Erfaringer med SPG (Le Meridien, Sheraton, St. Regis, Westin, W, etc.)

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jakobv84, 7/10/14.

  1. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Westin Mumbai Garden City, Indien
    Status: Platinum
    Upgrade: Billigste Deluxe-> Executive Suite (på 103m2 !)
    Velkomstgave: 500 point
    Bemærkninger: Moderne hotel i det nordlige Mumbai. Super faciliteter; moderne gym, kæmpe lounge og gigantiske suiter. Bedste SPG i Mumbai. 20 min fra lufthavnen, men 90 min fra syd-Mumbai. Stort shopping centre lige ved siden af.
     
  2. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    ITC Grand Central, Mumbai, Indien
    Status: Platinum
    Upgrade: Billigste Deluxe-> Executive
    Velkomstgave: 500 point
    Bemærkninger: Halvkedeligt. Nærige med upgrades. Sydligste SPG hotel i Mumbai, ca. 45 min. fra syd-Mumbai.
     
  3. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    ITC Maratha, Mumbai, Indien
    Status: Platinum
    Upgrade: Billigste Deluxe-> ITC One (Junior Suite)
    Velkomstgave: 500 point
    Bemærkninger: OK, ældre, men fornemt hotel. Kun 5 min. fra lufthavnen. En af Mumbais fineste restaurant, med klassisk (Nord) indisk mad.
     
  4. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Westin Sydney, Australien
    Status: Platinum
    Upgrade: Billigste Deluxe-> Executive Suite (harbor view)
    Velkomstgave: 500 point
    Bemærkninger: Bedste SPG i central Sydney i ombygget tidligere postbygning. Gym adgang til fuldt fitness center i samme bygning. Lounge ikke så god som i Sheraton.
     
  5. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Sheraton On the Park, Sydney, Australien
    Status: Platinum
    Upgrade: Billigste Deluxe-> Executive Club
    Velkomstgave: 500 point
    Bemærkninger: Standard Sheraton, dog med lækkert udvalg af morgenmad, og "hapsere" i loungen.
     
  6. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    LeMeridien, Bangkok, Thailand
    Status: Platinum
    Upgrade: Billigste Deluxe-> Executive
    Velkomstgave: 500 point
    Bemærkninger: Moderne hotel, med høj standard. Ikke min favorit SPG i Bangkok, men denne gang meget billigere (2900BHT). Ligger lige overfor Patpong (afhængigt af om man syntes det er en fordel eller en ulempe).
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Sådan @Rune. Godt at få noget mere SPG på listen! Er der nogle hoteller du har indløst SPG points på som du synes var gode (og god points value) som feriemål?
     
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    CC vantro :eek::eek::eek: nej nu må jeg be' om mine himmelblå.......

    Har faktisk lige booket Sheraton Dubai Creek i November (men selvfølgelig også Radisson Blue i Muscat ;);) ) ((anmeldelser af begge følger!))
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  9. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Sidste pointbrug var Cash+Point på Convento De Espinheiro i Evora, Portugal (90 min fra Lissabon). 3500 point + 55 USD pr. nat for et hotel hvor billigste værelse lå på EUR240 (booket inden det gik op en kategori). Klart anbefalelsesværdigt både som hotel og value-for-points (selv i den nye dyrere kategori).

    Næste booking på SPG point er 4 Cash+ Point nætter på St. Regis Saadiyat, Abu Dhabi i vinterferien. 6000 point + 110 USD pr. nat for et hotel hvor billigste værelse koster 280 EUR.

    Når man ikke har adgang til SPG's kreditkort, er det ret tungt at tjene point op, så jeg bruger ofte Cash+Points hvis muligt. Dog kan "Fifth night free" gøre det attraktivt at købe "rene" point ophold, hvis man skal være et sted i 5 nætter.

    Hvis value-for-points er meget dårlig kan jeg finde på at betale med rigtige penge (f.eks. fortsætter vinterferien på Grosvenor House i Dubai, hvor en nat koster 200 EUR eller 20.000 point, så der bruger jeg ikke point).
     
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har faktisk et Amerikansk SPG kreditkort, men pga. foreign transaction fee giver det kun mening at bruge det "over there" -- og selv da er optjeningen relativ langsommelig og jeg bruger derfor primært mit CSP kort. Har selv indløst 60.000points til 6 nætter på Sheraton Maui (før det gik op) til 12.000 pts per nat (4 nights for 4) og det var OK value, men ikke fantastisk -- men beach hoteller på Maui er jo bare dyre. Tak for tippet med Portugal!
     
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Sheraton Dubai Creek
    Status: Nada
    Upgrade: Std. Værelse >> SPG floor Creek view
    Velkomstgave: 2 x vand
    Bemærkninger: Fantastisk beliggenhed, hele hotellet er renoveret inden for de sidste 12 mdr. Et af de første 5* hoteller ved den gamle Creek ("oprindelige" Dubai) opført 4 år efter dannelsen af UAE. MEN sværger fortsat til CC for ikke at "sprede min sæd"
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Westin, Taipei
    Status
    : Corporate Preferred
    Værelse booket: Executive Deluxe
    Upgrade: nej, men (very) early check-in var ikke noget problem
    Velkomstgave: nej (men 4 gratis vand)
    Bemærkninger: Et af de bedste hoteller, jeg har boet på længe - servicewise. Det er ikke billigt, det er ikke splinternyt, men staff er 5-stjernet - hver og én! Central beliggenhed og nær metro.
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    W, Austin, Texas
    Status
    : Corporate Preferred
    Værelse booket: Standard King
    Upgrade: nej, men fik et OK værelse
    Velkomstgave
    : nej (1 gratis vand)
    Bemærkninger: Fancy hotel som er typisk W. Fed bar med godt gang i den, men lidt for sterilt og poppet til mig. Jeg er ikke den store W fan ædru og bliver det nok heller ikke... Men super hotel hvis man f.eks. er i byen med folk der godt kan lide drinks, under Formel1, eller lign. Til en typisk arbejdstur er det ikke mit førstevalg.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  14. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Sheraton Gateway Hotel Los Angeles(airport)

    Status
    : Det laveste
    Værelse booket: Billigste 2 seng værelse
    Upgrade: Han ville gerne opgradere mig men fordi jeg havde booket via hotels.com måtte han ikke. Men sagde han kan i det mindste rykke mig lidt op i etage. Så vi fik etage 12 i stedet 4
    Velkomstgave
    : nej
    Bemærkninger: Nok den sødeste check ind personale jeg nogen sinde har mødt. Virkelig venlig og service mindet person. Kom med rigtig mange gode ideer til hvad vi kunne lave i L.A og selvom jeg havde booket via hotels.com prøvede han alle muligheder for at opgradere mig. Snakkede med sin leder flere gange. Til sidst ga han os gratis internet, check ud kl 14. Rykkede os op til 12. etage og fri parkering. Han var simpelthen fantastisk.
     
    tbh, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Sheraton Amsterdam Airport
    Status: Ingen, men havde platinum benefits ved dette stay
    Bookede: billigste 2 twin beds
    Upgrade: Executive floor med lounge, dejlig udsigt over runway
    Lækkert hotel, god lounge (i hvert fald til aften) med ok vine. Skulle med KL791 videre til GRU, og loungen skulle åbne klokken 7, men kl 07:10 var der stadig ikke åbent, så måtte ”nøjes” med lækker morgenmad i restauranten.
     
    Senest redigeret: 6/4/15
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  16. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Sheraton Batumi, Georgien
    Status
    : Gold
    Værelse booket: Club (kategori - det var uden loungeadgang)
    Upgrade: Ja, til Executive corner room (ca 50 m2).
    Velkomstgave: Nej. Blev spurgt om jeg ville have point eller en "local gift". Spurgte hvad det var - svaret var "tea". Jeg var ikke interesseret i te, så jeg bad om pointene. Men de tikkede aldrig ind. Måske fordi jeg ikke havde booket via spg.com, men via hotels.com
    Dog var der lidt lækkerier i form af baklava, vingummiflæsk, chokolade mv. på værelset.
    Bemærkninger: Rigtigt fint hotel, indendørs og kæmpe udendørs pool (olympiske mål?).
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Sheraton Herndon Dulles Airport Hotel
    Status: Havde platinum benefits
    Booket: standard twin
    Upgrade: Det var club floor, ved ikke om det er andereldes.
    Velkomstgave: 500 point. Derudover var der vouchers til morgenmad og 2 appetizers (2 day stay) i restauranten. Nok fordi det var weekend og loungen var lukket.
    Hotellet var ok, ikke det besdste sheraton, men til 3.000 point/nat og 500 tilbage i velkomstgave samt 500 for ikke at få skiftet sengetøj og håndklæder er det helt ok. Baren var meget hyggelig og jeg fik chicken wings og lettuce wrap med beef til gratis aftensmad. Airport shuttle kørte hver halve time men kun til midnat, så måtte med taxi hertil. Ved ikke om jeg kunne have ringet efter den. Kostede $20 med taxi til nærmeste metro station hvis man ville ind til byen, alternativt kunne man tage shuttlen tilbage til lufthavnen og tage en bus, der dog kun kører timesdrift i weekenden.
     
    clager, jefi99, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Sheraton, Bratislava, Slovakiet
    Status: Corporate Preferred
    Værelse booket: Standard Double Bed
    Upgrade: nej, men havde da top floor (tvivlsom udsigt) og fik den King bed jeg havde requestet
    Velkomstgave: nej (gratis vand)
    Bemærkninger: Fint, nyt hotel. Ligger i forbindelse med et shoppingområde ned til floden der blev bygget for en halv snes år siden. Lækkert område, men ikke centralt i midtbyen. Kunne godt finde på at bo her igen.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Le Meridien Etoile, Paris, Frankrig
    Status: Corporate Preferred
    Værelse booket: Gruppe booking
    Upgrade: nej
    Velkomstgave: nej
    Bemærkninger: Hotellet er under ombygning og det er relativt kaotisk. Morgenmaden føltes som en banegård -- gjorde hele hotellet faktisk. Ville ikke anbefale at bo her før ombygningen/renoveringen er færdig!
     

Del denne side