Erfaringer: SAS Upgrade/Plusgrade

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 1/5/16.

  1. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Strækning: NRT - CPH 22/1-2019
    Kabineklasse fra og til: Plus > Business
    Bud i penge/point/Valuta: ca. 25250 pr person (2 pax)
    Min/Max budmulighed: min 25000 - xx
    EBB Status: sølv
    Gik opgradering igennem: ja - 46,5 timer før

    Alle pointene værd når flyvningen er over 11 timer.. :)
    Nogen der kan anbefale en god lounge i NRT som vi har adgang til?
     
    CHIP og Henry "Synes godt om" dette.
  2. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Jeg har været i både United og ANA. United har en fin udsigt over runways og gates, men (morgen)maden husker jeg ikke som noget mindeværdigt. Jeg ville vælge ANA. Den ligger mig bekendt lidt længere væk fra de gates, SAS benytter. Men hva' gør det? Du får lidt motion før en behagelig tur hjem.
     
    Henry og MrJensen "Synes godt om" dette.
  3. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Strækning: MXP-CPH
    Dato: januar 2019
    Kabineklasse fra og til: Go -> Plus
    Bud i penge/point/Valuta: 360 Dkr
    Min/Max budmulighed: 360+ Dkr
    EB status: D
    Gik opgradering igennem: Ja, 46,5 time før afgang

    Jeg nåede også lige et kort pitstop i LH Lounge. Kan varmt anbefales. Efter den er blevet opgraderet, er det en fin lille lounge, kun få gæster, da jeg besøgte.

    Priority boarding fungerede ved at gatepersonalet først lukkede Prio-pax ind i venteområdet, uden mulighed for at boarde endnu. Herefter kom resten ind i venteområdet. Boarding startede, men nu var alle blandet rigtig godt sammen, så det endte med at blive lidt udvandet.
    Turen hjem blev dog rigtig fin, personalet var meget servicemindede. Tak SAS!
     
    PENSIONISTEN, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  4. Jusug

    Jusug Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    17
    Point:
    3
    Downgrade efter besked om upgrade?

    Vi er pt i New York på SAS plus. Vi havde budt 34.000 point på en upgrade hjem i morgen. Vi fik en e-mail om upgraden i går og i SAS appen var vores booking også ændret til Business. Her i dag var vi så downgraded ned på plus igen.

    Ringede til SAS eurobonus kundeservice som ikke kunne (eller ville) sige andet end at de godt kunne se i systemet det havde været ændret frem og tilbage igen.

    Har andre prøvet noget lignende. Ikke specielt imponeret.

    Vi har flere gange fået afvist ret pæne bud på upgrades selv som EBD medlem, måske fordi vi rejser med et barn. Nogle der ved om SAS har en politik om ikke at upgrade børn under en vis alder uanset bud?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Kan det besvare dit spørgsmål? https://www.sas.dk/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-sv.pdf
    • Travelers who are traveling with children can apply for upgrades to SAS Plus and SAS Business.

    • Travelers who are traveling with infants may upgrade to SAS Plus only.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Jusug

    Jusug Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    17
    Point:
    3
    Tak. Vi rejser med et barn ikke infant. Så i teorien burde det være muligt.

    Men vi har tidligere fået vores bud afvist selv med bud på 30.000 eller mere. Så spørgsmålet er mere om der er en uofficiel politik om at nedprioritere rejsende med børn for upgrades. Vi har prøvet en lignende situation hvor plus var så overbooket vi iikke kunne vælge sæder, og vi bød over 30.000 point for en upgrade som EBD men uden held.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har selv, og kender mange andre der har, opgraderet med børn. Så mit gæt er nej og der har været andre årsager.
     
    Henry, PENSIONISTEN, Jusug og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Jusug

    Jusug Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    17
    Point:
    3
    Tak. Vi må prøve igen. Fik endelig en forklaring på at upgraden var gået igennem og så tilbagerullet (og det var ikke pga der var børn i bookingen, så det stemmer med jeres erfaringer).

    Vi havde efter vores bud på upgrade var lagt ind noget senere lavet en point sharing gruppe, og da byderen ikke var admin og havde adgang til alle point i gruppen (men havde point nok selv oprindeligt) blev upgraden rullet tilbage. Sådan set logisk nok, men da point sharing er et nyt koncept, ville det havde været en god service hvis SAS i stedet for at annullere upgraden havde kontaktet os for at løse problemet eller i det mindste havde sendt en mail og forklaret hvorfor de annullerede.

    Men historien endte godt, der var stadig god plads foran, så vi kunne købe en upgrade ved check ind.

    Tak for jeres input.
     
    Henry, RasmusH, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Af nysgerrighed - hvad gav i for en upgrade ved check-in fra Plus til Biz på EWR-CPH?
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tak for opfølgende forklaring. Det giver jo god mening. Og ja, det havde været god service af dem, men mon ikke det er sket temmelig automatisk.
     
    Henry, Ulrik og THammer "Synes godt om dette"
  11. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Dejligt at høre, det lykkedes jer ved check-in at upgradere. Det er i første omgang selvfølgelig ærgerligt, at jeres bud bare bliver afvist, men jeg ville aldrig selv forvente en personlig kontakt fra et flyselskab til mig, om at budet blev afvist, og hvordan vi så ellers skal komme videre med det. Nogle gange kan det også godt blive til at det lyder lidt vilkårligt, sådan som SAS udfører deres procedurer og services overfor os kunder, men ofte ligger der også gode grunde bag - sådan som I jeres tilfælde.

    Til gengæld synes jeg det er dejligt at opleve, hvis man er strandet i langtbortistan, at SAS proaktivt har ombooket mig til førstkommende flyver hjem. Det er her, jeg synes det er mere rimeligt, at de sætter deres ressourcer ind overfor kunderne.
     
    Henry, SophieHendriksen og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  12. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Det plejer at være 35000 point eller omkring 7000 kr. Men er da også spændt på, om disse tal stadig er aktuelle.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Hvad er folks erfaring med mindste bud?
    Vi har budt 15020 (pr person) for upgrade fra Eco til plus til EWR næste uge.
    Mindstebuddet ligger fortsat på 15020 pr pax - skal vi lade buddet ligge eller ændre det lidt opad?
    Jeg kan se på expertflyer at der er ca. 34 ledige pladser tilbage i plus (på nuværende tidspunkt).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Generel erfaring: Mindstebud går igennem (SAS mindstebud er rimelig høje). Når det så er sagt: Der kan altid være nogen der byder højere, så man kan aldrig være helt sikker :) Jeg byder aldrig højere end 10% over mindstebud, altid er skævt tal.
     
    Jusug, Henry og MaleneChristensen "Synes godt om dette"
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Har du status hos SAS?
     
  16. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    EBG :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Selvom der står 9 ved flere af booking klasserne i plus, så kan man ikke lægge dem sammen. Så der kan potentielt "kun" være 9 ledige pladser. Et kig på sædefordelingen kan som reelt også give et hint om, hvor fyldt der er.
     
    Henry og MaleneChristensen "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Men får du jo bonus på dit bud - d.v.s. det tæller mere. Andre kan uddybe, for jeg kender ikke detaljerne.
     
    MaleneChristensen "Synes godt om" dette.
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Korrekt..
    Guld skulle tælle mere end sølv, hvis buddet er det samme.
    Det samme gælder med diamant vs. guld.
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Strækning: OSL-EWR
    Dato: 7/2
    Kabineklasse fra og til: go-plus
    Bud i penge/point/Valuta: 15005
    Min/Max budmulighed: 15005
    EBB Status: EBG
    Gik opgradering igennem: yes, ca 48 timer før

    Dejligt :)
     
    Kenneth K, CHIP, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side