Erfaringer med SPG (Le Meridien, Sheraton, St. Regis, Westin, W, etc.)

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af jakobv84, 7/10/14.

  1. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    W Residence er normalt den del af et W Hotel/Resort som er afsat til Time-Share eller langtidsleje. Du kan opleve til tider at tjekke ind "normalt" på dit Hotel/Resort og få tildelt et værelse i Residence delen. Du vil i så fald få SPG point som normalt.

    Hvis du mener om du får point for Time-Share eller langtidsleje, mener jeg at det ikke er kotume, men noget som skal forhandles (jeg har dog ingen førstehånds erfaring).

    I det hele talt er det for SPG (som for andre hotelprogrammer) bookingen der afgør om du får point, og ikke det værelse du tildeles ved check-in.
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  2. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Der er tale om langtidsleje i residence delen.
    Leasen på min nuværende lejlighed udløber og har lavet aftale med W Residendce i stedet. Lejer for 2 mdr af gangen (lejen er den samme om det er 1 mdr eller 12 mdr da vi har fået lavet en speciel firma aftale).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    23448450-3BBE-4B4C-9FBA-6624011FA70F.jpeg
    Modtog en fin pakke fra SPG idag. Udover et “Lifetime” metal SPG kort, er der et verdenskort med markering af de byer hvor jeg har overnattet på SPG hoteller.

    Bliver spændende at se hvordan Marriott viderefører Lifetime status når det nye kombinerede program lanceres.
     
    Senest redigeret: 5/4/18
    THammer, jtraveler, Luxury_Globetrotter og 8 andre "Synes godt om" dette.
  4. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Så er svaret nok at det er din firmaaftale der bestemmer om dit “ophold” kvalificerer til point og optjener status.

    Bemærk dog at SPG ophold max. må være 90 dage for at give point, så hvis din firmaaftale giver point, er det er god ide at tage en enkelt nat et andet sted mellem dine 2 mors lejeperioder (der skal være min. 1 nat mellem to ophold for at SPG ikke betragter dem som eet samlet ophold).

    Hvilket W er der iøvrigt tale om ?
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Marriott har også lifetime status:
    • Sølv efter 250 overnatninger og 1,2 mio optjente point (d.v.s. køb for 120.000 USD)
    • Guld efter 500 overnatninger og 1,6 mio optjente poing
    • Platin efter 750 overnatninger og 2 mio optjente point
    Jeg ved dog ikke, hvordan de konverterer SPG status til Marriot Rewards.

    Bemærk: Det er kun muligt at opnå lifetime status, hvis du har relativt dyre overnatninger. Eksempelvis skal man på sølv niveau have betalt 400 USD i gennemsnit per overnatning, for at komme op på de 1,2 mio point (jeg har forudsat, at du har sølvstatus og dermed på en bonus på 20%), eller have platin status (hvor bonus på point er 50%).

    Med mit rejsemønster vil det i hvert fald tage yderligere 12 - 15 år at nå op på de 250 overnatninger. Og enten skal jeg finde væsentligt dyrere værelser - eller også vil det nok tage op mod 25 - 30 år, før jeg har skrabt 1,2 mio point sammen.
     
    Claus Heine "Synes godt om" dette.
  6. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg er ny i SPG programmet og har et et spm til min status.

    I forbindelse med årskiftet er min konto blevet nul-stillet.

    Jeg opnåede Gold status sidste år og regnede egentlig med at jeg ville være røget ned på Silver.
    Når jeg logger ind på min SPG konto kan jeg se at jeg mangler 7 Nights for at opnå Platinum.

    Hvor ser jeg hvor lang tid jeg har til at skaffe de 7 Nights?
    Er det korrekt forstået et det er Nights og ikke Stays?
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  7. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Aloft, Corpus Christi, Texas, USA.
    Status: Gold
    Upgrade: Nope
    Velkomstgave: Nope
    Bemærkninger: Tydeligt at det er den billige udgave af W. Mange af den samme design træk, alternative indretning, musikken (som jeg personligt godt kan lide) og i det hele taget atmosfæren.

    09984192-E219-4E15-AC22-44DF4CCF9BAD.jpeg 0F8F1D02-11AF-47EA-AF72-B00E52682B82.jpeg A139D045-70F0-46F5-BA1F-942356DD95CB.jpeg 589BEE4F-1178-45BD-B04B-5E0DFF854B53.jpeg DD4FFF26-E42C-4318-8A27-A2058A012E49.jpeg AD78B8A0-96FE-42C2-8982-1409B750D15F.jpeg
     
    SophieHendriksen, Kristian, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    W Panama
    Status
    : Nope
    Værelse booket: Wonderful Room, King Bed, City View (gennem hotels.com
    Upgrade: Nope

    Havde glemt at booke 1 nat til den dag jeg ankom i Panama. Bookede 1 nat her da jeg var nysgerrig og ville prøve et W hotel.

    Ved checkin blev jeg tilbudt at melde mig ind i Marriott Bonvoy og så kunne jeg få gratis internet. Ja hvorfor ikke melde sig ind hvis det betyder man kan spare nogle penge.

    Ved ankomst var værelset rigtig koldt ved 18 grader. Prøvede at skrue AC'en op til 23 men da jeg tjekkede en halv time senere stod der at der nu var 16 grader. Har åbenbart kun en kølefunktion, så måtte slukke og vente på at værelset varmede op. Andre gange i løbet af opholdet reagerede AC panelet ikke når man trykke og jeg måtte prøve igen at ændre indstillinger 10 minutter senere, hvor det så virkede. Anden mindre ting var at der kun var shampoo i badeværelset, men body wash blev leveret hurtigt ved anmodning. Bruseren blev heller aldrig rigtig varm.

    Fitness rummet havde et godt udvalg af udstyr og omklædningsrummet havde både steam room og sauna.

    Morgenmaden havde et rigtig godt udvalg, inklusiv nogle lokale retter.

    Generelt et godt hotel, selvom der var mindre irritationer, som fx at dette brand ikke har skriveborde på værelserne.

    Ville nok hellere anbefale Hilton hotellet, hvis man skal til Panama og vil have et godt hotel fra en af de store kæder.
     
    Senest redigeret: 18/5/19
    Ulrik, THammer og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side