SAS, lige som man tror I ikke kan yde ringere service så overgår I simpelthen jer selv. En booking til SFO på SK935 på søndag som jeg lavede for lang tid siden og også lagde et bud på en upgrade ind på med 39.000 points ville jeg gerne ændre med et forøget bud efter påskens "enchanment". Tjekkede flere gange load så jeg kunne se om et godt sæde var ledigt og derved kunne vægte mit bud efter det endte med at 6H var ledigt og jeg ville ind og ændre mit bud. Loggede ind 51 timer før afgang, og uanset hvad jeg gjorde som kom SAS siden med en fejlside når jeg ville ændre mit bud, æv og en opringning til SAS blev foretaget. Her var buddet at de kunne ikke rigtig gøre noget men jeg kunne forsøge at slette mit bud og så lægge et nyt op. Jeg slettede mit oprindelig bud og ville så lave et nyt. Men det nye bud ville ikke acceptere points, kun med cash kunne jeg byde. Da var der ca. 15 min til budrunden ville slutte, og jeg forsøgte igen at snakke med SAS som så også forsøgte at gøre noget med at slette mit bonusnummer og lægge den ind igen, uden noget positivt resultat. Så sluttede budrunden, og jeg sad der og kiggede på skærmen. Mail afsted til Diamond og herfra var svaret at de intet kunne gøre men jeg kunne forsøge at upgrade i gaten, min indsigelse at jeg jo så kun ville få points for oprindelig klasse prellede af. SAS fuc*** up, og lader mig bare sejle min egen sø, tak for ingenting SAS.
Kunne ikke lade være med at tænke: SAS er jo også et flyselskab, ikke et rederi. Men helt enig: Det er ikke i orden. Jeg tror, den reelle grund er, at dem du har snakket med, ikke aner, hvad de skal gøre
Se, i sådant et tilfælde burde SAS Diamond have vist lidt conduite og straks sørget for en forhåndsupgr med dine 39.000 point, så fremt der stadig var ledige pladser. Det er som om de forskellige afdelinger er totalt handlingslammede.
Det var så også hvad jeg havde forventet, men nope de kunne intet gøre og som de nævnte i en mail så kunne de ikke overrule systemet! Og, jeg ved der er 2 pladser ledige på business så jeg fatter simpelthen ikke deres manglende service og som du nævner conduite. Deres system fejler og de vasker hænder og vil ikke yde en skulle man tro god og trofast kunde der med denne flyvning har 8 kunder med, lidt service. Mon jeg vælger SAS næste gang jeg har en grupperejse eller måske begynder at blive utro med et andet selskab.
Jeg ved at man opgiver til sidst, men hvis du synes du har lyst til at gå videre med sagen, så kan du eventuelt prøve at skrive til : [email protected] med kopi til [email protected] Hun er godt nok head of ground handling, men da jeg kæmpede med Customer Service i CPH og Diamond mailen uden at komme videre, fik jeg prompte svar fra ovenstående mail i Stockholm (fordi jeg tilsidst havde skrevet direkte til Eivind Roald) med en løsning af hele fasttrack problematikken i GVA.
Købte en CPH-SFO tur til SFO, her er priserner for opgraderinger med point.. - Er priserne gået op, hvis man vil vide og hvad med Diamant/Guld multiplikatoren? Så hvis jeg vil have de pladser, skal jeg give mere end 35K per styk, for den står til "still modest", så omkring 44K er prisen for en tur i Biz, hvis også have point...
Husk, at det er sælger som giver dig denne information Så den er måske ikke så uvildig, som du måske kunne ønske dig
haha, enig... derfor jeg kunne være interesseret i at se om andre havde nogle bud på den ruute, hvor man kunne få upgrades..
CPH-SFO er en meget populær rute i business. Jeg tror man skal være heldig for at få en Plusgrade igennem, lige meget hvor meget man byder.
Strækning: ARN-ORD Dato: 19.5 Klasse: Go til Plus Bud ved booking: 11K ebpoint - efter de "enhancements" der skete ved påske forhøjede jeg buddet til den ny minimumsbudsats på 15k point og lagde lidt til og da kabinen kun er halvfyldt iflg EF var det fint plusgrade lykkedes. Første gang med PG på longhaul , ellers har det været opups eller gate upgrades, bedre held tidligere med OT Status: EBG Resultat: Fik ja 47 timer før afgang
Jeg blev som nævnt ovenfor Plusgradet fra Go til Plus på min tur ARN/ORD men fik ikke mulighed for at ændre mit bud til business. Rygterne siger SK i al stilhed har stoppet muligheden for at byde Plusgrade på både Plus og Business på interconti flyvninger. Man har kun en mulighed for enten penge eller point. Upgrade ved gate skulle stadig være muligt.
Havde fået godkendt en point upgrade til Plus fra LAX-ARN (25K point) og ved ankomst til lufthavnen kunne jeg så se, at der var masser af plads på Business, som jeg så (ekstra-)opgraderede til (ekstra 25K). Det skete den 29/3, som vist var inden deres "enhancement" trådte i kraft ikke?
Strækning: ORD-ARN Dato: 21.5 Klasse: Go til Plus Bud ved booking: 11K ebpoint - efter de seneste "enhancements" forhøjede jeg buddet til den ny minimumsbudsats på 15k point og lagde lidt til. Status: EBG Resultat: Fik ja 47,5 time før afgang. Kunne ikke bytte sæde på hjemmesiden men ringede på det danske nummer og endte i Manila tror jeg det var og fik favoritsædet 20B,
Det bare fortsætter med gode nyheder. Ved gaten var der opråb af navne og jeg var så heldig at mit navn blev råbt op. Sorry sir, the plane is fully booked but we upgraded you to business class. Så på turen fra Chicago til Stockholm er det nu på sæde 8F. SAS, det er en fornøjelse at være kunde hos jer
Hvor lang tid i forvejen placerede du dit bud? (Skal samme tur, men der er pt ikke åbent for Plus-grade)