Enig, men hvem er 'højeste instans'? Skriver man til deres kundeservice, får man et automatisk svar, og man kan næsten høre, hvordan de griner af en i baggrunden. Så ja, det ville være dejligt, hvis man kunne henvende sig til nogen, som tog det alvorligt.
- Har SAS forringet upgrading udvælgelsen af EBG ? - Jeg mener bestemt at der har været en upgrade prioritet for EBG. - I upgrade bestemmelserne er der nu kun en prioritet for EBD. Der står : >> EBD dit bud er 30% mere værd, når du byder på en SAS Upgrade << !!! men .... @jespersm -- hvis EBG stadig havde haft en upg prioritet i ovenstående tilfælde, så ville jeg sende en kort, høflig meddelelse til den efterhånden kendte : SAS Head of Eurobonus [email protected] samt til dept STOHQ : SAS Head of Customer Service [email protected] samt til : [email protected]
Jeg havde to opgraderinger i sidste måned, som begge gik igennem. Den ene fik jeg at vide ca 24 timer før, men den anden fik jeg først at vide da jeg boardede flyet... Det var sgu noget utilfredsstillende fordi jeg derved ikke fik gjort brug af de øvrige benefits ved opgraderingen. Ville I klage over dette? Strækning: CPH-EWR Dato: 24.10.2022 Kabineklasse fra og til: Go til PLUS Bud: 22.000 EB status: EBS Gik opgradering igennem : Ja - ca 24 timer før Strækning: EWR-CPH Dato: 27.10.2022 Kabineklasse fra og til: Go til PLUS Bud: 17.000 EB status: EBS Gik opgradering igennem : Ja - men fik det først at vide i gaten...
@kc1829 "Ville I klage over dette" --------------------------.---------------------- NEJ Har SAS fratrukket point ? ---------------------------------- - Ja, så er upgradingen gået igennem udfra din request, som du åbenbart ikke aktivt har annulleret. Selskabet formoder således at du stadig ønsker en upg. - Hvad er årsagen til at der pludselig er pladser til upg ? 1) F.eks. andre passagerer har fået upg fra Plus til Biz i checkin eller i gaten. Hermed frigives pladser i Plus tæt på afgang. 2) Meget sent ankommende connection fly (typisk fra osl og arn) Man beslutter at køre uden disse passagerer. Pladser frigives alle klasser. Har SAS ikke trukket point ? -------------------------------------- Nej. Så kan der være flere årsager til at du får en upg i sidste øjeblik. - DIN bookede klasse er gået over, dvs der er overbookings, måske er også flere andre blevet flyttet til en højere klasse ligesom du blev (nogle gange very last minute). - Som passager kender man sjældent årsagerne til de forskellige dispositioner.
Godmorgen, ☺️ Jeg må have misforstået noget totalt, læst for hurtigt.. pas… Jeg TROEDE jo, at man fik point for den klasse man sad i - ved en upgrade. Betalt upgrade, ikke med point. Eksempel… en tur til EWR giver typisk 6000 point i Business. Går upgrade igennem fra ex. Go, gik jeg ud fra jeg fik point for Business. Men det stemmer ikke vel? Jeg læste just i en Facebook gruppe, at man ville få 3000, plus den oprindelige billets pointsats. Stemmer det?
Sådan var det engang. Det blev ændret for et års tid siden. Nu er reglerne for optjening af point ved upgrade (se SAS – optjen og brug point | SAS): Inden for Skandinavien: SAS Go til SAS Plus: 250 Basispoint Til/fra Europa: SAS Go til SAS Plus: 500 Basispoint Til/fra Asien og USA: SAS Go til SAS Plus: 1500 Basispoint SAS Plus til SAS Business: 1500 Basispoint SAS Go til SAS Business: 3000 Basispoint
Tak for opklaring Henry! Tankerne om bud på upgrade til business blev lidt mindre attraktivt. Havde lige udset mig en del point - iht. “Dobbelt Op” pt.
Samme her, har en tur til SFO på torsdag og med det Henry skitsere så blev det lige noget mindre attraktiv at byde på upgrade.
Hmm, det er også nyt for mig. Tidligere var det ellers lidt en 'smutvej' til mange flere point at opgradere en go light til plus, men det er så ikke tilfældet mere kan jeg forstå... Er der heller ingen 25% diamant/guld fordel?
- Jeg legede lidt med Star BIZ bonus ledige pladser forleden. - Hvis man f.eks. har en SAS economy eller Plus og er villig til at droppe point indtjening på en upgrade, men ønsker en biz rejser, så er det en god ide tæt på sin afrejse dag at checke Star biz. - Man skal ikke gå ind på f.eks. cph-lax, men derimod zrh-lax, eller muc/fra-lax eller bru-lax. Der var mellem 3 og 6 dage til en tilfældigt valgt afrejsedag. - Wouv, der kom mange BIZ Star rejser frem, UA OG LH og f.eks. LX040 zrh-lax, 12 timer i en Swiss biz kabine, ikke at foragte, pris 78.000 EB bonus point for en enkel billet, måske billigere hvis man vælger retur.
Bare gå ind på SAS´s hjemmeside under ""Star Alliance Bonus rejser"" reserver Star Bonus. Jeg blev godt nok helt elektrisk da jeg så alle ledige biz afgange lige til at booke direkte på SAS´s system, alle sammen 78.000 EB point oneway.
Ja, LH Group er ret gode til at frigive bonuspladser tæt på afgang (<14 dage) hvis flyet ikke er fyldt. Ulempen er selvfølgelig at det koster flere EB-point, og at "skatter og afgifter" er højere end hos SK. Vær især opmærksom på "brændstofafgiften" på enkeltbilletter FRA USA, som normalt er skyhøj hos LH Group (kan ikke huske om Eurobonus stadig har loft på den del af billetprisen). Den undgår man med en returbillet fra Europa. Svjh gælder samme pris på oneway billetter som med SK, at det er 60% af returprisen. Dvs. en returbillet med Star Alliance vil i dit tilfælde koste 130.000 EB-point.
Strækning: CPH-SFO Dato: 26-11-2022 Kabineklasse fra og til: Plus -> Business Bud: 41.000 point EB status: EBD Gik opgradering igennem : Nej 6,5 time før afgang fik jeg mail om, at jeg var blevet overbudt. MEN 4,5 time før afgang fik jeg mail om, at de havde givet mig en gratis opgradering til Business, tak for det SAS
Strækning: SFO-CPH Dato: 27-11-2022 Kabineklasse fra og til: Plus -> Business Bud: 5.200 DKK EB status: EBD Gik opgradering igennem : Ja, 24 timer før afgang tikkede en besked ind med et go på udgrave. Bød det mindst mulige og får så 1875 statuspoint udover de sædvanlige perks, afgang kl 20:00 i aften så perfekt med middag i Polaris loungen i aften.
Har de to rejst med andre, eller var de kun "dem selv" på hver deres booking? Det virker super underligt. Normalt får sølv en "booster" på 10% oveni deres bud, hvor guld får 20%. Det kan næsten kun ske, hvis person As opgraderingsforespørgsel er blevet annulleret et sted i processen.
Er det ikke noget med, at opgradering ikke kan ske hvis man har bestilt specialt måltid? Er der andre grunde til, at opgradering ikke kan lade sig gøre?
Opgraderinger (altså seneste bud) med special meal kan lade sig gøre indtil 25 timer før afgang, så det burde heller ikke være det, der er galt.. Der er nogle forskellige scenarier, hvor man ikke kan blive opgraderet via SAS Upgrade, f.eks. hvis man har en gruppebooking i nogle forskellige booking-klasser, men det lyder ikke som om, at det er det, der er problemet - og hvis det var, så tænker jeg, at det burde blive meldt tilbage under budrunden.