Strækning: HKG-ARN SK Dato: 21 jan 2018 Klasse: Plus til Business Bud: 23015 EB point Min/Max 23000/?? Penge : ved ikke Status: EBD Resultat: Denied, 43 timer før afgang
Er der nogen, som kan forklare mig hvordan man læser output fra siden. Har slået en SAS flyvning op og får følgende output: C - 7 D - 5 Y - 9 S - 9 E - 9 M - 9 H - 1 C+D skulle være business class Y+S skulle være SAS Plus E+M+H skulle være SAS Go Hvis jeg prøver at booke flyvningen, så er der 'kun' 7 business sæder tilbage. Så hvordan skal man forstå tallene. Kan godt regne ud, at 5+7 = 7 nok ikke er korrekt.
Du har forstået det korrekt. Der er 7 af de dyreste business sæder tilbage (C) og af dem kan 5 bookes på en billigere billet (D). De 9 kan du dog ikke regne med det er helt sikkert flere end 9 da det blot er max.
Min 7 i business, min 9 i plus og min 9 i go. Og inde for hver af dem er det så antallet i hver billet kategori - hvor der vil være forskel i priserne. Eks vil der i go være nogen i fleksible og nogen i nonfleksible.
Når Z, R og J klasse nu er helt væk på det link du sendte mig - er det så et tegn på at disse er udsolgt? Kan forstå at Z er Biz saver, så det er vel skidt nyt hvis disse er helt væk? Udover det hedder den stadig C9, D9, Y9.
Skal til HKG og har budt på Go -> Plus, men tænker jeg hellere vil byde på business. Det lader ikke til at man hverken kan annullere sit bud eller ændre det fra plus til business. Tilsyneladende kan man kun ændre størrelsen på sit bud. Erfaringer? Edit: Fandt ud af at slette mit bud. Det ser dog ud til, at der kun er 10 ledige sæder på business (rejser lørdag), så det er måske usikkert med et bud.
Både @Kenneth K, @frankbrix og jeg bød for 14 dages tid siden minimum fra Plus -> Business (cirka 23-25.000). Vi har skrevet om det højere oppe. Så tror at der er gode chancer for det, da der ikke var mere end 5-6 pladser frie på vores afgange.
Sådan - har budt 38000 og et sjat (38k er minimum) og så må vi se, hvordan det går. Fik lov til også at byde til Plus efterfølgende, så forhåbentlig går en af dem igennem.
Erfaringer viser i hvert fald at det betaler sig at byde "en slat mere" end minimum, da dette virkelig betyder noget når ens status bonus træder i kraft. Så altid mere end minimum
Strækning: ARN-HKG SK Dato: 3 feb 2018 Klasse: Go til Business Bud: 38020 EB point Min/Max 38000/? Penge : Ret dyrt! Status: EBD Resultat: Accepted til Business (samtidig blev mit bud til Plus denied). Fik en notifikation fra SAS-appen 47 timer og 18 minutter før afgang. Kort efter en bekræftelse på mail.
Mener ikke det er så dyrt. Vi betalte som sagt 25.000 (og lidt mere) for Plus til Business - så 13.000 mere for din del fra Go til Plus mener jeg ikke er slem.
Hvad jeg mente med dyrt, var at bud for penge var vanvittigt dyrt. Mener det var oppe over 8000 kr. I point er 38k samlet set for en upgrade på et langt segment ARN-HKG ikke så dyrt igen. På hjemturen er minimumsbud lidt højere. Tror det er 16k for Go til Plus og 40k for Go til Business.
Bookede en tur til Hong Kong med familen i går aftes da SAS havde NoN på eco. Ville så efterfølgende ind og byde på en upgrade, men da jeg har opgraderet på IT fronten også til en ny Imac (undskyld @jakobv84) ja så var logins jo nulstillet. Logge ind på SAS siden, finde upgrade siden og så indtaste efternavn og bookingnummer. Hvorfor dælen da kan man ikke gøre det direkte fra SAS siden når man er inde på sine bookinger der? Efter indtastning bliver man så bedt om at logge ind hvis man vil byde på points.....jamen jeg har da lige logget ind på SAS siden hvorfor s**** da så logge ind igen? Og her er det så at jeg ikke havde login oplysninger! SAS hvis I lytter med, så gør alle den store tjeneste at fyr den samling inkompetente tosser I har i Stockholm der sidder med jeres hjemmeside, en omgang huggercrap af værste skuffe de har leveret nu i lidt over ET år! Og ikke nok med det, skal man ind og se sine SAS Credits så er det endu en omgang login, og SAS Creditsiden vil jeg sket ikke kommentere, den er om muligt endnu værre bygget op.
Strækning: PEK-CPH SK Dato: 1 feb 2018 Klasse: Go til Business Bud: 40000 EB point Min/Max 40000/? Penge : ? Status: EBS Resultat: Accepted til Business Gik igennem 47t og 33min før afgang. Virkelig tiltrængt at kunne ligge ned da forbindelsen CPH-BLL var over 3 timer forsinket,
Strækning: ARN - LAX SK Dato: 9. feb 2018 Klasse: Plus til Business Bud: 4340 SEK Status: EBG Resultat: Gik igennem 47,5 time før afgang Til hjemrejsen i næste uge har jeg lagt et bud på 27.100 point. For kontantbud var minimum over 7000 SEK - og så meget værdi tillægger jeg trods alt ikke SAS Business over SAS Plus. Må se om mit pointbud går igennem, ellers lever jeg også fint med plus.
Strækning: HKG-ARN Dato: 5 feb 2018 Klasse: Go til Plus Bud: 16010 EB point Min/Max 16000 Status: EBD Resultat: Accepted til Plus ca 47 ½ time før afgang. Upgrade til business havde et minimumsbud på 40000 point, men det synes jeg var for meget for en dagsflyvning. Havde fint med plads på 25G med et softblocket sæde ved siden af. I øvrigt skete der noget spøjst på denne flyvning. Der var simpelthen en kineser der valgte at ryge på toilettet. Jeg bemærkede det lugtede af røg og lidt efter kom cabin crew og forsøgte at finde ud af, hvor det kom fra. Først troede de, at lugten kom fra en af de midterste lavatories (mid-cabin), men det viste sig at det var en yngre gut i lavatory L53 (bag sæde 36A+b). De irettesatte ham lidt og tog hans boardingkort med op foran, men ellers blev der ikke gjort yderligere. De kunne ikke finde skoddet, så de gik ud fra det var blevet skyllet ud. Røgalarmen var i øvrigt ikke gået på noget tidspunkt.Ikke rart, hvis det havde startet en ild ombord!
Jeg skulle med SK940 i lørdags og jeg havde budt på en opgradering til Business. Torsdag morgen fik jeg en SMS med en safekey til mit Amex. Det var tydeligt at noget var galt og jeg fik mit kort spærret med det samme. Jeg skulle til et møde men skyndte mig ind og se om jeg kunne skifte kreditkort på plusgrade men jeg kunne ikke finde et sted hvor det var muligt. Senere på dagen fik jeg mail fra SAS med emnet: Jeg opdaterede mit kort indenfor 10 min. efter jeg fik mailen. Problemet var at jeg fik mailen senere end 48 timer til afgang så løbet var kørt ;(