Strækning: LHR-CPH Dato: 1/9 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i SEK: 600, Laveste muligt EBB Status: EBG Gik opgradering igennem: Ja, 48 timer før. Notes, flyveren var stort set tom, tror de kunne have fløjet med CRJ900 og stadig haft pladser
Strækning: TXL-CPH Dato: 29.8 Klasse: Go light til plus Bud: 510 sek Status: EBG Resultat: Fik OK 47 timer før afgang Servering : polarrulle
Strækning: CPH-GDN Dato: 4.9 Klasse: Go light til plus Bud: 5.000 point hvilket var min eller 500 sek - billetten var en NoN til 400dkr t/r ! Status: EBG Resultat: Fik OK 47,5 timer før afgang Servering : Polarrulle som jeg sagde pænt nej tak til. Fik en pose saltmandler og en Ringi Rabarbar, sidstnævnte var strålende - syrlig som den skulle være.
Ha ha, de fortæller stolt om deres polarrulle, og lidt varme og kolde drinks i Plus. Da jeg fløj ruten i sidste måned, var jeg helt tilfreds med den frie kaffe/te/vand som blev tilbudt i go. Herregud det var en tur på 40 minutter og FA var perfekte og smilende Så hvis det ikke var for de ekstra point, ville jeg ikke upgrade. Men måske denne kommentar skulle være i "DET gjorde I Godt"
De 2 sidste ovenstående plusgrade ture var udelukkende for at komme i hus med EB guldet endnu et år hvilket lykkedes med de 2500 basispoint som kom ind. Ellers er Plus på korte ruter ikke for serveringens skyld - men flexabiliteten for at ændre/annulere og de flere point SAS gør det altid godt. Flinke mennesker både ved gates og ombord.
Hej dream team Strækning: CPH-EWR (SK901) Dato: 15.9 Klasse: Go til BC Bud: 41.000 point (tæt på minimum) Status: EBD Resultat: TBD (bliver afgjort i aften/nat) Kan nogle tjekke seating status på expert flyer for både Plus og BC? Havde faktisk oprindeligt lagt bud på Plus, men jeg synes BC så mere fri ud (4 sæder ledige på Plus vs 10 på BC), men ville være rart med en expert status fra jer Hvad tænker I om et minimum bud når jeg er EBD og der er ok ledighed i BC kabinen? På forhånd mange tak! Vh Christian
Som du nævner, er der god ledighed på business: C9 D9 Z8 R0 J0 Y9 S8 B0 P0 A0 E8 M8H7 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G3 N0
Hej Rasmus Tusind tak for hurtigt svar. Jeg er lidt ny i gamet her, kan du forklare koderne? Hvilke er biz, hvilke er Plus? Tak. VH Christian
Den viser at de er villige til at sælge 9+ pladser i både Plus og Business. Som sandsynligvis er det samme som at der er 9+ ledige, men ikke altid (overbooking osv)
Desværre kan man ikke helt udregne det sådan. - På expertflyer´s seatmap er der kun 4 ledige seats på PLUS map. Hvis man går ud fra, at alle bookede PLUS passagerer har afsat et seat, ja så der reelt 4 ledige pladser til salg på denne klasse .... men som du ser på @RasmusH´s oversigt står der 9 ... og det er simpelthen fordi man hellere overbooker plus, når der er plads til eventuel upgrading på BIZ, så kan man måske få solgt så mange desto flere billetter. Der er næsten altid en mening med galskaben.
Hejsa Nogen som ved point / pris for upgrade til ,plus og business på SAS til SFO,? Tak for hjælpen, har budt men fik ikke upgrade gør jeg almindeligvis. Og hvordan kanjeg se om de har ledige sæder?
Tak for gode svar @asf og @PENSIONISTEN Jeg fik desværre ikke upgrade. Skulle ellers mene der var god plads og min Diamond status vægtede lidt. Super øv. Nu går jeg efter upgrade i check-in desk. Nogle tip hertil?
Spørg ved check in/lounge eller vær der tidligt. Overvej om det er prisen værd! Point pris i Gate er 25k go->plus, 35k plus->business og vist nok 50k go->business. Med et abonnement til Expert flyer f.eks., kan man se antallet af billetter til salg i de forskellige booking klasser. Du kan muligvis også gøre det gratis her: https://flightavailability.bcdtravel.com/OnlineInfo/EN/Default.aspx
Hvis der er plads plejer de bare at sige ja tak og så er det "fast pris". Jeg plejer at tage ud i god tid og forsøge at få den allerede ved check in.
Hej venner Kan nogle være behjælpsom med en ny seat status på følgende flight, skal lige have overblik inden jeg skal tale opgradering i check-in: Strækning: CPH-EWR (SK901) Dato: 15.9 (idag) På forhånd mange tak! Vh Christian