@CFriis Skidt som i skidt med skidt på! Hvis vi taler up til C. Fra GO til PLUS er der håb. C0 D0 Z0 R0 J0 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M9H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O2 G9 N0
Hej, og tak for hurtigt svar! Ja, ud fra seat plan ligner det at de har byttet 340 ud med 330 - dermed færre BC og flere Plus, hvilket måske forklarer at jeg ikke fik mit BC bud. Men Plus er også bedre, så der ligner det at der er en mulighed Kan nogle huske de nye priser for køb af upgrade med point i lufthavnen - er det 25.000 point? (op fra 15.000 tidligere)? Vh C
Hvad er jeres erfaringer med Plusgrade fra Plus til Business? Hvad har i andre budt for success? er EBD, tæller det mon som accelerator? Måske @Kenneth K ved det?
Jeg har tidligere læst om EBP +40%, EBD +30% og EBG +20%. Selv er jeg EBD og jeg byder altid miminumbeløb af point til både USA og Asien. Jeg har indtil videre altid fået mine bud igennem, når der var mindst 5 ledige pladser i business. Nar der var færre ledige pladser blev mit bud ikke accepteret. Mine bud er altid for 2 pax.
Min succesrate på CPH-SFO t/r er meget begrænset, ruten er populær og jeg er jyde og byder nok for lidt. Umiddelbart vil jeg nok skyde på at jeg får bud igennem på ca. 20% af de bud jeg sender afsted - max. Har en tur med bussen CPH/SFO på næste søndag og er afsted på en plus billet, ser ikke nogen grund til at byde ind da jeg allerede har nået de points jeg skal have for at bibeholde D status. Kan være jeg gør det på hjemturen, det vil i så fald kun være på grund af komforten jeg gør det.
Hvad sker der dog med Plusgrade priserne?!!! Jeg har CPH-SFO i Plus i november måned på programmet. Minimumpris for opgradering til business lå oprindelig på hhv. 3.000 og 3.500 SEK. Nu er den steget til 7.000 og 7.500 SEK!! Minimumbud med point er dog stadigvæk 23.000 point hver vej. Hvad kan det mon betyde? Er der måske kommet ind rigtig mange bud med penge, men ikke med point? Der er stadigvæk mindst 9 ledige pladser i business i hver retning.
De sætter vel prisen efter hvad de kan tage, ikke hvad der er "rimeligt". Revenue management 101—antager det er samme grund som til f.eks. at de tager 2400kr for oneway CPH-TXL i de sidste 3-4 dage op til afgang, selv om flyveren er halvtom Det giver lidt mening i min verden, hvis det er forretningsrejsende i Go eller Plus, der gerne betaler ekstra "privat" for den ekstra komfort. De kan jo ikke blot købe en business-billet pga rejsepolitik, og har vel ikke uendeligt antal point heller. Det er heller ikke kun SK der prissætter deres Plusgrade højere end Business Saver. Købte en Y+ billet med LH til NYC for nylig og tjekkede Plusgrade-prisen for sjov. Plusgrade var dyrere end Business Saver, og det var endda uden at opgradere tilslutningsflyene i Europa...
jeg så, der er en anden side, der vedligeholder lidt statistik vedrørende bud og hvad der går igennem historisk her: http://upgrade.hyperrymden.se/
Strækning: CPH-EWR Klasse: Go til Plus Bud: 17.000 point EB Status: EBD Status: Gik igennem 47 timer før afgang
Strækning: CPH-SFO Dato: 01 okt. Klasse: Plus til Business Bud: 24.500 point EB Status: EBD Status: Gik igennem 47 timer før afgang
Strækning: EWR - CPH Dato: 29. Sep Klasse: Plus til Business Bud: 23.000 point (minimum) EB Status: EBD Status: Gik igennem 48 timer før afgang
Tak, så håber jeg hjemturen også går igennem, den er endnu bedre at få en upgrade på. Edit: Load på turen var 100% I gaten tilbød de folk ombookninger via alternative ruter.
Tjekkede lige prisen på en tur om en god måned HKG-ARN's mindste bud er 2315dkr fra PLUS til Biz. Det er sgu en god pris, HVIS den går igennem. Havde et bud liggende på 3130, men satte budet ned. Masser af pladser ledige i begge kabiner.