Erfaringer: SAS Upgrade/Plusgrade

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 1/5/16.

  1. henrik.kristiansen

    henrik.kristiansen EB GOLD

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    94
    Point:
    18
    Tak for svar. Ja det var ikke en dum ide… at bruge de andre selskaber også. Har godt læst et indlæg (tror det var Henrys), hvor han tjente flere point ved at bruge Lufthansa. ✈️
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,586
    "Synes godt om" modtaget:
    6,819
    Point:
    113
    Du kan se reglerne for point+penge billetter under :
    1) Eurobonus
    2) Flyv med point, der er 3 kategorier :
    a) Bonusbilletter
    b) Almindelige billetter for point
    c) Star bonusbilletter

    Se regler for point + penge under kategori b) almindelige billetter for point
    Her præciseres bl.a. at man optjener basis point.

    Der er desuden 10% rabat for EBG og 30% for EBD.
     
    henrik.kristiansen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  3. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    459
    "Synes godt om" modtaget:
    1,294
    Point:
    93
    Strækning: CPH-IAD
    Dato: 25.06.2022
    Kabineklasse fra og til: Go til Business
    Bud: 4.900 DKK
    EB status: EBD
    Gik opgradering igennem : Nej
    Fik mail "Du er blevet overbudt på en opgradering" og de ledige business pladser er nu væk (sikkert fyldt med andre, som er opgraderet).
    Undrer mig dog over tidspunktet. Fik mailen 24 timer før afgang. På SAS's hjemmeside fremgår, at man kan ændre indtil 6 timer før afgang:
    SAS Upgrade – Upgrade to a Higher Level of Comfort | SAS (flysas.com)
    Der er umiddelbart ledige pladser på Plus, men man kan jo kun byde på opgradering til en enkelt klasse :mad:
     
    Beaglen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  4. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    459
    "Synes godt om" modtaget:
    1,294
    Point:
    93
    Måske et dumt spørgsmål, men….
    Er der nogen der har erfaringer med bud på opgradering, her i perioden med strejke ?
    Bliver bud automatisk afvist, hvis flyet bliver annulleret ?
    Tænker at jeg nødigt vil betale for en opgradering, for derefter at flyet bliver annulleret og pengene tabt.
     
    Beaglen, Henry og henrik.kristiansen "Synes godt om dette"
  5. Up in the skies

    Up in the skies Medlem

    Beskeder:
    23
    "Synes godt om" modtaget:
    92
    Point:
    13
    Jeg har ihvertfald oplevet både denne gang og under strejken i 2019 at få opgraderinger afvist uden videre. Så ja, tænker at det skyldes at opgraderingsanmodninger pr automatik annulleres når maskinen ikke flyver.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    102
    "Synes godt om" modtaget:
    306
    Point:
    63
    Jeg kigger på biletter med SAS til østkyst-USA. Er der nogen, der ved, hvad upgrade til hhv. plus/business koster (både for penge og point):)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,521
    "Synes godt om" modtaget:
    13,037
    Point:
    113
    Du kan vel lave en reservation - og så se, hvad upgrade koster (laveste bud). Derefter kan du annullere den.

    MEN et andet spørgsmål er så, hvilket bud SAS accepterer. Det er ikke sikkert, at mindste bud går igennem. Derfor altid godt med at høre andres erfaringer.

    Endelig skal du huske, at EB medlemmer med status får upgrade billigere. Det skal du nok også have med i overvejelserne, når du vurdere andres erfaringer.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  8. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    593
    "Synes godt om" modtaget:
    1,781
    Point:
    93
    Det dilemma har jeg netop mødt -
    Datteren + kæreste skulle til Milano med middagsafgangen, og vi havde lagt et point-bud (family-pool) på upgrade til PLUS. En lille uge før turen bliver afgangen aflyst, og de bliver tilbudt en ombooking til den senere afgang samme dag, hvilket de accepterer.
    Nu var spørgsmålet så, om buddet var annulleret, men dagen før afgang får de besked om, at de er opgraderet!
    Så i denne situation fulgte bud åbenbart med bookingnummeret, uden at vi selv foretog os noget aktivt.
    (I øvrigt trækkes point/penge jo først, hvis buddet går igennem, så point/penge er vel aldrig tabt?).
     
    Beaglen, Jeblin, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    921
    "Synes godt om" modtaget:
    2,708
    Point:
    93
    Jeg kan se på mine ture til IAD, at minimum fra go til Plus er 1080dkk/13000point, go til business 3024dkk/33000point, og plus til business 1944dkk/22000point. Bemærk at dette er minumumsbud via sas upgrade, så der er ingen garanti for at disse vil gå igennem. Jeg er ebd, om det skulle gøre nogen forskel.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    102
    "Synes godt om" modtaget:
    306
    Point:
    63
    Mange Tak for svar. Jeg har mulighed for at booke ungdomsbilletter, og derved vil der jo være en del af spare, hvis det er opgraderingspriserne, selv hvis jeg skal lægge lidt mere til. Jeg vil prøve at lave en booking imorgen og se på det
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    66
    "Synes godt om" modtaget:
    191
    Point:
    33
    Jeg har lige budt på opgradering fra Plus til Business CPH-SFO og der var minimumsbudet også 22.000 point. Så kan være det er sådan over hele linjen :)
     
    henrik.kristiansen, Magnus, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Clementos

    Clementos Medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    13
    Kan det passe at en “Star Alliance opgradering” (fra premium economy til business for 35.000 point) købt gennem SAS.dk for en Lufthansa-flyvning ikke fremgår på LH's hjemmeside ej heller når jeg checker ind?

    Jeg skal flyve fra Seattle til CPH over Frankfurt i morgen, lørdag, og har opgraderet fra premium economy til business fra SEA til FRA. Da jeg gjorde det via SAS.dk stod der at jeg ville modtage en bekræftelses-email, hvilket jeg aldrig modtog. De 35.000 point blev dog fluks fjernet fra min konto, og når jeg ringer til SAS siger de at den er gået fint igennem, og at de ikke sender nogen emails, men at det hele vil blive fikset i lufthavnen. Når jeg ringer til Lufthansa siger de at de intet kan se omkring en opgradering, og ifm. check-in er jeg checket ind til premium economy og et sæde i den dertilhørende afdeling.

    Er der nogen der har erfaringer med dette?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    202
    "Synes godt om" modtaget:
    636
    Point:
    93
    Hvad der er sket i dette tilfælde, kan jeg ikke sige. Men.. du kan ikke opgradere en Lufthansa-flyvning fra PE til Biz på *A upgrade. Du kan kun opgradere fra Eco til Biz eller Biz til First på Lufthansa. Det kræver, at din booking er booket i Y/B eller C/D/J.

    Du må nok forvente, at sidde i PE på hjemrejsen og tage fat i SAS, når du kommer hjem. Desværre..
     
    Erwin Lansing, Henry og Nielspg "Synes godt om dette"
  14. Clementos

    Clementos Medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    13

    Pokkers. Både SEA-FRA og FRA-SEA er booket på PE i bookingklasse E, og det er lykkedes mig at brænde 35k point af på opgraderinger begge veje. Jeg ser frem til at stå med SAS i røret i lufthavnen i morgen..
     
    PENSIONISTEN, AMJ og Henry "Synes godt om dette"
  15. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    267
    Point:
    63
    Jeg har næsten samme problem. Har fået trukket eb points for en star a upgrade hos THY indenrigs i Tyrkiet booking class Y som jo efter reglerne kan opgraderes. Jeg holdt også øje med award og upgrade inventory på afgangen på expertflyer parallelt.

    Sas.dk sendte dog aldrig nogen mail bekræftelse. Jeg prøvede så igen…. for at opdage at points var trukket 2 gange. Den ene portion har de refunderet. Samtidigt sagde SAS at den eneste måde at tjekke om upgraden var gået igennem var at jeg prøvede igen og hvis sas.dk sagde der nu ikke længere var pladser til upgrade så var den gået igennem. For de kunne ikke andet/noget i deres systemer. Ikke imponerende….

    MEN upgraden gik selvfølgelig ikke igennem, så nu har jeg bedt om refusion af den føste portion point. THY kunne ikke se den og behandlede den ikke.

    Jeg tror deres star a upgrade side i sas classic design er mega buggy. Og vi kan skrive på ønskelisten at SAS IT får kigget på den… når der er penge til det.
     
    PENSIONISTEN, Clementos, Erwin Lansing og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Clementos

    Clementos Medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    13
    Som ventet kendte LH intet til min opgradering, og for at gøre ondt værre, fik jeg en plads hvor bordet var gået i stykker, så jeg endte med at sidde med en bakke i skøddet når jeg skulle spise :rolleyes:

    Opkaldet til SAS ved gaten var nærmest ligeså tragi-komisk: Efter at have siddet i kø i 35 minutter, fik jeg forklaret min sag, og den søde medarbejder kunne godt se at der iflg. SAS' system var en opgradering, men da hun skulle til at forklare mig mine muligheder blev der lagt på.
     
    Senest redigeret: 16/8/22
    PENSIONISTEN, jespersm, PilgrimofScandinavia og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    593
    "Synes godt om" modtaget:
    1,781
    Point:
    93
    Strækning: CDG-CPH
    Dato: 30. marts 2022 *)
    Kabineklasse fra og til: GO SMART til PLUS
    Bud: 3 x 5.100 point (min. 5.000 pr. person)
    EB status: Basic
    Gik opgradering igennem: Ja

    *) Grunden til at jeg først 'rapporterer' nu er, at jeg har haft et efterspil med SAS, som først er afsluttet d.d., 4½ måned senere:

    Jeg var kun interesseret i PLUS billet på hjemturen, hvis det var incl. loungeadgang i CDG, og da jeg var usikker på, om loungen var genåbnet, kontaktede jeg først SAS kundeservice via chatten for at få dette opklaret. Her fik jeg oplyst, at der ville være adgang med en PLUS billet, hvorefter jeg lagde bud jfr. ovenfor.
    Ved check-in spørger vi så efter, hvor vi kan finde loungen, men får at vide, at den ligger i terminal 2, som (på det tidspunkt) var lukket, og at der ikke var muligheder i andre lounges.

    Så hjem og klage over, at jeg ikke havde fået det aftalte.
    • Efter en rum tid kommer svar med afvisning - en lang historie om SAS lounge-politik uden nogen relevans til casen, hvor det springende punkt jo var, at jeg netop havde spurgt specifikt til CDG - alt i alt sort snak.
    • Så ringede jeg kundeservice op, hvor jeg efter laaang ventetid fik talt med 'Charlotte', som skrev ned og lovede at vende tilbage, når hun kunne få fat i EuroBonus.
    • Det gjorde hun også efter 1 uges tid, hvor hun var ked af at oplyse, at klagen var aflyst, da jeg jo havde fået min flyvning på PLUS. Det svar var jeg selvfølgelig ikke tilfreds med - Som minimum burde de kompensere mig for halvdelen af de investerede point, når nu sagen er, at jeg udelukkende bød p.g.a. en forventning om loungeadgang.
    • Så tilbage til tasterne, først via chatten, som desværre ikke kunne afgøre sagen og derfor henviste til at klage på ny. Tilbage til start.
    • Så jeg skriver en ny klage - nu er vi i slutningen af maj - og hører så ikke noget... Jeg afholder mig fra at rykke, da jeg tænker, at de har rigeligt at se til med først 4.000 aflysninger/ombooking og så lige en strejke oveni.
    • Og så lige pludselig i eftermiddag tikker en meget kort formuleret email ind: "Hello. We apologize for your experience. Of course, we will send back your points immediately". Og øjeblikket efter kigger jeg i SAS-appen og konstaterer, at det fulde antal point er tilbageført.
    Ja, det var en lang beretning om en lille sag. Jeg er ovenud tilfreds med løsningen, men jeg tænker også, at der er spildt meget tid i SAS kundeservice på noget, som kunne være løst hurtigt og smidigt. Ak ja :)
     
    Offlyer, jespersm, asf og 11 andre "Synes godt om" dette.
  18. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,972
    "Synes godt om" modtaget:
    7,524
    Point:
    113
    Kunne man tro at der er nogle af svenske excel folk i Stockholm som regner med at en høj andel giver op undervejs, og derfor "kan det betale sig" at have kundeservice involveret på den måde du beskriver? Det kan godt være at jeg gør regning uden vært, og det bare er rod i butikken.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,972
    "Synes godt om" modtaget:
    7,524
    Point:
    113
    Kunne man tro at der er nogle af svenske excel folk i Stockholm som regner med at en høj andel giver op undervejs, og derfor "kan det betale sig" at have kundeservice involveret på den måde du beskriver? Det kan godt være at jeg gør regning uden vært, og det bare er rod i butikken.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    102
    "Synes godt om" modtaget:
    306
    Point:
    63
    Strækning: EWR-CPH
    Dato: 22 AUG
    Kabineklasse fra og til: Go (Youth Light) -> Business
    Bud: 3.501 DKK
    EB status: EBG
    Gik opgradering igennem : Ja, ca. 24 timer før.
     
    henrik.kristiansen, Offlyer, jespersm og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side