Erfaringer: SAS Upgrade/Plusgrade

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 1/5/16.

  1. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Strækning: Hong Kong - Stockholm SK964
    Dato: 11/11-16
    Econ til Plus
    Bud: 15,825 point
    Status: EBS
    Resultat: Godkendt - 46 timer før afgang
     
    asf, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Strækning: CPH-NRT SK983
    Dato: 16/11
    Eco til Plus & Bizz
    Bud: 125€ & 400€
    Status: EBG
    Resultat: Denied - 36 timer før afgang :(:(:(

    /Den sure gamle mand
     
    Henry, PENSIONISTEN, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Øv. Men så er der heldigvis række 30 :)
     
    Henry, tbh, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    JEPS!! Vi ses i morgen ;)
     
    Henry og PeterA "Synes godt om" dette.
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    Som vi talte om tidligere i tråden er det ikke længere muligt at vælge et budbeløb på en upgrade til og fra Tokyo på grund af den japanske lovgivning. Man kan kun "byde" et fast beløb som er fastsat af SAS. Det kan godt tænkes at SAS slet ikke havde lov til at tage dit bud i betragtning. Tilgængeligheden på Expertflyer viser C4 D4 Z0 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9H0 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O9 G9 N9. Så der skulle egentlig have været plads nok. Hvis du også har budt på vejen hjem, var det måske en ide at ringe til SAS og høre dem ad om dit bud overhovedet vil komme i betragtning.
     
    Henry og Schwert "Synes godt om" dette.
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    God idé, det vil jeg lige gøre, men egentligt underligt at flyvningerne kommer frem som "eligible for upgrade offer" hvis det ikke er tilfældet...... NÅHHH NEJ - SKIT :confused::confused:

    /Schwert
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Strækning: MIA-CPH SK954
    Dato: 13/11-16
    Plus til Business
    Bud: 30,000 point
    Status: EBS
    Resultat: Afvist- Ca 24 timer før

    [​IMG]
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Strækning: NRT-CPH
    Dato: 20/11
    Kabineklasse fra og til: Eco -> Plus
    Bud i penge/point/Valuta: 125EUR
    EB Status: EBG
    Gik opgradering igennem: NEJ!
    Noter: Modtog email ca. 36 timer før afgang, ser VOLDSOMT belagt ud, men 30E er dog stadig "ledigt"
    IMG_9165.PNG

    Så må nok tage tidligt ud og se på mine "options" i morgen......

    /Den sure gamle mand
     
    PENSIONISTEN, clager, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    HOV:
    Så er den sure gamle mand knapt så sur :)

    Det er da sjovere st få det gratis :D:D:D

    IMG_9169.jpg
     
    Senest redigeret: 20/11/16
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Grrrrrrr - frem og tilbage er lige langt - nogen havde misforstået min "forespørgsel" på upgrade..... så sidder stadig i mit 30F SOM DE OGSÅ HAVDE GIVET VÆK, men DER satte de MEGET SURE GAMLE MAND
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Fortæl ?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    Kender du den? Der er 2 dage tilbage inden du skal flyve igen og du har budt på en upgrade. Du ved hvis der ikke snart kommer en mail fra SAS, så er den nok ikke gået igennem. Du tjekker tiden, 48 timer igen. Det er nok lidt for tidligt, ingen mail endnu. Du tjekker tiden igen, 47 1/2 time, stadigvæk ikke noget, men der er stadigvæk håb. Bare de vil give besked nu! Og så popper der en mail op på din smartphone. Yes, den gik igennem!

    Strækning: CPH-EWR
    Dato: 22. November
    Kabineklasse fra og til: Plus til Business
    Bud i penge/point/Valuta: 19.995 point x 2
    Min/Max budmulighed: det var nok minimumbud
    EBB Status: EBD
    Gik opgradering igennem: Ja
    Noter: >9 pladser i alle klasser 48 timer inden afgang
     
    Henry, asf, PENSIONISTEN og 9 andre "Synes godt om" dette.
  13. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Strækning: MIA-CPH
    Dato: 14. November
    Kabineklasse fra og til: Plus til Business
    Bud i penge/point/Valuta: 30.000 point x 2
    Min/Max budmulighed: min 20.000 og max 80.000 Tror jeg. er ikke sikker
    EBB Status: EBS
    Gik opgradering igennem: Nej. ca 28 timer før fik jeg afslag.
    Noter: Nu er det 4. gang jeg oplever det her. Jeg byder både ud og hjem på samme tid. Og det er kun ud der går hjem og afvisning på hjem altid. Er der andre som har prøvet det? Er det bedre at byde enkelt ture af gange?
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg kender fuldstændig den følelse (god forklaring af "processen") - jeg sætter endda en reminder i min Outlook :)

    Tillykke med at det gik fint igennem og god tur :)
     
    Henry, PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om dette"
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Der er flere der er villige til at betale for business på natteflyvninger, det har nok en sammenhæng, desværre...
     
    Ali Taran, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  16. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    En kommunikations brist i check in, de troede jeg ville betale med point for upgrade, men det ville jeg ikke når jeg nu havde række 30, så er værdien af plus jo minimal....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Thomas Bække Olesen

    Thomas Bække Olesen Medlem

    Beskeder:
    12
    "Synes godt om" modtaget:
    41
    Point:
    13
    Strækning: EWR-CPH
    Dato: 08/12
    Eco til Plus & Bizz
    Bud: 25.000 point
    Status: EBS
    Resultat: Afventer...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    Tja, så kom der reservefly på (formentlig nok på grund af dette her http://www.check-in.dk/endnu-et-sas-langdistancefly-skadet-i-newark/), som var udstyret med den gamle kabine og ingen wifi. Skiftet må være sket i sidste øjeblik. Jeg kunne ikke en gang se det ved online check-in, først da jeg sad i loungen og tilfældigvis tjekkede app'en for at se hvor mange ledige pladser der var i business.

    Jeg klagede efter rejsen til SAS customer care, som reagerede imponerende hurtigt og tilbød enten en voucher på 150 eur eller 4000 bonus point per person (siger det noget om SAS' vurdering af hvor meget bonus point er værd???) i kompensation. Jeg argumenterede at jeg ikke ville have budt på en opgradering, hvis jeg havde været gjort bekendt med equipment skiftet, specielt set i lyset af at flyet var halvt tomt og foreslog at få refunderet 50% af mine point. Det gik customer care med på og pointene var fluks tilbage på min konto. Det var i mine øjne en meget tilfredsstillende og imponerende hurtig behandling af min sag. Det har I gjort godt SAS, tak!
     
    Senest redigeret: 23/11/16
    Thomas Bække Olesen, Ali Taran, miri90 og 6 andre "Synes godt om" dette.
  19. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Hej T4L

    Dejlig oplevelse. Jeg skal selv med det "gamle" fly på tirsdag. Udfyldte du bare klageformularen på deres hjemmeside eller hvordan?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side