Erfaringer: SAS Upgrade/Plusgrade

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 1/5/16.

  1. Lha

    Lha Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    3
    Point:
    3
    Ok, tak.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Christianbulow

    Christianbulow Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Hey!

    Kan det virkelig passe at man ikke bruge point til opgradering når billetterne er købt med travel pass?

    Har en retur flyvning NYC - CPH på SAS Plus. Jeg kan ikke byde på opgradering, da billetten ifølge SAS ikke er udstedet før man flyver. Og jeg kan heller ikke bare købe en opgradering med point, medmindre det gøres i lufthavnen, da man ikke længere kan det på SAS’s byd funktion. Det giver for mig at se nul muligheder for kunne blive opgraderet, med undtagelse af lufthavnen. Er sku da idiotisk, hvis det er rigtigt...
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Måske kan @Baadsgaard svarer på dette?
     
    Christianbulow og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg er ikke helt skarp på hvordan det forholder sig og har ikke selv prøvet det, da der på rejser i Europa ikke er mulighed for at flyve højere end Plus og mit travel pass er på plus og prepaid og fuld fleksibel.
    Der kan dog godt være noget om snakken, da en booking automatisk forsvinder, såfremt jeg ikke dukker op til flyet som jeg forstår det. Dvs der er en plads til mig, men såfremt jeg vælger ikke at bruge den, trækkes der ikke et klip.

    Der er dog også forskel på mit travelpass (prepaid) og det corporate travelpass produkt, du flyver på (antager jeg, da kun corp tilbydes på US destinationer).
    Her er der heller ikke tale om prepaid, men betales på bagkant med en fast rabat på 14% (med mindre, man har andre aftaler). Derfor kan der sagtens være tale om at billetten faktisk ikke udstedes før du ankommer til lufthavnen, men at der "blot" er reserveret en plads - dvs. den faktisk ikke er købt, men blot reserveret og da den er "fleksibel", kendes prisen heller ikke før umiddelbart før afrejse.

    Så jeg tror den er god nok.

    Jeg ville dog i så fald tage fat i jeres rejseafdeling, der kan tage fat i SAS Corporate Sales og høre, hvilke muligheder der er. Normal SAS Eurobonus support kan ikke gøre ret meget her og alt hvad der har noget med travelpass undtagen faktiske bookninger, håndteres af SAS Corporate Sales og når jeg har haft udfordringer med mit travelpass eller SAS virksomhedsprogram, har det være corp sales, jeg skulle have fat i.
     
    SophieHendriksen, Ulrik, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Christianbulow

    Christianbulow Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Ok tak for svar. Det er lyder rigtigt det du siger. Men jeg må indrømme, at jeg synes SAS’s produkt - til deres største kunder - er ringe, når det er sådan her. Jeg opdagede i øvrigt også, at det ikke er muligt at bestille feks SAS Go light, SAS plus Smart eller Business Smart på Travel Pass. Den viser kun de dyreste billetter. Fleksibilitet er fint, men det er ikke altid, man har brug for det, og her mener jeg, at SAS prøver at snyde deres corporate kunder ved ikke at give dem de valgmuligheder alle andre kunder har. Det kan undre, når disse kunder er deres største. Det er plads til forbedringer.
     
    Kenneth K, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er vel her man ikke kan få både i pose og sæk? Hvis billetten ikke er udstedt som @Baadsgaard beskriver, hvordan skal du så benytte Plusgrade? Jeg går ud fra der er andre fordele ved Travelpass som for dig betyder at den samlede løsning giver mening, ellers kan du jo blot købe almindelige billetter.
     
    Henry, Ulrik og Bekgaard "Synes godt om dette"
  7. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Sidder i Hong Kong på Hyatt Regency i Tsim Tsa Tsui og havde taget badebukser med da hotellet har en pool, de bliver i kufferten da en tyfon lige skulle forbi, godt jeg skal hjem i morgen.

    Havde luret på om jeg skulle byde på en upgrade fra CPH - HKK fra PE til biz da prisen var nede i sølle 2.400,00 DKK i startbud og der var en fin availebility, lurepassede for længe og så var der lukket.
    I gaten solgte de alle Biz pladser så fint for SAS.
    Men i går fik jeg så en fin email fra SAS at de havde givet mig en courtecy upgrade hjem natten mellem mandag og tirsdag, sgu et ugudeligt tidspunkt de laver returflyvning på, - kl 01:00 !!
     
    SophieHendriksen, clager, Henry og 7 andre "Synes godt om" dette.
  8. Christianbulow

    Christianbulow Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Hej Sophie.

    Jeg er ikke helt enig. Hvorfor skulle de bedste kunder ikke kunne deres bonuspoint eller penge på at blive opgraderet, når der alligevel er ledige sæder? Det koster ikke for SAS. Alternativt kunne jeg bruge pointene på billetter, hvilket er penge direkte ud af bundlinjen hos SAS, hvis flyet bliver fuldt.
    Og så giver der for mig ingen mening, at når jeg(mit firma) køber en billet til 16.000 kr, så kan jeg ikke få en service, som en der har købt en golight billet til 3000 kr har. Jeg mener, at rabatten er 12 % ved købt på
    Travel Pass, og det opvejer i min verden ikke de ulemper det giver, dvs man kan kun købe de allerdyreste billetter og man kan ikke byde på opgradering. Problemet er at man i større firmaer altid bruger Travel Pass pga fakturering m.v. Men i min vejen er ovenstående en lapsus. Anyway, jeg klarer mig nok på SAS Plus og så sparer jeg de point:)
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  9. Steen_C

    Steen_C Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    103
    Point:
    33
    Strækning: HAM-CPH
    Dato: 25. august 2019
    Kabineklasse fra og til: SAS GO >> SAS Plus
    Bud i penge/point/Valuta: 5075 point
    EB status: EBB
    Gik opgradering igennem: Ja, 48 timer før
     
    Henry, THammer og Bekgaard "Synes godt om dette"
  10. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Som virksomhed har du valget mellem at bruge Travelpass, (hvor du så er heldig at I har en politik, hvor du kan rejse på Plus, hvor mange nok må tage til takke med Go ;-) ) - og så Go.

    Go bestilles på SAS Corp portalen med den rabat, I som virksomhed har og så kan du lave Plusgrade alt det du ønsker.
    Tænker, det er jeres interne rejsepolitik der gør, at du bliver booket i Plus (travelpass) kontra Go (normal billet).

    Portalen giver adgang til begge dele, men ikke sikkert du har adgang til det.
    Faktisk er den portal ret okay at booke i. Lidt mange klik, men den finder alt hvad der kan flyve mellem 2 destinationer som har et SK-nummer og man kan kombinere alt hvad man ønsker.

    Men igen: Lad rejseafdelingen kontakte SAS Corp Travel, så er der nok en vej, hvor de kan udstede billetten - men SAS eurobonus kan helt sikkert ikke hjælpe.
     
    Nielspg, SophieHendriksen, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg flyver CPH-HAM-CPH relativt ofte, måske kan mit spørgsmål virke lidt overlegent. Men giver det mening at bruge point / penge på en opgradering på den rute oftest fløjet med en lille ATR og 30 minutters flyvetid? Er PLUS ikke en polarrulle og drikkevarer til forskel? Basispoint kan naturligvis bruges på at opnå status.

    Det er af ren interesse jeg spørger.
     
    Peter F., SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det overlegne:cool: svar er vel:
    Prøv at opgradere en gang eller to - og mærk så på din mavefornemmelse, om det er prisen værd.
    (Du er nødt til at prøve mere end en gang for ikke at træffe beslutningen på et for løst grundlag, hvis nu du rammer en ekstra go' eller ekstra dårlig dag'.:oops: )
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  13. Steen_C

    Steen_C Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    103
    Point:
    33
    Godt spørgsmål der er et par årsager.

    - Jeg har nogle gamle point der snart udløber.
    - jeg kommer til at ligge lige omkring EBG i denne optjeningsperiode. Så du kan sige jeg veksler 5.000 ekstrapoint til 1.000 basispoint.
    - jeg har to timer i HAM (connection fra TFS), så vil gerne i LH loungen og spise og slappe lidt af.
     
    jespersm, Peter F., Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. Christianbulow

    Christianbulow Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Jeg har fløjet Aarhus - KBH på plus hver uge de sidste to år. Da jeg er guld er eneste fordel et sæde bagerst i ATR’eren. Dvs - udover fleksibiliteten - total spild af penge. Uden guld kan det godt give lidt mening med fast track og lounge. Det er min mening:)
     
    SophieHendriksen, Henry, Steen_C og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Giver mening, tænkte ikke på det med loungebesøg.
     
    Henry og Steen_C "Synes godt om" dette.
  16. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Strækning: HKG-CPH
    Dato: august 2019
    Kabineklasse fra og til: SAS Plus > Business
    Bud i penge/point/Valuta: DKK 2015 (mindstebud DKK 1900 eller 23000 EB point)
    EB status: EBD
    Gik opgradering igennem: Ja, 46,5 time før afgang

    Var ret sikker på, at bud gik igennem for der var lav belægning på C. To dage før afgang blev rk 8-10 også spærret. På trods af dette var der stadig ledige pladser på flyet. Plus havde 4 pax og Go var fyldt.
     
    MortenLok, SophieHendriksen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Åbenbart en strækning hvor man kan byde på upgrades til en fornuftig pris med en god/høj succesrate.
     
    CHIP og Henry "Synes godt om" dette.
  18. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Strækning: CPH-ATH
    Dato: Sept. 2019
    Kabineklasse fra og til: Go til Plus
    Bud i penge/point/Valuta: 5000/pax
    EB status: EBS
    Gik opgradering igennem: Ja, 46,5 time før afgang (Det plejede at være 47,5, så der kom sved på panden...men ca 46t30 min før afgang kom den fine mail)

    SPØRGSMÅL:
    Er der nogen, der har prøvet, at få afvist et bud i point på flyvninger i Europa? (altså lige undtaget den gang de ved en fejl havde åbnet for bud på 500 point)
     
    Henry og CHIP "Synes godt om" dette.
  19. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Strækning: ATH - CPH
    Dato: Sept. 2019
    Kabineklasse fra og til: Go til Plus
    Bud i penge/point/Valuta: 5000/pax
    EB status: EBS
    Gik opgradering igennem: Ja, 46,5 time før afgang
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. MortenLok

    MortenLok Aktivt medlem

    Beskeder:
    49
    "Synes godt om" modtaget:
    179
    Point:
    33
    Er EBD og flyver ofte ruten. Har relativ stor succes med opgraderinger fra Plus til Biz på bud både med penge og point
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side