God pointe, tak! Det bliver virkelig spændende at se hvad der sker. Da jeg tjekkede Expertflyer i går var der kun 1 softblock, men nu er der altså 4. Kan det være at de 3 ekstra er "tilsidesat" til auktionsopgraderinger?
@T4L - maaske PLUS eller GO har väret overbooked med eventuelle protections paa Biz. Tallene ändrer sig jo hele tiden, man kan aldrig föler sig sikker för man sidder med mail`en i haanden ....
Strækning: ARN-ORD SK945 Dato: 15/10 Go til Business Bud: 36200 point Status: EBG Resultat: Godkendt - 47 timer før afgang
Har haft meget glæde af at læse dette forum, så nu må jeg lige dele vores næste rejse. Strækning: CPH-NYC SK 901 Dato: 15/10 Plus til business Bud: 20800 Status: EBS Resultat: Godkendt -47 timer før afgang
Det lykkedes desværre ikke. Flyet er totalt udsolgt. Men så kan jeg teste Plus klassen til SFO i stedet for. Min søn spurgte lige om man får noget at spise.
Strækning: ORD-ARN SK946 Dato: 20/10 Go til Business Bud: 43300 point Status: EBG Resultat: Afslag - 36 timer før afgang Det ser ud til at maskinen er helt fuld, eller stort set, så jeg havde ikke mange forhåbninger om en opgradering. Jeg valgte ikke at ligge et bud på opgradering til Plus, da jeg har fået booket plads på 30H (første række i Go) og tænkte at der ikke var så meget værdi i Plus.
@obs - Jeg requester heller aldrig en forhånds upg på Plus, eftersom man risikerer et midtersæde ... så foretrækker jeg et godt gangsæde på GO. Med PLUS upg-request venter jeg altid til afrejsedagen i loungen eller i gaten for at være sikker på et godt sæde.
selvom en opgrade til Plus kan fås ned til 10.000 pts + du får ekstra points.. som gør du reelt betaler omkring 7.000 pts for upgraden! Det er utrolig god value
@alexanderln - jamen, det er rigtigt, at det nogle gode points at tjene på en forhåndsopgrading ... men men det er ikke så rart at sidde på et midtersæde i 9 til 11 timer, hvis det er hvad der er tilbage. Det er man desværre ikke selv herre over med forhåndsupg. - For mig skal det være en nydelse at flyve de lange strækninger.
Strækning: SFO-CPH SK936 Dato: 20/10/16 Kabineklasse fra og til: Plus til Business Bud i penge/point/Valuta: 20.000 x 2 Min/Max budmulighed: 20.000/ved ikke EBB Status: EBD Gik opgradering igennem: Nej Noter: 49 timer inden afgang var der 4 ledige business sæder, 36 timer inden afgang efter meddelelsen om afslag var der stadigvæk 3 ledige sæder. 6 timer inden afgang steg antallet af ledige sæder til 5. Vi kom tidligt til lufthavnen og jeg spurgte om mulighed for en opgradering. Den kunne jeg få for 25.000 x 2 juhuuuu! Jeg fik samtidig at vide at de ikke havde mulighed for at give en courtesy upgrade, det var kun muligt den anden vej ud fra CPH (hmmmm passer det?). Check-in medarbejderen var meget interesseret i plusgrade systemet og spurgte om det fungerede fint (hun kendte åbenbart ikke så meget til det, vidste f.eks. ikke at man får point for den nye bookingklasse med plusgrade men ikke ved opgradering i gaten). Så fortalte hun, at hun havde checket ind en passager i går som var meget ked af det, fordi hun havde modtaget en bekræftelse på forhåndsopgradering, som så senere blev annuleret igen. Tænk at det kan ske!
Jeg har pt. en booking CPH-LHR i Go, hvor SAS Upgrade funktionen kun tilbyder opgradering for penge. Jeg kan ihvertfald ikke se muligheden for at bruge point. Er det normalt? Hvad skyldes det? PS: Billetten er booket på sas.dk, mit EB nr. fremgår af bookingen, min hustrus ikke og for min søn har jeg indsat hans THY M&S nummer.
Oplevet samme. Min booking osl-cph-pek kan jeg byde både point og cash. Mens mit rejsefølge som rejser cph-pek kun kan byde med cash. Mærkeligt..... Edit! Fandt ud af at hans EB nummer ikke var blevet registreret på bookingen, så derfor ikke mulig at byde med point
Strækning: CPH-PEK Dato: 31/10 Kabineklasse fra og til: Plus -> Business Bud i penge/point/Valuta: EUR 500 Min/Max budmulighed: min 385 eur max 670 eur EB Status: EBD Gik opgradering igennem: Ja - 46 timer før afgang. Øgede budet fra 390 eur til 500 i sidste øjeblik da jeg blev enig med mig selv om at jeg virkelig kunne trænge nattesøvnen efter fuld arbejdsdag i oslo fra mandag morgen. I øvrig, rejsefølge med bud på 640 eur og EBG har ikke fået svar endnu.
Så blev der afslag for ham 36 timer før afgang. Men dette var egentlig lidt interessant i og med han som EBG fik afslag med et, i mine øjne, meget højt bud, samtidig som min gik i gennem på et noget lavere bud med EBD. Er det ren bingo???
Fik du måske afslag sidste gang du prøvede at byde? Jeg fik at vide af kundeservice at man i så fald som EBD bliver prioriteret næste gang. Tjekkede du tilfældigvis hvor mange ledige sider der var 48 timer inden?
Første gang jeg byder, samme for ham. Iflg expertflyer var der 6 ledige biz sæder på afgangen i går aftes.
Anden mulighe Anden mulighed: Købte han måske en meget billigere billet end dig? Jeg har læst et andet sted at det også kan betyde en forskel.