Bliver tallene sløret umiddelbart inden afgang, eller skal jeg forvente en tønde sild på denne flyvning ?
Det bliver nok som en tønde sild, da mange danskere skal hjem fra vinterferie i New York. Jeg har heldigvis plads 1A, så jeg er langt væk fra de uvaskede sild.
Fly: SK939 Strækning: ARN-LAX Dato: 21 feb 2018 Klasse: Plus til Business Bud: 27.505 EB point Min/Max 25.000/65.000 Status: EBD Resultat: Besked på app og email ca 47H18M før afgang. Det er tid til en office-commute igen Der var minimum 9 ledige på C-class iflg BCD linket og der var 13 ledige sæder at vælge imellem da jeg valgte sæde efter opgradering. Besked kom først på app. Det er ialt blevet til upgrade 3 ud af 4 søgte gange på ARN-LAX og 1 ud af 1 på CPH-EWR. Den eneste gang det ikke lykkedes var C solgt til sidste sæde og alle checkede ind.
Fedt at høre. Giv gerne en update på hvor fyldt biz er på flyet. Jeg er nysgerrig efter hvor mange der er blevet opgraderet
SAS Upgrade / Plusgrade på en sas strækning med et Swiss codeshare nr : ---------------------------------------------------------------------------------------------------- - Jeg forsøgte at lægge en plusgrade ind i sas´s system for en regulær sas strækning booked med et codeshare nr i Swiss´s system. - Men, men det kunne ikke lade sig gøre og hvorfor nu det !! - Kontaktede sas, som undersøgte sagen : - Hvis man har booked en klasse, som ikke er eligible for upgrading hos Swiss (jeg har T-klasse i LX codeshare nr), kan man ikke requeste en plusgrade i sas´s system !! til trods for at bookingen ligger på mine sas sider med klasse K på SK604, æv.
Er der nogen der har erfaringer med at bruge ET eurobonusnummer to gange på samme booking? Altså så optjente point for 2 personer tilgår samme konto?
Jeg mener ikke, at du får lov, for systemet matcher navnet op mod EB-nummeret. I worst case ville du risikere, at du ikke fik pointene fra pax nr. 2. Så er det bedre at satse på at Familie pooling snart kommer igen eller du kan overføre point (mod et mindre gebyr).
Vi er en lille familie på tre, der ønsker at byde på en upgrade. Ved, at det koster x-antal point per pax, men undrer mig over, at bud for en pax, som er 3 år gammel skal koste det samme som en voksen. Normalt er det jo rabat for børn.
Er det ikke kun på bonusbilletter der er rabat. Har aldrig set det på opgraderinger. Der sidestilles alle passagerer da det er samme sæder og premium sæder. Mener heller ikke der er rabat på Business Class billetter normalt.
Jeg har betalt fuld pris for opgradering af barn til Plus og Business hver gang. Jeg havde også i min forvildelse troet der var rabat ligesom på award tickets, så jeg fik en lille overraskelse
Strækning: ARN-HKG Dato: 8/3 Kabineklasse fra og til: Go til Biz Bud i penge/point/Valuta: 38500 x2 Min/Max budmulighed: 38000 / 100000 EBB Status: EBG Gik opgradering igennem: Nej Noter: C0 D0 Z0 3-4 dage før afgang, så der var ikke den store mulighed. Var ellers rigeligt med plads 2-3 uger før. Håber der er mere held i sprøjten på hjemturen.
Strækning: CPH-NRT Dato: 11/3 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 17.500 x2 Min/Max budmulighed: 14.000 / ? EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja! Noter: Booket som "ungdomsbillet", så udemærket med en plus billet til omkring 3200 kr. + 17.500 point.
Strækning: CPH-EWR Dato: 9/3 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 23.975 Min/Max budmulighed: Husker det ikke, men jeg bød lidt højt for at få pladsen. EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Ja, ca 47 timer før afg. Noter: Fik vinduessæde 26H og ingen ved siden af mig .
Strækning: EWR-CPH Dato: 11/3 Kabineklasse fra og til: Go til Business Bud i penge/point/Valuta: 50.315 Min/Max budmulighed: Husker det ikke. EBB Status: EBS Gik opgradering igennem: Nej, ca 36 timer før afg. Havde godt set at Bizz kabinen var fuldt booket allerede midt i ugen, så udsigterne var ikke gode. Noter: Glemte at lave et "garderings-bud" på Plus, men der var pladser ledige da jeg tjekkede ind - pris 25.000 point. Ikke en svær beslutning .
Strækning: CPH-EWR SK Dato: 17 mar 18 Klasse: Go til Plus Bud: 11155 EB point plus diamant boost Min/Max 10000/25000 Penge : ved ikke Status: EBD Resultat: Gik igennem 46,5 time før afgang Havde en seatblock på rk 32 men ville gerne fremad så lykkedes med et lidt frækt bud at ende på rk 20 også med seatblock i et næsten fyldt fly.
Hvad er folks vurdering/erfaring af chancen for upgrade når den her ca 60 timer før afgang siger C8 D0 Z0? Er HKG-ARN 20/3 og har budt lidt over minimum for 2 pax. Vil gerne have pladserne, så ved ikke om bud skal forøges her i sidste øjeblik
Tror der er dårlige chancer når de sælger under 9 i den dyreste klasse. Så gi den en på håndtaget, men forbered dig på afslag er mit gæt. Og det er jo bare et gæt
Har hørt om folk der fik CUs med C6, 2 pa en reservation, så jeg tanker med mindre det er fordi der er andre der byder hojere, så er der en chance for de også vil gøre det for lidt point... Spørgsmålet er vel om du synes det er mest surt at gå glip af upgraden, eller at have betalt for meget for den..
Tak for info indtil videre. Kom gerne fortsat med erfaringer. Jeg bruger det gratis BCD værktøj til opslag pt. Det som undre mig i den korte tid jeg har brugt det, er f.eks. at den kan gå fra at hedde C9 D9 den ene dag, til at hedde C9 D0 12 timer senere. Dette set ske for få dage siden på min kommende flyvning. Tænker ikke at der pludselig er solgt en masse Biz sæder i den 12-timers periode her en uge før afgang i D-klasse. Tænkte derfor om SAS måske lukker nogle klasser på et givent tidspunkt? Måske nogle availability-eksperter kan gøre mig klogere