For et godt stykke tid siden var der nogen diskussion om antallet af bonus point på upgrades. Såvidt jeg husker, fik man kun point efter oprindelig billet, hvis upgrade var betalt med point. Husker jeg forkert?
Polarruller ad libitum Såvidt jeg kan se på www.sas.dk, så er servicen begrænset. Men det glæder mig da, hvis hjemmesiden ikke er opdateret. On all flights to/from and within Scandinavia from 50 min flight time, passengers in SAS Plus will be offered a complimentary breakfast box on flights until 9.00am. The rest of the day, a polar roll (only on EU flights over 80 min) or a limited café assortment, with one soft drink of choice from cart will be offered, available on flights from 50min.
Du tænker måske på opgradering af en bonusbillet? Hvis man opgraderer en pengebetalt billet med bonuspoint, så får man point efter den nye klasse. https://www.sas.dk/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-en.pdf You can use any EuroBonus account you wish to place a bid for an upgrade by logging in with the desired EuroBonus account on the SAS Upgrade bidding page. You can log out & in with EuroBonus accounts if you wish to place a bid with several EuroBonus accounts. If your EuroBonus points expire before they are deducted from your account, SAS will not be able to process your request. The new ticket class of the upgrade applies as the basis for earning points.
Næh du, SAS skriver i ental, så på en længere flyvning får du EN polarrulle, hvilket er begrundet med CV19. Men måske er der mindre virus i en polarrule end i en lækker sandwich, og måske er smittefaren generelt er langt mindre på ture over 80 minutter!
Et par observationer på intra-EU post covid.. Strækning: CPH-BCN Dato: 30. Sept 2021 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud: 6.035p EB status: EBG Gik opgradering igennem : Ja, 47t før afgang Strækning: BCN-CPH Dato: 2. okt 2021 Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud: 5.105p EB status: EBG Gik opgradering igennem : Ja, 47t før afgang
Strækning: CPH-ATH Dato: 20OCT Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud: 5.000p EB status: EBS Gik opgradering igennem : Ja, Strækning: ATH-CPH Dato: 24OCT Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud: 5.000p EB status: EBS Gik opgradering igennem : Nej (det har jeg aldrig prøvet før... Selvom flyet måske er fuldt, handler det jo om at flytte et skilt og have lidt ekstra mad med skulle man tro. De havde kun række 1-8 som plus. Hvilket jo er meget normalt)
Strækning: CPH-CDG Dato: 23AUG Kabineklasse fra og til: Go til Plus Bud: 370 kr EB status: EBS Gik opgradering igennem : Ja Cirka halvt fyldt på plus, meget venligt personale som var hurtige til at servicere og kom rundt med ekstra påfyldning af drikke på morgenflyet.
Skal hilse og sige, at CDG-CPH dagen før (SK1560) var propfyldt med en A320neo. Vi havde fået 4 pladser på 1. række og 3 pladser på 2. række og så at plus havde de første 6 rækker. Men stadig en hyggelig tur og opmærksomt personale, og ungerne blev fyldt med chips og chokolade .
Strækning: CPH-LAX Dato: 28 Jan Kabineklasse fra og til: plus til biz Bud: 23100 point EB status: EBD Gik opgradering igennem : Ja, 47 timer før afrejse
Strækning: CPH-SFO Dato: 27 Jan Kabineklasse fra og til: plus til biz Bud: 24500 point EB status: EBD Gik opgradering igennem : Ja, 47 timer før afrejse
Strækning: SFO-CPH Dato: 30 Jan Kabineklasse fra og til: plus til biz Bud: 26500 point EB status: EBD Gik opgradering igennem : Ja, 47 timer før afrejse
Strækning: CPH-SFO Dato: 19 mar '22 Kabineklasse fra og til: Plus til Biz, 4 pax Bud i penge/point/Valuta: 3250 DKK EBB Status: EBD Gik opgradering igennem: Nej. 5h50 før afgang fik jeg afslag BIZ helt fuld Plus 1 ledigt sæde Go: 90% belagt
Strækning: LAX-CPH Dato: 26 mar '22 Kabineklasse fra og til: Plus til Biz, 4 pax Bud i penge/point/Valuta: 3155 DKK EBB Status: EBD Gik opgradering igennem: Nej. 5h30 før afgang fik jeg afslag BIZ helt fuld. Formentlig blev to opgraderet Plus 75% belagt Go: 95% belagt
LAX har været daglig i vinterprogrammet. SFO har ligget på 3 ugentlige - mener faktisk de går dagligt til sommerprogrammet fra på fredag. Men begge flyves stadig med A330'ere. Hvilket selvfølgelig giver flere Plus pladser
Strækning: TLL-CPH Dato: 31. marts Kabineklasse fra og til: eco til plus Bud: 5010 point EB status: EBS Gik opgradering igennem : Ja, 23 timer og 55 minutter før afrejse
Oh, SAS. Hvordan kan du blive ved med at skuffe gang efter gang? Hvad fik jeg så ud af denne opgradering: - Fast track check-in: kun håndbagage - Fast track security: Ingen kø, hverken i fast track eller slow track i TLL - Fast track boarding: blev ikke overholdt, free for all! - Valgt sæde ved nødudgang: Seat change ved boarding, så null til ekstra benplads - Forplejning ombord: Ja, her er vi på sporet af noget værdi! En fin lille kartoffelsalat med noget roastbeef, jeg ikke kunne tygge mig igennem. En Mikkel IPA siger man vel ikke nej til. Ellers en meget fin flyvning, udført af Air Baltic i deres A220. Jeg kom skam fra A til B nogenlunde til tide, og det er vel hvad der er vigtigst i sidste ende.