Ja, og sikken en hjemmeside Norwegian har, lynhurtig og meget, meget overskuelig. Jeg tog dit eksempel til Oakland og valgte : nonstop udrejse 05sep dkr 1199,- og retur 09sep dkr 1499,- Total dkr 2.698,- Det tog faktisk under 2 min. at finde.
Har skrevet til Diamondmailen og takket dem mange gange for deres "forbedring". Nogen der forresten ved om Norwegian status matcher, for de kan vist meget snart hugge et betydeligt antal medlemmer fra SAS.
Det er selvfølgelig fint at vise sin utilfredshed, men jeg kan godt komme i tvivl om det kommer længere end til de "stakkels" kundeservicemedarbejdere som besvarer mails. Kan "I" ikke tage en snak med toppen til meet-and-greet event? Hvis der eksempelvis er spørgerunde? Personligt synes jeg, at SAS er igang med at udhule deres eget FF-program. Før i tiden ville jeg hellere end gerne rejse med SAS og Star Alliance selskaber fremfor øvrige alliancer, selvom det ofte var lidt dyrere. Eurobonus programmet er nu ved at være så ringe, at jeg fremadrettet vil vælge den billigste rejse i stedet for. Det kan godt være, at der sidder nogen controllere i SAS' group finance og kigger lidt på hvad de "spare" eller tjene flere penge på. Hvad effekten bliver for deres loyale eurobonus medlemmere har de vist glemt at tage med i overvejelserne/ligningen /j
Det har jeg bestemt også tænkt mig at gøre, men jeg tvivler på at der bliver en mulighed for at stille spørgsmål, med mindre man henvender sig direkte efterfølgende til dem.
til en hvis grad kan jeg godt forstå prisstigningen.. Go billetter er faldet drastisk i pris, og Business Class er blevet et LANGT bedre produkt end for bare 2 år siden. Særligt med de nye temamenuer og drinksudvalg er det en klasse for sig, sammenlignet med andre europæiske netværksselskaber. Dog forstår jeg ikke hvorfor det (igen) sker uden varsel og hvorfor Plus ligepludselig skal koste 25.000 points og ikke bare 20.000 points! Og hvorfor skal man som kunde i SAS Plus straffes yderligere ved at skulle betale hele 35.000 points, nu når man allerede har valgt at købe en dyrere billet..
Tja nu er der jo tale om et produkt der først er tilgængeligt i gaten og kun hvis der er plads så jeg er en smule uforstående overfor hvad et længere varsel ville have gjort af forskel? Jeg forstår godt stigningen er træls, men altså hvilken forskel havde det gjort om de havde givet et varsel på 1 uge/måned/whatever?
Selvfølgelig er den træls, men at de uden varsel udhuler den værdi man har opsparet hos dem i form af bonuspoints gør at man som kunde føler at det kundeforhold man hos dem ikke har værdsættes, men derimod skive for skive decimeres.
At de har gjort mine opsparede points hos dem mindre værd. JEg bruger fortrinsvis som mange andre points på upgrades. Selvfølgelig har de investeret i en ny og forbedret kabine og bedre catering, det var de simpelthen også nød til da de ellers ville sakne langt bagud i forhold til deres konkurrenter.
I forlængelse af den sidste udhuling af SAS EB havde jeg et møde med Norwegian, de "status matcher" nul og en s..., du kan se lidt om min oplevelse her: https://insideflyer.dk/forums/threads/re-think-reality-eller-den-dag-dsgm-fik-en-åbenbaring.3306/ Som konkluderet, græsset er ikke altid grønnere på den anden side, men DAMN man får sat sin tålmodighed på en prøve, der er lagt i kakkelovnen hvis ellers de høje herre stiller op for alvor til "Meet and greet" /DSGM
Under "Award upgrade with SAS" står der "Upgrade in advance or at the airport". In advance? Er det noget nyt? Og hvordan gør man det? https://www.sas.dk/eurobonus/partner/ovrigt/upgrade/ Edit: Jeg prøvede at klikke på linket "Terms and conditions apply". Prøv at gætte hvad der så kom frem.......404.......
Upgrade in advance er Plusgrade. Dette er side 25 i denne tråd. Prøv at gå tilbage til startsiderne hvor systemet er forklaret. Her er SAS hjemmesiden https://www.sas.dk/flyv-med-os/till-gstjenester/opgradering/
Tak, jeg kender Plusgrade godt. Men hvordan forklarer du tabellen i mit link? Betyder det at de nye upgrade-i-lufthavn-priser også skal være de nye minimumsbud i Plusgrade? Eller at man i stedet for at byde altid vil kun betale med de nævnte faste priser på forhånd gennem Plusgrade? Eller noget helt tredie? Upgrade in advance or at the airport Points per flight From SAS Go to SAS Plus 25 000 From SAS Plus to SAS Business 35 000 From SAS Go to SAS Business 50 000
tror ikke der refereres til PlusGrade. Tidligere har man kunnet anmode om upgrade før afrejse på sas.dk for points (hvor man bevarer sin originale bookingklasse). Det må være det der refereres til.
Helt sandt. Og af samme grund som jeg anfører ville det ikke havde kostet dem noget at give varsel. Typisk SAS
Samme pris for upgrade return fra go til plus, som en hel bonusbillet, forestiller mig at det ikke helt holder i længden