Uden at jeg har checket så er premium kabinerne meget lavt besat i sommer perioden (med mindre du har sammenfald med et krydstogtsskib..). Kan ikke huske jeg har været i US i sommerperioden uden at blive opgraderet (upop). Jeg vil antage at et relativt lavt bud ville gøre tricket - såfremt du er EBG/EBD. Eller skal du lægge 20-30% oveni
Strækning: ARN-HKG Dato: 2. Juli Kabineklasse fra og til: Go til BC Bud i penge/point/Valuta: 52.000 point EB Status: EBD Gik opgradering igennem: Gik igennem Ok, jeg bød lidt mere end jeg burde, grebet af stemningen, men vil gerne ankomme frisk! Så tænkte jeg giver den lidt mere med 52K, havde bestemt mig for 50K til, at starte med, men den stod på "still modest". Blev lidt bleg om næbbet, for selve strækningen ARN-HKG er forsvundet fra SAS siden, så måtte ringe ind og så fik jeg fikset en plads også, nemlig 1H.. - den er stadigvæk ikke på deres hjemmeside... - suk... Fik i andre også en opkrævningsmail på kreditkort og en mail om at der er trukket point fra konto?
Hmm, burde man slå til eller skal jeg en gang for alle få min første SAS Courtesy Upgrade? Har spurgt mig lidt for og ser ud til, at Business er udsolgt fra Hong Kong, men masser af plads på Plus.. så lad os se... Fik jo ingen upgrade andet end et glas på min fødselsdag sidste år på den tur...
@Jens10000 fedt - hvornår rejser du? Skal selv på samme men afgang søndag hvor jeg også har et bud liggende (ser dog lidt håbløst ud)
Strækning: CPH-PEK Dato: 15. August Kabineklasse fra og til: Go til BC Bud i penge/point/Valuta: 45.000 point EB Status: EBG Min/Max: 40.000-100.000 points Note: BC ser nærmest helt tom ud pt og plus ser også halvtom ud, regner med buddet er nok til pre upgrade her i sommerperioden.. Hvad mener I andre ?
Logisk/teoretisk?: JA! I praksis?: Ingen ved det. Der er ikke en fast guide, der fastslår hvornår de accepterer og afviser bud. Jeg vil dog mene at du har en god chance og jeg krydser fingre for dig
Super tur på Business - eneste der trækker ned er at fruen trak nitten og fik et boardingpas med SSSS....
Strækning: CPH - IAD Dato 9. Juli Plus -> Biz Bud: ca 5.300 DKK EB status: EBG Afvist! Biz har været helt fyldt de sidste tre uger iflg Expertflyer så det bærer nok noget af forklaringen. Overvejer om jeg skal bruge tiden på at vade ud til gaten når de åbner for en stand-by upgrade el tiden bare skal investeres i loungens 'bar'...
.... eller du kan prøve i Service Desk i Loungen. De plejer at være søde til at hjælpe, så du undgår en tur til gate.
de kan desværre ikke hjælpe når den er fully booked men de var nu ganske venlige og undersøgte mulighederne
Mit bedste råd er at tage ud til lufthavnen så tidligt som du overhovedet gider og spørge om muligheden for en upgrade allerede ved check-in. Man kan jo være heldig.
Battle lost.... fik både skrevet note, og tog den lange travetur til gate i god tid. BIZ er udsolgt og alle har checket ind - jeg har plus så helt slemt bliver det ikke
Strækning: CPH - NRT Dato: 12/7 Kabineklasse fra og til: Go -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 20,000 Point Min/Max budmulighed: Min var 20K, husker ikke max EBB Status: EBG Gik opgradering igennem: Yes - glæder mig til lidt ekstra komfort, når nu det er en flyvning over natten (og jeg er vant til at flyve Business på langflyvninger når jeg rejser for jobbet)
God tur. Den japanske lovgivning tillader ikke budrunde så der er faste point priser til og fra NRT Go til plus 20k plus til business 30k Go til business 50k Der er også faste plusgrade priser i €.
Haha og fik da også lige en opup fra Go til plus på flyvningen fra CPH til HEL. Godt nok fra 17C til 3C hvilket i crj900 er en forringelse men OK tanken var da pæn fra SK og jeg fik mig en polarrulle og smagt en Kivik must uden beregning da nu Ringi æblemosten er udsolgt. Behold bare Mikkeller - den friske æblesaft rykker.