Naturligvis, men blokering i Business giver noget mindre mening. Men det kan sagtens være forklaringen
Godmorgen, Nogen der kan tjekke belægningen på business på nedenstående. Scandinavian Airlines SK 939 / 23AUG ARN - LAX
BookingClass - Seat Availability C - 5 D - 5 Z - 4 J - 1 Y - 9 S - 9 B - 9 P - 9 E - 9 M - 9 H - 9 Q - 9 V - 9 W - 9 U - 9 K - 9 O - 2 G - 9 Los Angeles Intl. Airpt., CA, US, Terminal B (LAX) 23 Aug 2019 14:15 Stockholm Arlanda Airpt., SE, Terminal 5 (ARN) 24 Aug 2019 10:00 10h 45m
Strækning: CDG-ARN Dato: 11/7-2019 Kabineklasse fra og til: Go -> Plus Bud i penge/point/Valuta: 370 DKK Min/Max budmulighed: 350DKK/5000 point. EB status: EBG Gik opgradering igennem: Ja, 46½ timer før
Et spørgsmål for dummies: Hvis et bud på en opgradering bliver afvist de knap 48 timer før, der ser ud til at være 'checkpoint' - har man så mulighed for at afgive et nyt, højere bud?
Så vil man gerne være nogenlunde sikker på at flyve plus/business - så er der altså ingen vej udenom simpelthen at booke det fra start.. Er der mon nogen der har lavet statistik over 'succesraten' ved bud på opgradering?
På de korte ruter er der meget høj succesrate (som i næsten 100%) - det virker som om, at den går igennem så længe der er ledige pladser. På long haul er det mere tricky...
Min succesrate på bud fra CPH-LHR-CPH er 100%, men det er jo også blot et spørgsmål om at rykke skiltet et sæde længere ned
Jeg går ud fra, at du opgraderer med point. Som du skriver, sidder du i samme sæder, som på GO. Hvad får du reelt ud af at opgraderer ud over: En madbox Gratis drikkevarer Point for en plusbillet (som jo godt kan blive en del, hvis den oprindelige billet kun gav 100 point). Men det har SAS jo afskaffet og efterfølgende genindført.
Kan til info nævne, at på en nylig tur på CPH-SFO betalte en kollega kr. 4.000,- for en Plus til Business upgradering ved checkin... Han havde fået afvist sit bud online...
Vi er en gruppe, der skal til New York i august. Vi har en blanding af alm. Go billetter og Youth (under 26 år) billetter på Go. Da jeg ville checke upgrade priser, ser jeg der er forskel på point-priserne for de to typer billetter. Jeg har tidligere spekuleret over om SAS differentierede upgrade-priserne, afhængig af hvad man har givet for billetten – og det ser sådan ud. Alm Go billet: budene starter ved 14000 EB (for Plus) / 36000 EB (for Business) Youth Go billet: budene starter ved 15000 EB / 38000 EB.
Du skal også have in mente hvor mange rejsende det drejer sig om. Der er selvfølgelig helt lavpraktisk en lavere chance for at der er 3 pladser til mig med familie end 1 plads til en alene-rejsende. Min personlige erfaring er, at på long haul kommer det meget an på ruten og hvor mange man er. SFO-ruten har f.eks. mange business rejsende, så der er der ikke mange ledige sæder at slås om.
Rent lavpraktisk: Er alle billetter på samme booking - eller er der forskellige bookinger, der skal opgraderes?
Det er flere forskellige bookinger, hvorpå der er lagt upgrade bud ind på hver af bookingerne. Heraf kunne jeg se, at bud-prisen varierer (afhængig af hvem man er og hvad man har givet for billetten). En anden fordel ved at splitte bookingerne op er også, at sandsynligheden for at der er 1 eller to pladser tilgængelige til upgrades er større end hvis det er én booking med 4 pax f.eks.
Strækning: CPH-ORD Dato: 4/8-2019 Kabineklasse fra og til: SAS Youth Go Smart -> SAS Plus Bud i penge/point/Valuta: 1380 DKK Min/Max budmulighed: 1120/6000 DKK. EB status: EBB Gik opgradering igennem: Ja, 46 timer før Jeg havde en idé om, at EBG-medlemmer “kun” byder minimum, da deres bud er 20% mere værd, så jeg bød 20 kr over mindstebud + 20%, og det lykkedes.