Det mener du ikke Kivik er kedelig og Mikkeler rykker! Hmm, du var vist ikke værdig til den opup.. vi andre, læs jeg, kæmper bare med, at få en OpUp hos SAS
jeg har stadig en SAS op-up tilgode sammen med @Kristian. Det er måske derfor de serverer så mange trøsteøl (Mikkeller) for os på nødudgangsrækkerne ved siden af de uvaskede masser
Jeg kæmpede med gate manageren for at beholde min plads men uden held. Ringi er meget bedre end Kivik som er sød og mere en børnedrik. Ringi er tilstrækkelig syrlig så den passer til personen der drikker den - dvs sure yngre eller ældre personer
Nu melder jeg mig lige på banen her med en OpUp (Medmindre jeg har misforstået konceptet) Dels for at fortælle en solstrålehistorie og dels for at drille Jer med dårlig statistik! Tidspunkt: 24 Juli 2015 Fly: SK901 Rute: CPH-EWR Status: EBB JA I gaten i CPH siger den *BIIIIIIP* og jeg bliver pænt informeret om at jeg har fået en ny plads på SAS PLUS (Vi kunne på forhånd fra AAL ikke vælge pladser). Jeg rejser sammen med kæresten og spørger om hun ikke kan komme med, ingen problem! Vi rejste med et vennepar som pænt måtte blive nede på SAS GO. Til historien hører at jeg i Dec 2014 fløj SFO-CPH på BIZ men turen derover var kun på GO(alt betalt ingen point fifleri). På tidspunktet for afrejse havde jeg i perioden optjent 16k point, og var EBB så ved ikke om jeg bare var heldig. P.S Har jeg som EBB bedre statistik end Jer som EBD? /j
Tror det er det der er problemet, SAS veje er uransagelige...ikke nogen rød tråd! Anyway, Nice med en opup når nu det er på sådan en relativ lang tur!
Kunne I ikke vælge pladser på jeres bookede klasse, så er der en god årsag : Jeres klasse er overbooked og derfor skal nogen opup. Hvis tiden er knap vælger man den hurtigste løsning, dvs man tager dem, der ikke har seats. ... men SAS´s policy er jo at "forkæle" status kunder, derfor burde status passagerer opup´es, og derved ville der blive frigivet seats til f.eks. jer på GO. Sådan er der så meget.
Vil en venlig sjæl genopfriske for mig (og andre?), hvad opup står for? Altså mere præcist udover at det handler om opgradering.. pft.
Operational upgrade som man normalt får ved ombordstigning i flyet. Besluttet af gate manager ved overbooking af flyet eller for at få sæde puslespillet til at gå op. Igår havde jeg mit boardingpass på SAS appen og da det bliver scannet ved ombordstigning kommer der en lille seddel ud med et ny sædenummer. Nogen gange kalder man folk over højtalerenmen det er mest på oversøiske flyvninger.
Min erfarring er at man ofte kan finde ud af det lidt før ved at opdatere boardingpasset eller bruge online check-in funktionen igen. Det har virket f.eks. med SK & LX hvor jeg så har haft mulighed for at vælge nyt sæde (i fald der var andre ledige sæder) i den nye kabine, i stedet for det, som de havde givet mig.
Synes vi forplumrer scopet med denne her tråd nemlig Plusgrade, som ikke har noget med OpUP, at gøre.. så kan vi fortsætte her: https://insideflyer.dk/forums/threads/biiip-siger-det-og-pludselig-er-du-opgraderet.1212/
Strækning: CPH-BHX Dato: 11. Juli Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 600 SEK, cirka 470 DKK - det mindste man kunne byde EB Status: EBD Gik opgradering igennem: Gik igennem 48 timer før, valgte 5A på @clager anbefaling. Tænkte det var en ok investering for, at få 1875 point fra 625 point...
Strækning: BHX-CPH Dato: 12. Juli Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 600 SEK, cirka 470 DKK - det mindste man kunne byde EB Status: EBD Gik opgradering igennem: Gik igennem 48 timer før, valgte 5A på @clager anbefaling. Tænkte det var en ok investering for, at få 1875 point fra 625 point...
PLUSGRADE køber du dig til, som beskrevet her: https://www.sas.dk/flyv-med-os/tillaegstjenester/opgradering/ OpUp får du af SAS i gaten som ovefor beskrevet af @clager
Strækning: BLQ-CPH Dato: 10/7-17 Kabineklasse fra og til: Go til plus Bud i penge/point/valuta: 500dkk per næse for mig og min bror. Højeste bud muligt var 800, kan ikke huske det laveste. Status: EBG Gik opgraderingen igennem: ja en fin mail tikkede ind 48 timer før.
Strækning: CPH-CHQ Dato: 11. Juli Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 610 SEK EB Status: EBD Gik opgradering igennem: Nej. På minuttet 36 timer før Havde kun 9 pladser på PLUS som har været smækfyldte de sidste par måneder, var faktisk lettere nervøs for at den gik igennem og vi måtte væk fra vores skønne nødudgangssæder, men har brug for pointene på fruens konto som lider af mangel. Det viste sig så, at billetklassen var H, og vi fik 1250 pr snude, det er sgu ok.
Strækning : SK2615 Dato : 08.aug Fra/til : ARN-GVA Bud : 520 SKR EB status : EBD Ja/nej : Ja, 48 timer før. Note : Flere gange denne sommer har sas ikke kørt sin direkte morgenrute sk613 cphgva afg. 08:20, hvorimod Easyjet har haft adskillige afgange til gva med afg. 08:35 !!!!