Jeps. 35.000 point, vi overvejde ikke at betale i penge, men fik en pris i USD. Jeg kan ikke huske hvad det var, men noget svarende til de ca DKK 7000 lyder rigtigt.
Strækning: LHR-CPH Dato: 1 Februar 2019 Kabineklasse fra og til: Go -> Plus Bud i penge/point/Valuta: ca. 400 DKK Min/Max budmulighed: ca. 400 DKK EB status: Guld Gik opgradering igennem: Ja, 46,5 time før afgang Min nye optjenings periode startede 1/2, så det passede perfekt med en tyvstart på optjeningen. Dette gav 1875 point kontra de fedtede 125 de ellers havde hostet op med på Economy. Derudover en Zero, en Smoothie, nødder og en varm pizza (I stedet for deres åndssvage laks, som åbenbart er helårs menu)
Et newbie spørgsmål Har netop booket CPH-SAN i juni på Plus... Skal jeg byde nu eller vente til tættere på afgang? Minimums buddet er pt DKK. 2.500,- Pladser: C - 9 D - 9 Z - 9 Y - 9 S - 9 B - 9 P - 9 E - 9 M - 9 H - 9 Q - 9 V - 9 W - 9 U - 9 K - 4 G - 9
2.500,- for upgrade til Biz synes jeg er billigt, jeg ville byde med det samme, hvis det var mig, tror ikke den bliver billigere end det, hvis det var hvad du håbede på.
Antager du går via SFO til SAN. Uanset - jeg vil også bide på de 2.500 pronto. Hvis du ikke har status vil jeg nok lægge lidt oven i for at kompensere for dette
Fruen har netop fået godkendt upgrade fra Eco til Plus på fredag.. Troede man dermed fik alle plusfordele, deriblandt også noget bagage, men det er altså ikke tilfældet, er det helt normalt?
Jeg får altid både Fasttrack og lounge med i opgraderingen, men jeg ved desværre ikke noget om bagagen. Lyder underligt, hvis ikke også det skulle være inkluderet; tror der er tale om en fejl.
https://www.flysas.com/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-faq-en.pdf Ved ikke om det et nyeste version. På side 7 står der som @tbh påpeger, at bl.a. bagagen er i forhold til betingelserne i den oprindelige booking klasse.
Nu fremgår det ikke lige hvor turen er fra eller til, ej heller hvilke billettyper der er tale om. Men på oversøiske ruter er det 2 x 23 kg bagage på begge billetter. Og et sølvkort giver automatisk en ekstra kuffert, så jeg plejer at være dækket fint ind. Her i vinterferien er vi i London, og vi måtte have 15 stykker indchecket bagage med , hvilket vi ikke nåede i nærheden af.
Det fremgår på https://www.sas.dk/flyv-med-os/tillaegstjenester/opgradering/ "Bemærk venligst: Du kan kun medbringe den bagage, der er inkluderet på din oprindelige billet". Så hvis oprindelig billet er Go Light, så er det fortsat uden indtjekket bagage. Men med alle øvrige PLUS fordele, som det fremgår af siden.
Måske på hjemrejsen, når I har shoppet Ellers må du svinge dit EuroBonus Mastercard en ekstra gang. Men det giver jo også 25 point pr. 100 kroner
Strækning: CPH-CDG Dato: 15 feb 2019 Kabineklasse fra og til: Go -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 365 DKK Min/Max budmulighed: 365...730 DKK EB status: Diamond Gik opgradering igennem: Ja, 46.5 time før afgang. Ikke den store overraskelse, da der var masser af pladser ledige på både Go & Plus.
Strækning: CPH-HKG Dato: Februar 2019 Kabineklasse fra og til: Plus -> Business Bud i penge/point/Valuta: 1825 DKK Min/Max budmulighed: 1825...7400 DKK EB status: Diamond Gik opgradering igennem: Ja, 47.5 time før afgang. Der var mindst 9 ledige pladser på C, da der blev lukket for bud. Så chancerne så nogenlunde gode ud.
Strækning: HKG-CPH Dato: Februar 2019 Kabineklasse fra og til: Plus -> Business Bud i penge/point/Valuta: 1999 DKK Min/Max budmulighed: 1900...7400 DKK EB status: Diamond Gik opgradering igennem: Ja, 47.5 time før afgang. Kort efter bud til Biz gik igennem, opdagede jeg til min skræk at fly var ændret til LN-RKP Nå men, jeg kunne jo stadig ligge ned og sove, vel vidende at IFE funker elendigt. Jeg havde således indstillet mig mentalt på en sub par oplevelse på hjemturen, men da jeg igen checker seatmap, så er det ændret tilbage til ny kabine og pludselig blev min dag bare meget bedre (LN-RKP blev sendt til PEK i stedet for HKG). Jeg havde ellers en mail formuleret i hovedet til SAS om point-kompensation, men til gengæld er ny kabine på en 12 timers flyvning at foretrække. Tak SAS.