellet har en lækker rooftop pool.
    182277514_1372802386424783_7179310828837378322_n.jpg
    Der var et par vikinger der hoppede i vandet. Jeg prøvede kun en enkel gang og var ude igen efter 5 sekunder! Der er også en indendørs pool i kælderen. Men den er mere en kæmpestor jacuzzi med meget varmt vand og ikke dybt nok til at kunne svømme rigtig.

    Jeg havde booket to værelser, værelse nummer 2 til et vennepar. Normalt får man som globalist kun gratis morgenmad for sit eget værelse. Men hotellet var meget generøst og gav os også gratis morgenmad for det andet værelse. Det satte vi enormt stor pris på, specielt da morgenmaden var helt sublim med mange lækre a la carte retter at vælge imellem.

    Vi besluttede sa at holde vores nytårsarrangement på hotellets restaurant. Der var mange lokale på hotellet nytårsaften og vi var lidt bekymret for alt for mange mennesker på restauranten med for lidt afstand. Hotellet løste problemet med et lille festligt setup mellem restauranten og lobbyområdet kun for os.
    IMG-7037.jpg

    Normalt ville der have været nytårsparty med fyrværkeri på hotellets rooftop. Men det var aflyst på grund af coronareglerne. Vi nøjedes med den festlige udsigt til hotellets gård og det gamle kloster overfor. Vi lærte den aften at hotellet havde fået lov at blive bygget på klosterets grund mod at renovere alle dets bygninger. Resultatet er blevet rigtig flot synes jeg.
    181879394_221559409457746_7843465955833764502_n.jpg

    Malta har godt styr på coronasmitten lige nu. Så mon ikke landet snart kommer på Danmarks gule liste. Hvis man overvejer at booke dette hotel, så skal man være opmærksom på to ting
    1) Der er ca. 10 minutters gåtur ned til stranden.
    2) Hotellet ligger i St. Julian i partyområdet. Hvis man tager afsted i højsæson, kan man regne med en del larm. Men det er muligvis anderledes i coronatider.
     
    Senest redigeret: 9/5/21
    HenrikM, Erwin Lansing, Nielspg og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Fedt, tak for en god anmeldelse!
     
    Henry, T4L og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Tak for anmeldelse. Det ser rigtigt godt ud :)
     
    Henry og T4L "Synes godt om" dette.
  8. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Andaz Munich
    Status: Explorist
    Booket: King
    Upgrade: Ja, til standard suite

    Artikel on the way.
     
    Henry og T4L "Synes godt om" dette.
  9. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Hyatt SLH Villa Di Piazzano
    Status: Explorist
    Booket: Standard room
    Upgrade: Ja, til Double deluxe

    Efter en lang køretur fra München og så ned til Villa De Piazzano der ligger ca. 120 kilometer syd for Firenze ude i the middle of nowhere så skulle poolen lige testes.
    Selvom de skriver og faktisk og sagde at den var opvarmet til 26 grader, så tvivler jeg stærkt på at det var tilfældet. Men, da jeg havde taget badetøj på og der sad et selskab ved terrassen deriblandt et par nydelige kvinder så måtte man jo mande sig op og tage et par baner vinterbad.

    IMG_5257.jpeg
    Hotellets adresse drillede lidt i bilen GPS, adressen var til en nærliggende by, men det lykkedes tilsidst at få den plottet ind manuelt og ved ankomst var der udover mig et andet par indlogeret og en gruppe der skulle spise aftensmad.

    IMG_5258.jpeg

    64322176625__9CF61F9E-6694-42CD-9E9F-A8AAE68CDC7C.jpeg
    64322636684__1CBB7321-B800-4F0C-A499-03E646AC1D15.jpeg

    Typist toscansk villastil med en vidunderlig have, stille og rolig atmosfære prægede mit ophold, måske lidt for stille til mit temperament og næste gang vil jeg nok vælge at bo i selve Firenze som også var min oprindelige plan, men nætterne talte mod status og jagten på globalist er er sat ind så alle nætter tæller.

    IMG_5250.jpeg IMG_5251.jpeg IMG_5252.jpeg IMG_5253.jpeg IMG_5255.jpeg
    Værelset var oldfashion indrettet, sengen nok lidt for hård til mig og nøglen til værelset var helt oldfashion med en gammeldags nøgle, helt i stedets ånd.
    Hotellet eller villaen har en restaurant og selvom vi kun var mig + et par boende så havde de åbent og selvom reservation var påkrævet pga. coronarestriktioner var det et pragmatisk løsning så man sagde bare at man gerne ville spise, og så havde man et bord.

    Oprindelig havde jeg bestilt den for 2 nætter af 25.000 points per nat, da der af en eller anden mystisk grund ikke kunne bestilles for cash, en opregning til Hyatt fik dog ændret det og regningen blev så på 2 x €299 hvilket var i den høje ende henset til coronasituationen.

    Hotellet er fint til dem der søger ro og en afstressende ophold, men det er ikke et sted som har 1. prioritet for mig, dertil er det for stille igen.
     
    PENSIONISTEN, HenrikM, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Park Hyatt Hamburg
    Status: Explorist
    Booket: Standard room
    Upgrade: Ja, til suite

    Booket igennem Emyr fra Bon Vivat som Hyatt Prive med de sædvanlige perks.
    Fin upgrade og selvom jeg kom ind sent på aftenen omkring kl 21:00 så var deres restaurant åben og jeg kunne nå at få brugt de €85 som var en af de perks der fulgte med.
    Fin pris for et Park Hyatt, tror jeg gav €220,00 for en overnatning og Hamburg ligger perfekt hvis man kommer fra Frankrig eller Italien og lige skal have en overnatning inden det sidste stræk hjem.
    Opholdet var næstsidste nat inden Globaliststatus.
    IMG_5290.jpeg IMG_5291.jpeg IMG_5292.jpeg IMG_5293.jpeg IMG_5294.jpeg IMG_5295.jpeg
     
    Erwin Lansing, Nielspg, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Hvis man af en eller anden grund trænger til at komme væk hjemmefra i lidt længere tid, så kører Hyatt lige nu en kampagne de kalder The Great Relocate. Man skal booke mindst 29 nætter. Nogle hoteller tilbyder rigtig gode rater. Park Hyatt Hamburg for eksempel kan fås for 107 Euro om dagen. Beløbet skal forudbetales, men man kan afbestille indtil 72 timer inden opholdet.
    C36C7EB0-C037-49CB-A079-E3F848B456B1.png
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Husk dog på at man skal underskrive en erklæring hos dem at det er strictly businessformål at man opholder sig på hotellet. En af delstatens restriktioner.
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  13. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Nielspg, PENSIONISTEN, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Hyatt Regence Westlake (north Los Angeles)
    Status: Explorist
    Booket: Standard room
    Upgrade: nej

    Skulle bruge et hotelværelse efter en lang flyvetur til LAX inden morgenens første vineribesøg i Sta. Rita Hills.
    Normalt ville jeg vælge et Hyatt i Santa Barbara, mend a priserne var dobbelt af Hyatt Regency ca. 1,5 times kørsel derfra og jeg alligevel står tidlig op pga. jetlag så var valget nemt.
    Standard US hotel, intet der stak ud eller gjorde sig ekstra bemærket. Og så var det sidste Hyattnat inden globaliststatus.
     
    Nielspg, T4L, Nj4220 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Tillykke med den nye status!
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Tusind tak :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Har ikke haft medlemskab hos Hyatt i mange år da rejsemønster ændrede sig, men nu kommer der en del USA igen. Hvis jeg er 4-7 dage samme sted for arbejde foretrækker jeg en lille lejlighed hvor jeg selv kan lave morgenmad osv a la Residence Inn, så jeg tænker om der er nogen der kan sammenligne med Hyatt House og har erfaringer?

    Hvis man starter helt fra bunden som slavemedlem er der så tricks til status match (Bonvoy Gold, Hilton Silver, SAS EBD er hvad det kan blive til lige nu) eller andre måder at stige hurtigere i graderne.....og giver det noget? Har tidligere været Hilton Diamond og det gav gode perks / upgrades.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Jeg kom til at grine lidt, da jeg så vores "lokale" Scandic hoteller omtalt på samme liste som 5-stjernede luksushoteller. Lige præcis dem har jeg en klemme på, da de kun kan finde ud af at tildele mig EB point hver anden gang og deres hoteller er voldsomt ustabile. En del af dem kan ikke engang finde ud af at holde en standard på tværs af værelserne på samme hotel. Best Western derimod (der blot er en organisation til fælles markedsføring af individuelle hoteller) giver velkomstgaver/opgraderinger på baggrund af min middel-status og konsekvent triller der EB point ind efter et ophold.

    En eller anden kommenterede noget omkring Nordic Choice. Dem har jeg kun begrænset erfaring med, men har de ikke en portefølje (der godt nok er begrænset til Norden), der bedre kunne flettes ind hos Hyatt?
     
    T4L, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  20. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Men hvad ville være bedst for os som godt kunne tænke sig mange flere Hyatt-overnatningsmuligheder i hele Europa? Hvad med NH-hoteller. Ville det ikke være fedt?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side