Strækning: CPH - NRT 11/1-2019 Kabineklasse fra og til: Plus > Business Bud i penge/point/Valuta: 25200 pr person Min/Max budmulighed: min 25000 - xx EBB Status: sølv Gik opgradering igennem: ja - 47 timer før 2 pax og første business flyvning for os begge. Behøver vidst ikke nævne at vi glæder os meget
Tillykkke. Og nyd turen rigtig meget. Det er bare så specielt første gang man prøver Business. Problemet er bare, at det er vanedannende
Har overvejert, venter dog lige og ser hvad der tikker ind her i januar, mangler lige et par 1000 point fra onlineshopping
Har en returrejse til USA i næste uge. Har været inde og kikke på ledige pladser, og der er 9+ i alle klasser. Alligevel er mindste bud på opgradering fra fleksibel Plus til Business på 5100 kr. Er det ikke et ret højt mindstebud ? Synes jeg tidligere har kunnet byde 2500-3500 kr.
Mig bekendt er det ej relevant om du er booket på Plus Saver eller Flex Plus. Ligeså har jeg svært ved at finde et mønster i deres prissætning - men det er vel en del af denne “leg”. Men enig, jeg synes 5100kr er et (for) højt mindstebud.
Enig lyder som et højt mindstebud fra Plus, men måske det er et nyt enhancement? Jeg ville også se om det gav mening at lægge bud ind for min mand SFO-CPH i februar. Godt nok fra eco, men knap 8000 DKK, så kunne jeg vist lige så godt bare have købt billetten i biz fra starten af med rigtige menneskepenge. Eller det er måske normalpris på den rute?
strækning: PVG-CPH Kabineklasse fra og til: Plus > Business Bud i penge/point/Valuta: 4100 sek Min/Max budmulighed: min 2700 sek EBB Status: EBD Gik opgradering igennem: ja - 47 timer før havde rigitg meget lyst til at sove hele vejen hjem !
Strækning: CPH-MXP Dato: januar 2019 Kabineklasse fra og til: Go (Light) -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 370 Dkr Min/Max budmulighed: 365...655 Dkr EB status: D Gik opgradering igennem: Ja, 46.5 time før afgang God availability på både Plus & Go, så det var ikke så overraskende, at den gik igennem.
Strækning: CPH-HKG Dato: januar 2019 Kabineklasse fra og til: Plus -> Business Bud i penge/point/Valuta: 2600 Dkr Min/Max budmulighed: 2500...7600 Dkr EB status: D Gik opgradering igennem: Ja, 47.5 time før afgang 48 timer før var availability C9 D9 Z9 Y9, Plus var totalt fyldt, så jeg var temmelig sikker på, at upgraden ville gå igennem. Der var 5 som røg op foran.
Han bør jo også have adgang til den nye UA Polaris lounge sammen med lillemor ... Ikke sandt ... Der er strikte adgangs krav for StarGold, ingen status adgang, kun i henhold til klasse. Måske I skulle holde øje med en bonus billet.
Vi har allerede købt de bonusbilletter der var, dem har barnet og jeg Men JEG glæder mig til loungen hihi.
Ja, men der kan jo sagtens pludselig blive cld et bonus seat på biz, så hold øje. Jeg er i loungen lige nu - 3 psgrs foran mig forsøgte at komme ind som ledsagere, men nix, de blev afvist, så der er ingen kære mor. En lille lækker anretning ( se også @Kristian's billeder under lounge).
Okay, jeg troede egentlig ikke de frigav flere award tickets senere. Der var fire, da jeg købte til barnet og mig. Da jeg ville købe en mere var de to sidste væk. Men så vil jeg da holde øje, tak ser supergodt ud! Og jeg synes det er rigtig fint, at de holder eksklusiviteten oppe med striks adgang, sådan skal det jo være. Manden må finde sig en PP lounge
Jeg har hold noget øje med København-Tokyo, hvor der pludselig er kommet bonus billetter på business Class. Eksempelvis 3 stk onsdag d. 23. januar. Om det skyldes, at nogle har afbestilt i sidste øjeblik - eller om der er kommet flere billetter, ved jeg ikke. Men jeg tror mest på de sidste, da der er kommet business billetter på flere datoer. Så hold øje indtil sidste øjeblik.
SAS frigiver bonusbilletter 330 dage før afgang, en ny "bølge" 300 dage før afgang. Og så sker der ofte noget 1-2 måneder før afgang, hvis f.eks. deres prognoser viser lav belægning eller langt fra udsolgt, så kan der sagtens blive frigivet ekstra bonussæder. Det har jeg oplevet flere gange. Så er man relativt fleksibel i sine rejsedatoer - eller pludselig impulsivitet opstår, er det værd at holde øje med den nærmeste fremtid. Jeg har flere gange scoret afgange nogle uger frem. Nogle afgange ser jeg, at der f.eks. både er 6 og 8 Biz sæder til salg (altså awards). Så som @Henry skriver "Hold øje indtil sidste øjeblik"
Nemt nok! Fordi jeg holdt øje med seatmap lige omkring da upgrades blev behandlet. Plus var helt udsolgt, så var der 5 ledige på plus ... og 5 mindre ledige på Biz.
Strækning: LAX-ARN Fra: plus Til: BIZ Bud: 27050 ebp Mindstebud: 27000 ebp / 7000 sek Status: EBD Antal pax: 2 Gik budet i gennem: Ja, 47,5 time før
Strækning: HKG-CPH Dato: januar 2019 Kabineklasse fra og til: Plus -> Business Bud i penge/point/Valuta: 2200 Dkr Min/Max budmulighed: 2100...7650 Dkr EB status: D Gik opgradering igennem: Ja, 46.5 time før afgang 48 timer før var availability C5 D0 Z0 Y5, jeg bemærkede at SAS behandlede først upgrades fra Go til Biz, og der var jeg ikke iblandt. Først 1/2 time senere var der et par fra PLUS som også røg op foran. Det så ud som om, at SAS startede med de bud, der gav flest svesetas først. Ved afgang var maskinen helt fuld, så godt tilfreds med, at det trods alt lykkedes at komme op foran til 2200 dkr. på en 12 timers tur.