Erfaringer med SPG (Le Meridien, Sheraton, St. Regis, Westin, W, etc.)

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jakobv84, 7/10/14.

1. Kolmorgen

Kolmorgen M&M Senator

Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Le Meridien Angkor, Cambodia
    Status
    : Platinum
    Værelse booket: Superior room (standard værelse)
    Upgrade: Ja, Deluxe family (ca. 76 m2)
    Velkomst gave: Lokal produceret halstørklæde eller 500 point (valgte halstørklædet - fik 2 stk)
    Bemærkning: Havde booket en spontan overraskelses tur til konen og jeg (bestilte torsdag aften og rejste næste tidligt næste morgen). Hotellet et kategori 2 hotel så betalte 3000 point per nat (bestilte 2 nætter). Ved ankomst ca. kl 9:00 fik vi et midlertidigt standard værelse vi kunne sove lidt i og kl. 14:00 blev vi opgraderet. Check ud kl. 16:00. Fik vouchers til baren, så havde fri bar med snacks i 2 timer hver dag.

THammer, PENSIONISTEN, Nicki Lolk Sørensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    The Westin Resort & Spa, Whistler, Canada
    Status:
    Ingen
    Værelse: Deluxe studio King uden balkon

Plus: God beliggenhed med cirkus 50 m. til Whistler Village Gondola. Ski afleveres ved bunden af pisten til en lille mand med en trækvogn, der fragter skiene tilbage til hotellet. Lækre værelser med lille køkken inkl. både micro-ovn, kogeplader og ovn. Vi brugte det dog ikke til andet end snacks, men man kunne lave rigtigt mad hvis man ville. Virkelig god seng, lækre toiletartikler og badekåber. Kæmpe morgenbuffet og god service i restauranten. God (men dyr) spa. Generelt god service.

Minus: Det er et stort hotel og check-in/check-out tog virkelig lang tid og virkede lettere kaotisk. Whistler er lig med ski, så man må undre sig meget over at værelserne er meget lidt gearet til skiferie. Ingen knager til at hænge skitøj på, intet fornuftigt sted at stille skistøvler, som man ikke kunne aflevere hos ski conciergen. Dyr (tvungen) ski concierge, 9 CAD pr. dag pr. par ski. Dyr valet parking, dyrt internet (hvad fa'en sker der for det ikke er inklusiv?!). Udendørs pool/jacuzzi var for lille ift. antallet af gæster.

Konklusion: Hvis man har point eller lignende, så er det sikkert fint at bruge dem her. Hvis man betaler almindeligt, så er det pga. de mange ekstra-udgifter bare ikke konkurrencedygtigt, da der er rigtig mange andre gode hoteller i Whistler. Jeg var der på tur med min mands firma, men vi har fravalgt det siden hen, hvor det har været egen betaling.

Ulrik, clager, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Kolmorgen

Kolmorgen M&M Senator

Beskeder:
    63
    154
    Point:
    33
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Le Méridien Suvarnabhumi, Bangkok Golf resort & spa

Status: Ingen
    Værelse: Grande Deluxe
    Booket gennem Hotels.com via SAS link så jeg fik 1200 EB point. Derfor ingen SPG points på denne overnatning. Prisen var den samme, som via alm. hotels.com.
    Pris: 825 DKK plus transfer

Vi havde behov for en enkelt overnatning mellem USM og afgang fra BKK og retur til CPH over DOH. Så egentlig lidt ligegyldigt hvor det var henne, bare det var tæt på lufthavnen. MEN, vi skulle også have aftensmad, og med ankomst fra USM kl. 18.20 og en 6-årig, skulle det være et hotel med en ordentlig restaurant, så vi ikke skulle ud. Jeg var blevet lidt sur på Novotel som ellers ligger inde i selve lufthavnen. Dét lukrerer de sandelig også på. Det er ikke helt billigt, 1200 DKK for det billigste værelse. Samtidigt kunne jeg se på en masse anmeldelser, at de var lidt nogle "snydepelse". De lader familier bestille værelser med det de selv beskriver som to dobbeltsenge, men reelt får man to enkeltsenge og et træk på skulderen, og så må folk bare klemme sig sammen. Det synes jeg er utrolig dårlig service, og det gider jeg ikke. Så hellere en lille køretur til Le Méridien, og sammenlagt blev prisen det samme.

Jeg havde bestilt transfer gennem hotellet, 1500 baht pr. vej i egen 9 pers. van. Det fungerede upåklageligt - der stod to mand høj med tydeligt skilt lige da vi kom ud fra ankomst. De tog sig af bagagen, behandlede kufferterne ordentligt, der var vand og AC i bilen og venlige mennesker.

Ankomst og check-in var super og gik vældig hurtigt. Så hurtigt, at vi også kunne nå en tur i poolen inden middag. Meget lækkert og intet problem vi kom i sidste øjeblik (lukketid). Flink dame fra spa'en rendte ud og fandt os nogle håndklæder.

Værelset var det mindste med 1 king, men da vi bare skulle ha' en enkelt overnatning var det fint at dele med den 6-årige. Vi kunne dog kun booke dette værelse gennem hotels.com og ikke hotellet selv, de ville kun give et større værelse. Men han var gratis at have med og ingen problemer. Så man kunne sikkert bare ha' kontaktet dem direkte herom, men det gad jeg ikke, og jeg ville også gerne ha' de 1200 EB point alligevel. Alt fungerede perfekt, dejlig udsigt fra 6. etage og stor, lækker altan med en daybed. Den nåede vi dog ikke at benytte. Godt badeværelse, der kunne enten være helt åbent eller man kunne trække nogle skydedøre for. Okay produkter (men ikke nogen jeg gad stjæle med hjem :rolleyes:). Lidt tarveligt man skulle ringe for at få bragt vatrondeller eller vatpinde op.

Vi spiste på deres italienske restaurant, og det var en helt igennem god oplevelse på internationalt niveau. Stenovnsbagt pizza, rigtig god kvalitet carpaccio og en lille finurlighed med brød i en pose. God og opmærksom service og ingen problemer med at bestille noget til barnet ved siden af menuen.

Vi kom lidt sent op (skulle flyve 0905 fra BKK), men de var lynhurtige til check-out og få bagagen ud til bilen, så mange plusser for at hjælpe med vi kom hurtigt afsted selvom det var vores egen skyld.

Konklusion: Et overraskende godt besøg på Le Méridien til trods for det bare var en transfer-overnatning. Det var billigt, og vi kunne sagtens ha' været der et par dage, hvis vi allligevel bare skulle hænge ved poolen og spise god mad. Der var også en kids club, men den fik vi i sagens natur ikke benyttet. Bemærk, transfer er cirkus 30 min. fra BKK.

PENSIONISTEN, clager, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    @SophieHendriksen Hvor langt tid gik der før du fik de 1.200 pts?
    og kan også anbefale et Best Western Premier Amaranth Hotel Suvarnabhumi Airport, som også har transfer til lufthavnen og koster små 400 kr/nat. Pudsigt nok behandler de også BW Diamonds utroligt godt med velkomstsgave/upgrade :)

PENSIONISTEN, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  6. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    @alexanderln Jeg har ikke fået mine point endnu, og jeg overvejede om de først faldt EFTER ens ophold? Som var tirsdag-onsdag denne uge.
    Jeg spurgte faktisk til Best Western herinde inden vi tog afsted, og det så meget fint ud til prisen. Årsagen til jeg ikke bookede var, at jeg var lidt nervøs for om jeg havde lyst til at spise på deres restaurant... har du prøvet den?

7. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,596
    6,838
    Point:
    113
    @SophieHendriksen
    I reglerne står der, at points vil blive tilskrevet 3 til 6 uger efter udcheck fra hotellet.

SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    Men er det 1200 point værd, når du kan få 10% hos hotels.com plus 7,2% hos Dubli (13,2% hvis du er VIP). I alt op til 191 kroner.

9. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,100
    Point:
    113
    De 10% får man vel kun, når man booker så mange overnatninger, at man får en gratis overnatning.

PENSIONISTEN og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Jeg tænkte netop også hvor de 10% ekstra fra hotels.com kom fra?

Men ud fra den betragtning at jeg normalt aldrig bruger hotels.com så gav det bedst mening at samle nogle EB point. Vi rejser heller ikke nok hverken ferie eller business til det rigtigt giver mening at samle SPG point, men det var cool nok ude på Koh Samui og her på Le Metidien, da fik man rabat på maden blot man var SPG medlem. "Gratis penge" :)

11. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    PS. Hvad er Dubli? Man må jo lære af alle jer gamle rotter i faget

12. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,549
    13,100
    Point:
    113
  13. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    166
    484
    Point:
    63
    Luxury_Globetrotter, T4L, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Henry og Rune "Synes godt om" dette.
  15. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    166
    484
    Point:
    63
    Forfærdeligt sted at have bil med, ja, men for turist til fods er det da tæt på perfekt placering m. havnen/bryggen til den ene side og Glyptoteket/Tivoli/Hovedbanen til den anden side.

Som er eklæret SPG fanboy er det ihvertfald fedt at vi ikke længere er en sort plet på landkortet (selvom Marriott sammensmeltningen i 2018 under alle omstændigheder vil ændre ved det).

Og ja, bliver spændende at se om Hilton kan skabe et comeback på mindre end de 9 år det har taget Starwood...

Senest redigeret: 10/3/17
    Henrik Olsen, tbh, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    @Rune Tror næsten dit brugernavn skal være "SPG Fanboy :)

Hilton: Jeg tror bestemt Hilton kommer hurtigt tilbage

Nobis: bliver meget spændende, da de kalder det et 5-stjernet hotel.

Luxury_Globetrotter, Rune og Henry "Synes godt om dette"
  17. Luxury_Globetrotter

Luxury_Globetrotter VIP medlem

Beskeder:
    119
    634
    Point:
    93
    Havde luret på den i de seneste par år, men nu så det ud til at det passede... Starwood Platin Challenge skulle have et skud!

En kombination af planlagte arbejdsrejser og privat sommerferie, gjorde at jeg var helt tæt på de 18 krævede overnatninger på 90 dage.
    Juli, August og September var månederne, og med en enkelt booket overnatning i Amsterdam på vej hjem fra Japan, opnåede jeg de 18 overnatninger. Ca en uges tid efter, opdaterede status til Platinum forresten af året og hele 2018! Bum!

Så er mit spørgsmål: Er der andre herinde der har erfaring med SPG Platinum status, og gode råd til at maximere udnyttelsen af status?

RasmusH, Henry, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    166
    484
    Point:
    63
    Det er nok mig der er den lokale SPG Fanboy. Har været SPG Platinum i 9 år og vil næste år ramme Platinum Lifetime (10 år + 500 nætter), hvis SPG som forventet først merges med Marriott Rewards i 2019..

Generelt er SPG kendetegnet ved at have nogle af de lækreste hoteller i verden (af de store loyalitetsprogrammer) og at man bliver behandlet rigtig godt som Platinum (suite upgrades, morgenmad, drinks/snacks, late checkout). Til gengæld er pointoptjeningen (ifht. frinætter) relativ dårlig og dækningsgraden i Skandinavien meget ringe (bortset fra Stockholm).

Personligt supplerer jeg SPG med Club Carlson, der er virker lige modsat med masser af hoteller i Skandinavien, masser af pointoptjening, men dårlig Gold/Concierge fordele og meget få hoteller der er bucket-list værdige.

Nu skriver du ikke hvor du rejser, så det er svært at pege på gode steder at udnytte SPG Platinum, men generelt er hotelstandarden (og Platinum fordele) høj i Asien og Mellemøsten, lav i USA og meget blandet i Europa. Blandt mine personlige favoritter er Sheraton Sukhumvit (Bangkok), Convento Esphinhiero (Portugal), Schloss Fuschl (Salzburg) og Grosvenor House (Dubai). St.Regis, Maldiverne, St.Regis, Lhasa og Al Maha, Dubai står højt på bucket-listen.

Senest redigeret: 11/10/17
    Luxury_Globetrotter, PENSIONISTEN, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,652
    Point:
    113
    Jeg har prøvet at søge lidt rundt omkring men har ikke kunnet finde et klart svar.

Optjener man point i SPGs program, hvis man bor på W Residence?

20. MarieJoegensen

MarieJoegensen Nyt medlem

Beskeder:
    13
    25
    Point:
    3
    Jeg har kun gode erfaringer.

Del denne side