Strækning: PVG-CPH Dato: 15/07 Kabineklasse fra og til: PLUS til Business (A->Z) Bud i penge/point/Valuta: 250 EUR Min/Max budmulighed: Min. 220 EUR EBB Status: N/A Gik opgradering igennem: Ja, ca. 47 timer inden
Jeg har problemer med at gennemføre mit bud på SAS upgrade. Ville opgradere med point fra Go til Plus på en tur LAX-ARN, men når jeg trykker videre viser den min lillebrors SAS bonus nr (som har 0 point på kontoen). Og jeg kan ikke ændre til mit bonus nr der skal "betale". Så dermed kan jeg vel ikke gennemføre.... Andre der har tilsvarende problemer?
Ligger billetterne på hver sin PNR med hver sit EB-nummer? Som jeg har hørt det, så skal du have alle billetterne liggende på den samme PNR med det samme EB-nummer, for at kunne betale opgradering med point fra den samme EB-konto.
Billetterne er booket på samme bookingkode (PNR?) men har registreret hver sit Eurobonus nr (da jeg jo ikke kan modtage lillebrors bonuspoint på min konto nu hvor sas ikke har familie konti mere). Men SAS upgrade foreslår at betale begge personers upgrade fra min lillebrors konto. På trods af at bookingen står i mit navn og med mit EB nr...
Prøv evt at få slettet din brors EB nummer fra bookingen, og prøv igen at byde. Så sæt brormands EB nummer ind igen når budet er sat. Mener at have læst på det norske IF at det kunne være en løsning.
Det seat map som du kan se når du er logget ind på din booking og kan vælge sæder på fx. sas.dk Alternativt kan du have en abonnement på en service som ExpertFlyer.com, men det giver kun mening om du rejser meget, da det koster godt 10 USD per måned.
Tak Henrik. En anden ting jeg er lidt i tvivl om, ved upgrades med SAS i plusgrade for points/penge; ved et godkendt upgrade vil man få bonus points for den nye klasse som jeg har forstået det? (med mindre man upgrader ved gaten?) men hvor stor del af de points tæller med i ens status? Eks ved godkendt bud fra plus til business. tak.
Hvad er din eurobonus status Henrik ? Ift den gik igennem på 21K points. jeg har et bud ude på LA ruten via Sth. på 25K points og 250€ retur. status: EBS. Skal nok poste herinde hvad der sker.
Strækning: CPH-PVG Dato: 29/07 Kabineklasse fra og til: PLUS til Business (A->Z) Bud i penge/point/Valuta: 220 EUR Min/Max budmulighed: Min. 220 EUR EBB Status: N/A Gik opgradering igennem: Ja, ca. 47 timer inden Dog Wifi har ikke virket under hele turen.
Synes priserne på cash plusgrade er gået lidt op - min. bud for en tur til New York i september ligger for mig på €195 til Plus (og €600+ for Business ) - eller ca. det samme som det ville koste at købe Plus i første omgang! Betalte da €110 til Hong Kong sidst, det var en bedre deal. Til gengæld kunne jeg byde 10.000 point hvilket virker som en fin deal, så det gjorde jeg (faktisk 10.005 point, for lige at klemme mig over dem der afgiver det mindste skambud )
Som nævnt tidligere oplever jeg pt præcis det samme på min tur Chicago i september. Høj pris på kontantbetaling mens pointprisen er blevet mere fordelagtig. De vil åbenbart rigtig gerne have folk til at bruge point istedet for kontanter...
Men det er vel egentligt ikke så underligt igen. Kontanter er selvfølgelig penge i kassen jer og nu og det har SK jo til dels brug for. Men har kunderne (for)mange point på kontoen, så svarer det jo til at SK har et udestående i forhold til kunden, altså skylder en værdi væk. Kan man nu få det forhold nedbragt så vil EB være en langt attakttiv forretning at sælge fra. Så kan man enten nedskrive værdien af EB point (vil nok afføre en del negative kommentarer) eller man kan få kunderne til at bruge deres point og det er muligvis det sidste man ser her. Just my 5cents....
Strækning: LAX-ARN Dato: 13/8 Kabineklasse fra og til: Go til Plus og Go til Business Bud i penge/point/Valuta: 11000 / 35000 Min/Max budmulighed: N/A EBB Status: EBD Gik opgradering igennem: Nej, Business er fuldt booket og Plus er 80% booket. Economy fuldt booket.
Strækning: EWR-CPH Dato: 14/08 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud i penge/point/Valuta: 11.055 point Min/Max budmulighed: Min. 10.000 point EBB Status: Sølv Gik opgradering igennem: Ja, ca. 47 timer inden
Leg : CPH-GVA SK613 Dato : 16.aug Kabine : fra GO til Plus Bud i penge : 55 Euro Status : EBD Gik upg igennem : Ja, ca. 47 timer før