Rute: AMS-CPH Klasse: Go til Plus Bud i penge: 500,- SEK (billigste mulige) Status: EBD Gik opgradering igennem: Ja - 47 timer før Jeg gjorde det kun fordi det var en firmatur og derfor kunne jeg få ekstra point for billige penge. Året ser lidt svært ud med SAS flyvninger, så må komme godt fra start
Leg : CPH-PEK Fly : SK995 Flytype : A340 Kabineklasse : fra GO til Business Bud i point: 2 x 40.220 EB status : EBD Gik upgrading igennem : Ja, 47 timer før afgang
CPH-ORD Go-business min bud: 40.000 p bud: 48.000 p status: guld Godkendt: ja Når man tænker på, at en retur i business for points koster 100.000 points + skatter, så er det jo alligevel en ret lusket pris for en upgrade. Plus var pænt booket, så det gav ik rigtigt mening at smide bud der, så nu hedder det business for første gang ever.
Håber det er en ny maskine og ikke "Lånemaskinen"... - fedt, men også ret så mange point at smide efter det
Strækning: CPH-HAJ Dato: 26. maj Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 500 SEK (minimum) EBB Status: EBD Gik opgradering igennem: Ja. Noter: SAS kaster med Eurobonus point omkring sig for øjeblikket. Men de er allesammen kun Ekstrapoint. Jeg er i starten af en ny optjeningsperiode og på jagt efter diamanten igen. Der er det rart at minimumsbud for opgradering på de europæiske flyvninger ikke er gået op (endnu?) og man på den måde kan få 3x basispoint i forhold til de billigste billetter.
Hvor mange point bør man få på en upgrade til plus i Europa? havde i sidste uge en tur til AMS hvor jeg fik upgrade for 385 DKK (mindstebud). Boardingkortet siger Class C Earn chart for C = 2000 point (+EBG bonus =2.500 point) Min konto har fået 1875 point (1500 + EBG) Er det ikke class på boardingkortet der tæller?
Plusgrade giver opgradering til billigste bookingklasse "A", hvilket giver 1.500 point for en rejse indenfor Europa. Hvis du fik dit boardingkort på papir, vil du bemærke at der står CA. Kabineklassen er C, mens din bookingklasse er A... (hvis du i stedet fik dit boardingkort på mobilen, fremgår kun kabineklassen).
Leg : ARN-LAX Fly : SK939 Flytype : A330-300 Kabineklasse : fra Plus til Business Bud i point: 2 x 27.900 point EB status : EBD Gik upgrading igennem : Ja, 47,5 timer før afgang
Er der nogen der ved (eller har en fornemmelse af) om bud lavet af EBD tæller mere end bud lavet af EBG (eller andre)? Jeg mener jeg læste noget om på et tidspunkt at EBG får lagt ekstra oven i, og EBD får langt endnu mere oven i. Som EBD har jeg budt på cirka 10 Plus rejser i Europa, altid point og altid mindste bud (5000) og de er altid gået igennem. Men jeg ryger snart ned til EBG og vil høre om jeg skal til at ændre min strategi...
SK 909 16/6: C3 D3 Z0 R0 J0 Y8 S7 B0 P0 A0 E6 M4 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0 SK 910 19/6: C3 D2 Z0 R0 J0 Y8 S7 B0 P0 A0 E8 M7 H5 Q0 V1 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0 Ser ok fyldte ud..
Sidst jeg checkede tæller bud fra EBG 20% ekstra og EBD 30% ekstra, medmindre der er sket nye "enhancements" i mellemtiden
Der er nok max. 3 pladser—tallene angiver hvor mange billetter der er til salg i hver bookingklasse, men de tager fra samme "pulje" af pladser i serviceklassen. Så de interessante er C3, Y8 og E6 som er de dyreste bookingklasser i hhv. Business, Plus og Go. De giver en rimelig indikation af hvor mange ledige pladser der reelt er.