Strækning: Hong Kong - Stockholm SK964 Dato: 11/11-16 Econ til Plus Bud: 15,825 point Status: EBS Resultat: Godkendt - 46 timer før afgang
Strækning: CPH-NRT SK983 Dato: 16/11 Eco til Plus & Bizz Bud: 125€ & 400€ Status: EBG Resultat: Denied - 36 timer før afgang /Den sure gamle mand
Som vi talte om tidligere i tråden er det ikke længere muligt at vælge et budbeløb på en upgrade til og fra Tokyo på grund af den japanske lovgivning. Man kan kun "byde" et fast beløb som er fastsat af SAS. Det kan godt tænkes at SAS slet ikke havde lov til at tage dit bud i betragtning. Tilgængeligheden på Expertflyer viser C4 D4 Z0 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9H0 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O9 G9 N9. Så der skulle egentlig have været plads nok. Hvis du også har budt på vejen hjem, var det måske en ide at ringe til SAS og høre dem ad om dit bud overhovedet vil komme i betragtning.
God idé, det vil jeg lige gøre, men egentligt underligt at flyvningerne kommer frem som "eligible for upgrade offer" hvis det ikke er tilfældet...... NÅHHH NEJ - SKIT /Schwert
Strækning: MIA-CPH SK954 Dato: 13/11-16 Plus til Business Bud: 30,000 point Status: EBS Resultat: Afvist- Ca 24 timer før
Strækning: NRT-CPH Dato: 20/11 Kabineklasse fra og til: Eco -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 125EUR EB Status: EBG Gik opgradering igennem: NEJ! Noter: Modtog email ca. 36 timer før afgang, ser VOLDSOMT belagt ud, men 30E er dog stadig "ledigt" Så må nok tage tidligt ud og se på mine "options" i morgen...... /Den sure gamle mand
Grrrrrrr - frem og tilbage er lige langt - nogen havde misforstået min "forespørgsel" på upgrade..... så sidder stadig i mit 30F SOM DE OGSÅ HAVDE GIVET VÆK, men DER satte de MEGET SURE GAMLE MAND
Kender du den? Der er 2 dage tilbage inden du skal flyve igen og du har budt på en upgrade. Du ved hvis der ikke snart kommer en mail fra SAS, så er den nok ikke gået igennem. Du tjekker tiden, 48 timer igen. Det er nok lidt for tidligt, ingen mail endnu. Du tjekker tiden igen, 47 1/2 time, stadigvæk ikke noget, men der er stadigvæk håb. Bare de vil give besked nu! Og så popper der en mail op på din smartphone. Yes, den gik igennem! Strækning: CPH-EWR Dato: 22. November Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud i penge/point/Valuta: 19.995 point x 2 Min/Max budmulighed: det var nok minimumbud EBB Status: EBD Gik opgradering igennem: Ja Noter: >9 pladser i alle klasser 48 timer inden afgang
Strækning: MIA-CPH Dato: 14. November Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud i penge/point/Valuta: 30.000 point x 2 Min/Max budmulighed: min 20.000 og max 80.000 Tror jeg. er ikke sikker EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Nej. ca 28 timer før fik jeg afslag. Noter: Nu er det 4. gang jeg oplever det her. Jeg byder både ud og hjem på samme tid. Og det er kun ud der går hjem og afvisning på hjem altid. Er der andre som har prøvet det? Er det bedre at byde enkelt ture af gange?
Jeg kender fuldstændig den følelse (god forklaring af "processen") - jeg sætter endda en reminder i min Outlook Tillykke med at det gik fint igennem og god tur
Der er flere der er villige til at betale for business på natteflyvninger, det har nok en sammenhæng, desværre...
En kommunikations brist i check in, de troede jeg ville betale med point for upgrade, men det ville jeg ikke når jeg nu havde række 30, så er værdien af plus jo minimal....
Strækning: EWR-CPH Dato: 08/12 Eco til Plus & Bizz Bud: 25.000 point Status: EBS Resultat: Afventer...
Tja, så kom der reservefly på (formentlig nok på grund af dette her http://www.check-in.dk/endnu-et-sas-langdistancefly-skadet-i-newark/), som var udstyret med den gamle kabine og ingen wifi. Skiftet må være sket i sidste øjeblik. Jeg kunne ikke en gang se det ved online check-in, først da jeg sad i loungen og tilfældigvis tjekkede app'en for at se hvor mange ledige pladser der var i business. Jeg klagede efter rejsen til SAS customer care, som reagerede imponerende hurtigt og tilbød enten en voucher på 150 eur eller 4000 bonus point per person (siger det noget om SAS' vurdering af hvor meget bonus point er værd???) i kompensation. Jeg argumenterede at jeg ikke ville have budt på en opgradering, hvis jeg havde været gjort bekendt med equipment skiftet, specielt set i lyset af at flyet var halvt tomt og foreslog at få refunderet 50% af mine point. Det gik customer care med på og pointene var fluks tilbage på min konto. Det var i mine øjne en meget tilfredsstillende og imponerende hurtig behandling af min sag. Det har I gjort godt SAS, tak!
Hej T4L Dejlig oplevelse. Jeg skal selv med det "gamle" fly på tirsdag. Udfyldte du bare klageformularen på deres hjemmeside eller hvordan?