Som kunde, har du valget mellem: At købe en billet på plus / business, eller købe en billet på go + håbe på en upgrade for point (eller på plus og håbe på en upgrade for point til business). Med de nye priser på upgrades ville man som kunde måske havde valgt anderledes ved købet af billet.
Prisen for minimumsbud til Europa er nu også ændret (tilbage) til 10.000 points. Dog er cashbudet fortsat omkring 400 DKK. Nogen der kan tjekke hvad minimumsbudet er på Longhaul?
Ok, så minimum bud for en Europarejse er 10.000 point på Plusgrade? Er det så en stigning eller det samme? Lyder lidt dyrt, hvad er minimum €?
Så er det tilbage til de priser der var da det kom frem sidste år. @Kristian cash-priser ser ud til at være uændret
Jeg har en ORD rundtur i næste måned hvor jeg har lagt bud på point ind fra Go til Plus på 11K hver vej. Da minimum siden igår er 15K går jeg ud fra jeg skal forhøje dem for at have en chance mod de folk der byder ind fra nu af - er det ikke korrekt forstået
Det svar venter jeg også spændt på, har en tur til SFO på søndag og jeg bød på både upgrade fra go til Plus og Business, Plus er nu udsolgt så det bud er forsvundet, men mit originale bud på 37.000 er der stadig selvom når jeg går ind på siden vil den gene have jeg nu starter på 40.000.
Det er jo vildt svært at sige noget om da dette her er sket uden nogen form for varsel eller information. Havde det så også været uden for en stak helligdage som Påsken, så kunne man havde fået et svar, men med mindre jeg skal trække det store pressekontakt kort, så er det kok at vente til o næste uge på et svar om hvad dælen de havde tænkt sig folk der har budt skal gøre og handle ud fra. Hele denne håndtering er godt nok skidt håndteret eller reelt slet ikke håndteret!
Tro mig, det er helt bevidst at de har gjort det her i påskedagene! Det er en så dårlig kundehåndtering som tænkes kan, og nu har de så oveni fået et fly der ufrivillig nødlander i Goose Bay, den kan muligvis tage noget af kritikken væk fra bonusfadæsen for dem.
Det er vel bare SAS classic: Enten sælg en forringelse som en "enhancement", eller sig ingenting og håb det går under radaren. Det er utroligt, at man vælger at kommunikere så arrogant til sine mest loyale kunder. Jeg ville til hver en tid foretrække én stor samlet besparelse på Eurobonus, og så med en ordentlig kommunikation ud til alle statuskunder, hvor man vedgår sig, at man har taget beslutningen at forringe produktet for at spare penge. De her drypvise "enhancements" gør mig bare irriteret. Det er jo ikke fordi vi er idioter og ikke kan se, at der er et vildt prispres og konkurrence fra lavprissegmentet. Og det er jo en fair forretningsbeslutning at forringe produktet med de konsekvenser det medfører. Det betyder så også bare, at jeg vælger f.eks. Brussels ud af BLL i stedet for at flyve med SAS. Så har jeg rent faktisk adgang til lounge i BLL og loungen The Loft i Brüssel er klasser over guldstuen i CPH.
Din skrivelse burde slås op på Checkin.dk og SAS´s facebook side, således at SAS kunne få øjnene op for deres evindeligt (måske bevidst) dårlige kommunikation med deres kunder.
Til dig @Kenneth K - en rejseanmelders beskrivelse af hans tur fra Oakland til CPH på Premiumklasse, var i påskens Børsen...
Tusind tak Kristian, fin beskrivelse og jeg giver skribenten ret i at lufthavnsterminaler sjældent er de store oplevelser så tror jeg at SFO er at foretrække fremfor Oakland.Oakland er nok nemmere for mig at komme til fremfor SFO da Bay Bridge området i den grad er ved at være en killer trafikmæssigt når jeg kommer fra Napa. Billedet af maden i artiklen giver mig dog ikke den store lyst til at prøve Norwegian, der må jeg sige til SAS forsvar at deres mad på Business er i særklasse, at SAS filmudbud kunne trænge til en upgrade er nok noget der kommer inden længe.
Hej Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg har flere gange tidligere lagt bud ind på longhaul upgrades til både plus og business. Men her til morgen forsøger jeg med en booking til Washington men kan kun give bud på enten plus eller business. Ikke begge. Er det nyt? Eller er det mig, der gør noget forkert?