Erfaringer med Radisson Rewards

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Flemming Poulsen, 20/11/13.

1. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Radisson Blu Edwardian Vanderbilt London
    Status: Gold
    Room Booked: Single bedroom
    Gave: Nej
    Opgraderet: Ja, opgraderet til twin bedroom og tidlig check-in.
    Kommentar: Fint hotel, med lækker morgenmad. God service. I den dyre side som stort set alt i London.

2. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    Radisson Blu Scandinavia Hotel Aarhus
    Status: Concierge
    Periode: marts 2016 - 2 ophold á 1 nat
    Booked: billigst mulige standard
    Opgraderet til Business Class den ene gang - og stort værelse den anden gang.

Jeg har en del overnatninger på Radisson Blu Falkoner og Radisson Blu Scandinavia, Amager - og har nu også haft nogle stykker på Radisson Aarhus. Og skal man sammenligne de 3, vinder Aarhus altså. Radisson ændrede sidste år deres morgenmads-setup, så det er blevet noget mere rustikt og meningen er nok, at det skal opleves som "brain food", som de kalder det - og over i retning af sådan noget nordisk/stenalder-noget. Det betyder bl.a. at der er rugbrød med brie, som står klar med noget fuglegræs på toppen - og når det nu er lavet aftenen før, er det altså noget en kedelig oplevelse. Scrambled eggs er ikke længere på bordet, men man kan bestille det osv osv. Og her er det altså, at Aarhus virkelig lægger afstand til de 2 andre nævnte, fordi deres morgenmad fremstår lækkert, friskt og indbydende - og der er scrambled eggs. Personalet er opmærksomt og imødekommende hele tiden - i langt højere grad end de 2 københavnske hoteller nævnt. Havde et ophold i Aarhus for vel et års tid siden, og her var morgenmaden en kedelig omgang, så der er godt nok lavet om på tingene.

Og på seneste ophold bemærkede jeg, at der var nyt 49" fjernsyn på værelset og bagved sad et Apple TV! Fik dog ikke lejlighed til at afprøve Apple-setuppet, men fandt ud af, at de installerer det på alle værelser sammen med de store TV!!!!

Herudover har de vist givet alle værelserne en overhaling også - og der er naturligvis dagens Børsen uden for døren, når man bor på Business Class værelserne.

Min oplevelse er, at Radisson Aarhus er gået fra at være et lidt støvet hotel til i mine øjne det bedste Radisson hotel i DK. Thumbs up for det. Spiste for et par måneder siden i deres restaurant, og det var altså også klasse mad!

Her et par billeder:
    IMG_8841.JPG IMG_8839.JPG

Business Class
    IMG_8810.JPG

Fra deres instagram:
    Skærmbillede 2016-03-19 kl. 09.58.01.png

jefi99, clager, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    @Baadsgaard Dejligt at høre der sker noget :) Var selv ret uimponeret da jeg var der sidste år.
    Eksempelvis var der ikke engang kaffe/the faciliteter på deres såkaldte "Superior-room".
    Skal overnatte der næste weekend, dog som Guld, og de plejer ikke at være glade for at opgradere til Business, men har lov at håbe..

Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  4. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    signede op for Club Carlson Elite Exclusive bonus challenge, som efter 7 stays mellem 15.ish januar og 31. marts ville give 20000 points. Challenge done og points i hus :)
    De har også en, der giver 5000 points, hvis man har et stay på 2 brands inden for nogenlunde samme periode - kan være, man lige skal tage et parkinn-stay et eller andet sted i påsken :)
    bonus.jpg

alexanderln, Kristian og asf "Synes godt om dette"
  5. alexanderln

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    så blev det Århus, og det umulige skete. De opgraderede mig og min ven til businessclass-room - plejer de ellers ikke gøre for guld :)
    Velkomstgave: 1 flaske vand

Dejligt værelse med det nye tv som @Baadsgaard beskrev, kan dog ikke få Apple TV til at virke.
    Og når man er opgraderet til Business-room, bør vi så få morgenmad gratis?? (det står i værelsesbeskrivelsen).. Men har bestilt en weekend 2f1

Og nårh ja, lidt billeder:
    image.jpeg
    image.jpeg
    image.jpeg

jefi99, Ulrik, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. alexanderln

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    EDIT: spurgte i receptionen, og vi får gratis morgenmad de to nætter. God deal for 995 kr!!
    Fik også 15 % i restauranten som er af god kvalitet :)

jefi99, Nicki Lolk Sørensen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    Radisson Blu Hotel, Hamburg
    Periode: marts 2016
    Booked: 1 nat for points + cash
    Upgradet: Måske - hun nævnte noget om high floor with a view.
    Velkomstgave: en flaske vand og lidt surt vingummi og frugt - late checkout

Dejligt hotel tæt på centrum. Morgenmaden er rigtigt godt. Mange danskere på hotellet - og i Hamburg, som er en rigtig dejlig by.
    IMG_8870.JPG IMG_8885.JPG IMG_8878.JPG

Nicki Lolk Sørensen, alexanderln, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    Radisson Blu Hotel, Milan
    Periode: april 2016
    Booked: 2for1
    Upgradet: til suite - 55m2
    Velkomstgave: ingen - men fik tidlig checkin og der var 20% concierge rabat i restaurant (det er ikke alle, der har det - kun hvis restaurant er drevet af hotellet, har jeg fundet ud af)

Hotellet ligger ca 6 km fra centrum i ikke det pæneste område - men finder man den rigtige sporvogn, tager det ca 25 min til downtown. Tager man den "forkerte", tager det 50 min..... alternativt en pæn gåtur, som jeg tog den ene af vejene.
    Staff er flinke og imødekommende. Rigtigt pænt indenfor. Ok mad i restaurant, men til den dyre side.
    Lyttede mig til, at parkering koster 20€ pr nat. Der er pool mv, som jeg dog ikke nåede.
    Strygejern skal man spørge efter og får så lov at låne det en time....!
    Der er aftæpning inden sengetid (ved ikke om det er sådan på alle værelser) og lidt chokolade at sove på.....
    Fandt også ud af, der bliver gjort lidt mere ud af morgenmaden i weekenden end på en hverdag.
    Rigtigt godt hotel faktisk - men lidt forkert beliggenhed.

Og da der var booket til en 2for1 pris, var prisen 119€ samlet for 2 nætter - og qua concierge - incl morgenmad, hvilket må siges at være helt klart godkendt pris - især når det foregår i en suite. Og det kombineret med en SAS NoN flybillet, er udgiften til sådan en weekendtur absolut til at overkomme.
    IMG_8998.JPG IMG_9001.JPG IMG_9004.JPG

Og nej, det er ikke anmelder-blokken, der ligger på bordet, men ganske almindelige arbejdsnotater ;-)
    IMG_9063.JPG

jefi99, Kristian, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,100
    Point:
    113
    Radisson Blu Alcron - Prag
    Status: Silver
    Room Booked: Suite
    Gave: En flaske prosecco + Chokolade & friske bær.
    Opgraderet: Ja, opgraderet til Castle View Suite og tidlig check-in (da værelses ikke var klart, gav de en øl i baren til at forkorte ventetiden)
    Kommentar: Fint hotel, som ligger meget centralt. Overdådig morgenmads buffet. Meget venligt personale i reception, bar og restauranten (som også har en Michelin stjerne). Kan varmt anbefales.

Kun et par detaljer:
    • Udsigten til slottet var der, hvis man stod på en stol ved vinduet (eller havde et røntgenblik, som kunne kikke gennem bygningen på den modsatte side af gaden). Jeg er sikker på, at andre værelser på etagen havde udsigt til slottet.
    • Minibaren havde juleudgaven af "coca cola" med portræt af julemanden (Lidt spøjst i april - det tyder jo på, at varerne ikke omsættes så hurtigt). Men julen varer jo også til påske - og gerne lidt længere i Tjekkiet ;)

jefi99, asf, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,100
    Point:
    113
    Hvis I rejser som gruppe og skal bruge flere værelser, så vær opmærksom på denne mulighed for at tjene point på andres ophold, når ikke alle i gruppen ønsker at optjene miles eller Gold Points (Club Carlson Terms and Conditions, punkt 3ai):

"... Gold Points may be earned on up to three rooms booked under the same reservation, but credit for multiple rooms must be requested at or before the time of check-in and the member must appear on the reservation for at least one of the booked rooms and be a registered guest for the duration of the Eligible Stay. ..."

Jeg har ikke set noget tilsvarende i andre hotelprogrammer

jefi99 og asf "Synes godt om" dette.
  11. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    HHonors (2 værrelser):
    CAN I EARN POINTS FOR MULTIPLE ROOMS IF I AM PAYING FOR THEM?
    You can earn HHonors Base Point credit for up to two rooms per stay. All eligible charges for both rooms must be paid together on one folio (i.e., one hotel bill), which must be requested at time of check-in.
    Base Point credit will be earned for all eligible folio charges incurred on both rooms. Bonuses issued on Base Point credit or total folio charges, including elite tier bonuses and quarterly promotions, will apply to the total Base Point credit earned or folio charges incurred for both rooms. HHonors Bonus Point credit, including points earned with partners and other promotional bonuses, will be awarded on one room only (except for the elite tier bonuses and quarterly promotions mentioned above). You will earn only one stay credit (including credit toward HHonors elite tier qualification) and only one mileage credit.

SPG (3 værrelser):
    SPG Participating Hotel on the same day, it will count as a single stay for purposes of calculating Stays. An SPG Member may only earn Starpoints, Eligible Nights and Eligible Stays for up to three guest rooms during any Stay if he/she stays in one of the reserved guest rooms and pays an Eligible Rate or, for stays on or after October 1, 2011, redeems an SPG Award or an SPG Promotion Reward for all of the guest room

jakobv84, asf, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,100
    Point:
    113
    @tbh: Mange tak for opdateringen. Så blev jeg meget klogere :)

13. HenrikAmby

HenrikAmby VIP medlem

Beskeder:
    93
    327
    Point:
    53
    *flyer "Synes godt om" dette.
  14. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    845
    2,000
    Point:
    93
    Ja det bliver interessant. Det er i hvert fald glimrende for aktiekursen i dag! Men det ville da være ærgerligt hvis man ikke længere kan få Club Carlson Gold ved at være aktionær.

Som jeg læser det sker en af to ting; de skal lægge et bud på resten af aktierne (men det er uklart hvorvidt man bliver tvunget til at sælge?), eller sælge ned så de max har 30%.

15. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Radisson Blu St. Helens - Dublin
    Status: Ingen
    Room Booked: Alm. værelse
    Gave: Intet
    Opgraderet: Nej, fik et værelse ved siden af elevatoren (fungerede dog ok).
    Kommentar: Pænt hotelområde. Værelset var fint nok, intet særligt. Airconditionen kunne jeg ikke få liv i men vinduet åbnede så det fungerede. Morgenmaden var intet at skrive hjem om og roomservice maden jeg fik tog dels 40min og var dels mildt sagt på den mindre side.

Ulrik "Synes godt om" dette.
  16. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    Radisson Blu Alcron Hotel, Prague
    Booket: 2 nætter standard - billigst muligt
    Periode: maj 2016
    Opgraderet: ja, til noget 2 værelses noget med 2 badeværelser - hvilket var 1 badeværelse mere end jeg behøvede
    Andet: 1 stor flaske vand på værelset og gratis skopudsning, hvis skoene blev afleveret i en boks til personalet
    Fik denne gang afprøvet morgenmaden en enkelt gang - nok noget af det bedste Radisson morgenmad, jeg endnu har prøvet.

IMG_9616.JPG

PENSIONISTEN, THammer, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,100
    Point:
    113
    Du har fået en junior suite. Og det er 2 enkeltværelser, der er lagt sammen. Så den ene indgang er blændet af - og så er der slået hul i væggen mellem værelserne. Derfor har du også de oprindelige 2 badeværelser.

18. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    iøvrigt bonusinfo om Radisson Blu Alcron, Prague: Den ene af restauranterne på hotellet har en Michelin-stjerne. Ikke noget, de gør et stort nummer ud af og fandt kun ud af det, fordi en kammerat fortalte det. Har ikke prøvet at spise der.
    Ved ikke om club carlson kortet giver rabat og om man optjener point der :)

19. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
  20. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    Jeg blev også overrasket over, hvor få de har i USA. De steder, jeg kommer i Europa, er der rimelige Carlson hoteller, som er til at betale - men med udsigten til at skulle bruge mere tid i San Francisco er jeg pt glad for Hilton statusmatchet til Diamant. Det virker dog ikke til at det er sådan top top hilton hoteller derovre, så overvejer om der er en anden, der skal have min loyalitet. I Europa kan jeg mere end rigeligt få ophold nok til at fastholde Club Carlson Concierge, så der er i princippet plads til en kæde mere......
    Og jvf hvad @Henry skrev forleden, så tynder Radisson jo også ud i hotellerne i DK - dog virker det til, at det er dem, der trænger til renoveringer, der afhændes...

PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side