Strækning: SFO-CPH Dato: 15/04 2019 Kabineklasse fra og til: Eco -> Business / Eco -> Plus Bud i penge/point/Valuta: Eco -> Business: 45.665 points / Eco -> Plus: 17.665 points Min budmulighed: 40.000 points på Biz / 15.000 points på plus EB status: EBG Gik opgradering igennem: Vi får se på Lørdag. Nogen der kan tjekke avail ? SasDK viser hele 23 ledige biz pladser pt.
Du skal først skrive her når du ved om plusgrade er gået igennem eller ej. Ellers har budene ingen mening for andre. Du kan altid spørge om availability hos os der betaler for EF. Den er C9D9Y9 så dit biz bud skulle have en rimelig chance.
Strækning: LHR-CPH Dato: 12/4-19 Kabineklasse fra og til: Eco -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 600SEK Min/Max budmulighed: 600/1000SEK EB status: EBG Gik opgradering igennem: Ja, 47,5 timer før afgang. Stadig en hitrate på 100% på mine plusgrades med SAS, altid min. Bud. 9 ud af 9 nu.
Det er også min erfaring, mindstebud er fint til intra-europæisk. Jeg har en gang set dem flytte "Plus-divideren" under boarding i Dublin. Mit gæt er at de "altid" accepterer intra-europæisk, da de netop bare kan flytte hvor stor Plus sektionen skal være. Har dog hørt om en enkelt der én gang fik afvist et bud til Plus på en fyldt flyver....
@clager havde da sef tænkt mig at opdaterer det når jeg fik svar men skal holde det til én post fremover hr. Tak for EF avails. Men Ja, Eco -> Business buddet til igennem, 47,5 time før afgang.
Strækning: PVG-CPH Dato: 14/4-19 Kabineklasse fra og til: Eco -> Biz Bud i penge/point/Valuta: 4200 SEK x 2 Min/Max budmulighed: 4200 SEK EB status: EBD Gik opgradering igennem: Ja, ca. 47 timer før afgang. Der var mindst 9 ledige pladser i både Biz og Plus 3 dage inden afgang, men Business blev efterhånden alligevel godt fyldt op. Der var kun 2 måske 3 ledige pladser, når vi var i luften.
Strækning: CPH-EWR Dato: 19/4 2019 Kabineklasse fra og til: Eco -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 1100 DKK x 3 Min/Max budmulighed: 948 DKK EB status: EBB Gik opgradering igennem: Ja, ca. 47 timer før afgang. Jeg var meget tilfreds med opgraderingen da den jo var super billig - der var proppet på eco og da jeg ingen status har længere, så gav den også både business check-in, fast track og lounge (selvom jeg ikke nåede sidstnævnte).
Strækning: LHR-CPH Dato: 26/4-19 Kabineklasse fra og til: Eco -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 600SEK Min/Max budmulighed: 600/1000SEK EB status: EBG Gik opgradering igennem: Ja, 47,5 timer før afgang.
Interessant at Plusgrade stadig er aktivt på strejkedagen. Jeg havde tænkt de måske ville afvise alle bud, da en ombooking fra Plus til et andet selskab vel bliver på Business? Flyvningen er måske med SAIL?
Nogle flyvninger fra LHR flyver med SAIL. Hvis dit fly står på listen over flyvninger der gennemføre https://www.sas.dk/traffic-information/operating-flights/ så er du sikret en plads
Var inde og tjekke på listen, ingen af mine fly imorgen er aflyst. Er overrasket over hvor mange fly der flyver til/fra DK, som ikke er aflyste. Forstår ikke helt mønstret
En hel del LHR flyvninger er opereret af SAS Irelans og de er ifølge Diamond Service ikke ramt af strejken
Gad vide, hvor mange øjne og hænder, der er inde over PlusGrade processen. Måske de bare "fodrer" systemet med sæder, der kan opgraderes til og så har PG en algoritme for resten? Jeg er i hvert fald blevet opgraderet fra en halvtom kabine (Go) til en halvtom kabine (Plus), så det var i hvert fald ikke operationelt motiveret (men Finance satte sikkert pris på, at der blev nedskrevet point fra min konto). Så... hvis det hele kører (halv)automatisk, ændrer en strejke nok ikke meget. Og... i december havde jeg den tvivlsomme fornøjelse at få en opgradering igennem fra Go til Business på SK925. 6 timer senere blev samme afgang aflyst og min re-route var baseret på Economy hos SAS/United
Strækning: CPH-MXP Dato: 28/4-19 Kabineklasse fra og til: Eco -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 510SEK Min/Max budmulighed: 500/1000SEK EB status: EBS Gik opgradering igennem: Ja, 46 timer før afgang. Stadig overrasket over at Plusgrade ikke er lukket ned her under strejken. Er spændt på at se om de er klar til at flyve i morgen, eller om jeg ellers bliver ombooket til Business på en *A?? Læg derudover mærke til at minimumsbudet var 500. Dette har jeg ikke set før, plejer det ikke at være 400SEK på skandinaviske og 600SEK på europæiske ruter?
Lige en update. Flyet er aflyst her søndag... Jeg er blevet ombooket til LH med en ankomst nogle timer senere, rimelig ok. SAS Plus blev dog til Economy... Jeg har fået lovning på at pengene kommer tilbage, men stadig adgang til loungen. Jeg er rimelig tilfreds med den service SAS! Som ekstra bonus er den ombookede billet i Y. Jeg kan næsten ikke tro det, men ifølge Lufthansa siden på Eurobonus, skulle den give 1.250 point både CPH-FRA og FRA-MXP, altså 2.500 point. Hvis det går igennem er jeg en meget tilfreds ombooket kunde, specielt da den oprindelige billet var Go Light til 100 point, og SAS Plus billetten kun giver 1.500
Hej allesammen, jeg kunne ikke lige finde ud af hvilken tråd mit spm. passede i, men her virkede oplagt: Har I nogle erfaringer med om der ved bud på opgraderinger bliver skelet fra Plusgrades side til hvilken klasse/pris man er booket på? Mao er der større sandsynlighed for at ens bud går igennem hvis man har købt en "smart" fremfor en "light" (status hos SAS uagtet)? pft. Simon
Det tror jeg ikke. Jeg bliver altid opgraderet fra en meget billig O (Ungdom). Jeg tror SAS anvender Plusgrade til omsætnings maksimering, så bookingklasse tænker jeg ikke indgår.
Strækning: MXP-CPH Dato: 2/5-19 Kabineklasse fra og til: Eco -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 515SEK Min/Max budmulighed: 500/1000SEK EB status: EBS Gik opgradering igennem: Nej, 36 timer før. Det er så min første afvisning. Jeg tror SAS nu har lukket ned for Plusgrade...